Οι τρεις επανεκκινήσεις στη Μελβούρνη προκάλεσαν προβλήματα στην ερμηνεία των κανονισμών

Νίκο Χούλνκμπεργκ

i

©Photo by Robert Cianflone/Getty Images

Οι τρεις επανεκκινήσεις στη Μελβούρνη προκάλεσαν προβλήματα στην ερμηνεία των κανονισμών

Η Haas διαμαρτυρήθηκε για τα αποτελέσματα του Γκραν Πρι της Formula 1 της Αυστραλίας στον απόηχο των αποφάσεων της FIA πριν από την τελευταία επανεκκίνηση.

Η Haas φάνηκε να είχε το μεγαλύτερο κέρδος από την δεύτερη χαοτική επανεκκίνηση με κόκκινη σημαία, καθώς ο Νίκο Χούλνκμπεργκ ανέβηκε στην τέταρτη θέση της κατάταξης του αγώνα, καθώς αρκετοί προπορευόμενοι βγήκαν εκτός πορείας στις χαοτικές πρώτες στροφές.

Μετά την τρίτη κόκκινη σημαία, η FIA επέλεξε να πάει για άλλη μια επανεκκίνηση, αν και αυτή τη φορά ήταν πίσω από ένα αυτοκίνητο ασφαλείας και τα μονοθέσια πήγαιναν μόνο για να πάρουν την καρό σημαία.

Αλλά ήταν η απόφαση της FIA να επιστρέψει στη σειρά κατάταξης της προηγούμενης επανεκκίνησης που προκάλεσε κάποια ενόχληση, καθώς αυτό σήμαινε ότι ο Χούλκενμπεργκ θα ήταν στην έβδομη θέση.

Οι αντίπαλοι που αντιμετώπισαν προβλήματα στην αρχική επανεκκίνηση συμπεριλαμβανομένων των Φερνάντο Αλόνσο, Λανς Στρολ και Σέρχιο Πέρες είχαν όλοι τη δυνατότητα να πάρουν ξανά τις αρχικές τους θέσεις στη σειρά.

Αν και η Haas δεν έχει σχολιάσει τους λόγους της διαμαρτυρίας της, είναι σχεδόν βέβαιο ότι σχετίζεται με τις αποφάσεις που ελήφθησαν για την επανεκκίνηση που κόστισαν στον Χούλκενμπεργκ θέσεις στην τελική κατάταξη.

Σε μια εξαιρετικά δύσκολη μάχη των αυτοκινήτων που ανήκουν στη λεγόμενη μάχη του mildfield, η απώλεια βαθμών μέσω της απώλειας των θέσεων, θα μπορούσε να αποδειχθεί κρίσιμη στο τέλος της σεζόν στη μάχη για τις θέσεις του πρωταθλήματος των κατασκευαστών.

Η ταξινόμηση των θέσεων για τη διακοπή των αγώνων καθορίζεται από τους αθλητικούς κανονισμούς της Formula 1. Το άρθρο 57.3 των κανονισμών ορίζει ότι όταν ένας αγώνας διακόπτεται, η κατάταξη λαμβάνεται από το τελευταίο επίσημο σημείο όπου μπορούν να καθοριστούν θέσεις.

Συγκεκριμένα αναφέρει: «Σε όλες τις περιπτώσεις η σειρά θα ληφθεί στο τελευταίο σημείο στο οποίο ήταν δυνατός ο προσδιορισμός της θέσης όλων των αυτοκινήτων. Στη συνέχεια, όλα αυτά τα αυτοκίνητα θα έχουν τη δυνατότητα να συνεχίσουν το σπριντ ή τον αγώνα».

Το πώς ακριβώς καθορίζεται αυτό δεν διευκρινίζεται, αλλά στην περίπτωση της Αυστραλίας, όπου πολλά μονοθέσια δεν τα κατάφεραν στον πρώτο τομέα τότε δεν υπάρχει άλλη επιλογή από το να τα επαναφέρουν στις αρχικές θέσεις.

Αυτό συνέβη στο περσινό Βρετανικό Γκραν Πρι, το οποίο διακόπηκε στον πρώτο γύρο μετά το τρομακτικό τρακάρισμα του Γκουάνγιου Ζου και ξεκίνησε ξανά με τις αρχικές θέσεις του grid.