Τα 5+1 πράγματα που μάθαμε από τις δοκιμές στο Μπαχρέιν

Formula 1, Μπαχρέιν (δοκιμές)

i

© Photo by Eric Alonso/Getty Images/Ideal Images

Τα 5+1 πράγματα που μάθαμε από τις δοκιμές στο Μπαχρέιν

Κατά τη διάρκεια τριών ημερών δοκιμών πριν από την έναρξη της σεζόν στο Μπαχρέιν, οι ομάδες της Formula 1 πραγματοποίησαν 3.992 γύρους, συνολικά 21.603 χιλιόμετρα.

Σε μεγάλο βαθμό, οι δοκιμές ήταν πολύ χρήσιμες με τους περισσότερους να καταφέρνουν να λάβουν έναν μεγάλο και αξιόπιστο όγκο δεδομένων για ανάλυση τις επόμενες ημέρες για να βοηθήσουν στην τελειοποίηση των νέων αγωνιστικών μονοθεσίων τους για το 2023 για αυτήν τη σεζόν 23 αγώνων, περισσότερες από ποτέ, ξεκινώντας με την έναρξη της σεζόν, αυτό το Σαββατοκύριακο, στο Μπαχρέιν.

Είναι γνωστό ότι είναι δύσκολο να διαβάσει κανείς μια σειρά δοκιμών, καθώς οι ομάδες τρέχουν διαφορετικά φορτία καυσίμου, 1 κιλό αντιστοιχεί περίπου 0,1 δευτερόλεπτα ανά γύρο ανάλογα με την πίστα και διαφορετικά ελαστικά, παράλληλα με μια ποικιλία αεροδυναμικών διαμορφώσεων και επιπέδων ισχύος κινητήρα.

Θα επαναλάβει η Red Bull τον περσινό θρίαμβο;

Η Red Bull μπήκε στις δοκιμές ως φαβορί, αλλά δεν είναι σίγουρο ότι ακόμη και οι κυρίαρχοι παγκόσμιοι πρωταθλητές θα μπορούσαν να ελπίζουν σε τόσο καλές δοκιμές πριν από την έναρξη σεζόν.

Προηγήθηκαν στις κατατακτήριες, περίπου 0,28 δευτερόλεπτα μακριά από τη Mercedes, και ήταν επίσης πρωτοπόροι στις προσομοιώσεις αγώνων, έχοντας προβάδισμα 0,16 δευτερολέπτων έναντι της Ferrari.

Ήταν εντυπωσιακό το πόσο γρήγορα ο δύο φορές πρωταθλητής Μαξ Φερστάπεν κατάφερε να αρχίσει να ξεπερνά τα όρια της RB19 του, μια εξέλιξη της περσινής μηχανής που κέρδισε 17 από τους 22 αγώνες. Καθώς ταλαιπωρήθηκαν σε ένα πρόγραμμα αεροδυναμικών δοκιμών, αλλαγών στησίματος και αξιολόγησης γόμας ελαστικών, η εμπιστοσύνη στη Red Bull αυξήθηκε. 

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η Αυστριακή ομάδα και ο Φερστάπεν κατευθύνονται στον πρώτο αγώνα και αυτή τη σεζόν ως φαβορί. Αλλά, τα δεδομένα είναι ενθαρρυντικά και για τους υπόλοιπους, με βάση την ταχύτητα στην πίστα που έχουμε δει μέχρι τώρα και που τους κάνει να δηλώνουν παρόντες στον ανταγωνισμό.

Μπορεί η Ferrari και η Mercedes να βάλουν δύσκολα στη Red Bull ;

Η Ferrari έδειχνε σε καλύτερη θέση για να αντιμετωπίσει τον παγκόσμιο πρωταθλητή της Red Bull, καθώς ο Κάρλος Σάινθ και ο Σαρλ Λεκλέρ συμπλήρωσαν 417 γύρους - μόνο οι AlphaTauri και Williams κατάφεραν περισσότερους και ο Λεκλέρ ανέφερε ότι υπήρχε καλή συσχέτιση μεταξύ της πίστας και του εργοστασίου.

Η Scuderia έχει κάνει κάποιες αλλαγές που θα μπορούσαν επίσης να είναι σημαντικές. Η μονάδα ισχύος τους πιστεύεται ότι είναι πιο ισχυρή από πέρυσι, πράγμα που σημαίνει ότι μπορούν να την τρέξουν με πλήρη ισχύ (δεν μπορούσαν να το κάνουν αυτό για τα τελευταία δύο τρίτα του 2022) και αυτό θα μπορούσε να τους δώσει έως και 0,3 δευτερόλεπτα ανά γύρο.

Ο νέος διευθυντής της Ferrari, Φρεντ Βασέρ, παρά το γεγονός ότι είναι στην ιταλική ομάδα μόνο για λιγότερο από δύο μήνες, έχει ήδη κάνει εσωτερικές αλλαγές, μετακινώντας τον Ραβίν Τζαΐν για να ηγηθεί στον τομέα της στρατηγικής, με τον Ινάκι Ρουέντα να μετακινείται στον τεχνικό τομέα.

Τα δεδομένα δείχνουν ότι είναι κοντά στη Red Bull και στα δύο μέτωπα κατατακτήριες και αγώνες. Υπάρχει η αίσθηση μέσα στην ομάδα ότι ακόμα κι αν δεν είναι οι καλύτεροι από όλους, μπορούν να τα καταφέρουν.

Δεν είναι σαφές αν η Mercedes μπορεί να πει το ίδιο. Ο Λούις Χάμιλτον μετά από την ολοκλήρωση της πρώτης δοκιμής, είπε ότι «δεν είμαστε ακριβώς εκεί που θέλουμε να είμαστε» και έχουμε «ένα βουνό να ανέβουμε».

Ωστόσο, τα θετικά είναι ότι η ομάδα φαίνεται να έχει εξαλείψει την αναπήδηση που εμπόδισε την ικανότητά της να σημειώσει πρόοδο πέρυσι.

Θα σπάσει η Άστον Μάρτιν τον ασφυκτικό κλοιό της πρώτης τριάδας;

Η Άστον Μάρτιν φαίνεται να έχει κάνει το μεγαλύτερο άλμα από όλους. Τερμάτισαν έβδομοι πέρυσι στην κατάταξη των κατασκευαστών, αλλά φαίνεται να έχουν ανέβει στην τέταρτη θέση και ενδεχομένως να μπορούν να παλέψουν με τη Mercedes για την τρίτη θέση.

Τα δεδομένα δείχνουν ότι απέχουν λιγότερο από μισό δευτερόλεπτο από τον ρυθμό στις κατατακτήριες δοκιμές και 0,86 δευτερόλεπτα στις προσομοιώσεις αγώνων - γεγονός που τους τοποθετεί πέμπτους, αν και αναμένεται ότι είναι καλύτεροι από αυτό, καθώς η διαχείριση των ελαστικών τους φαινόταν πολύ καλή.

Έχει πρόβλημα η McLaren για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά;

Ήταν σαν déjà vu για τη McLaren, καθώς αντιμετωπίζουν και φέτος προβλήματα, πριν την έναρξη της σεζόν, για δεύτερη διαδοχική χρονιά. Το 2022, ήταν οι αγωγοί φρένων που προκάλεσαν θλίψη, αυτή τη φορά ήταν οι επισκευές σε ένα συνεχιζόμενο μικρό ζήτημα που τους κράτησαν πίσω.

Ήρθε η είδηση ότι η ομάδα έχασε μερικούς από τους στόχους ανάπτυξής της και ως εκ τούτου οι προδιαγραφές του μονοθεσίου δεν είναι όπως ήλπιζαν.

Ο Λάντο Νόρις παρέμεινε αισιόδοξος, λέγοντας ότι ήταν «μια μεγάλη βελτίωση από τις δοκιμές μας πέρυσι» καθώς κάναμε «τόσους πολλούς γύρους στο ενεργητικό μας».

Η μάχη για τις μεσαίες θέσεις του grid

Στην Alpine υπάρχει τεράστια εσωτερική αισιοδοξία. Ο διευθυντής της ομάδας Ότμαρ Σαφνάουερ έχει εμπιστοσύνη για την πορεία της ομάδας,και οι οδηγοί της γαλλικής ομάδας Πιερ Γκασλί και Εστεμπάν Οκόν είναι ενθουσιασμένοι με τις προοπτικές του φετινού μονοθεσίου.

Ωστόσο, η γαλλική ομάδα δεν έτρεξε με τα μαλακά ελαστικά κατά τη διάρκεια των δοκιμών και επικεντρώθηκε σε μια σειρά διαφορετικών δοκιμών και κατευθύνσεων, γεγονός που καθιστά δύσκολες τις άμεσες συγκρίσεις με άλλες. Παρόλα αυτά, είναι πολύ ενθουσιασμένοι και περιμένουν με ανυπομονησία τον πρώτο αγώνα αυτό το Σαββατοκύριακο.

Η Alfa Romeo είναι χαρούμενη με την εμφάνιση του μονοθέσιου στην πίστα, με τους Βάλτερι Μπότας και Γκουάνγιου Ζου να είναι ευχαριστημένοι. Κατάφεραν να βρουν γρήγορα ρυθμό στην πίστα σε έναν γύρο που ήταν ιδιαίτερα εντυπωσιακός.

Και η Haas αξίζει επίσης να αισιοδοξεί, με την ομάδα να περιγράφει αυτές τις χειμερινές δοκιμές ως τις καλύτερές της από ποτέ. Η Αμερικανκή ομάδα παρέδωσε ένα καλό μονοθέσιο, το οποίο ανταποκρίθηκε κατευθείαν από την αρχή, ενώ ο Νίκο Χούλκενμπεργκ προσαρμόστηκε πολύ γρήγορα.