Τέσσερις ιστορίες που πρέπει να γνωρίζουμε ενόψει του Grand Prix της Σαουδικής Αραβίας

Red Bull

i

© Getty Images

Τέσσερις ιστορίες που πρέπει να γνωρίζουμε ενόψει του Grand Prix της Σαουδικής Αραβίας

Άγγελος Φραγκισκάτος 04:30 - 15.03.2023 / Ανανεώθηκε: 06:56 - 15.03.2023

Η Formula 1 άρχισε και όλοι, ειδικοί και μη, αναρωτιούνται εάν θα υπάρξει άξιος αντίπαλος για τη Red Bull ή θα βιώσουμε μία σεζόν όπου θα κυριαρχήσει απόλυτα.

Είναι μια μεγάλη σεζόν και η εικόνα από το Μπαχρέιν δεν είναι απαραίτητα αυτή που θα δούμε όλη τη χρονιά, οπότε ας ρίξουμε μια ματιά σε μερικά από τα πιθανά σημεία συζήτησης που οδηγούν στον δεύτερο γύρο της σεζόν στην Τζέντα.

Οι πρώτες εντυπώσεις

Η Red Bull ήταν μία κλάση μπροστά από τις άλλες ομάδες στο Μπαχρέιν, αφού έδειχνε να είναι καλύτερη σε όλες τις δοκιμές πριν τη σεζόν, οπότε δεν ήταν έκπληξη να δούμε τον Φερστάπεν και τον Πέρες να τερματίζουν στη πρώτη και δεύτερη θέση αντίστοιχα.

Αλλά το Μπαχρέιν δεν αποτελεί αντιπροσωπευτικό δείγμα για την υπόλοιπη σεζόν. Στην πραγματικότητα, καμία πίστα δεν μπορεί να το εγγυηθεί, λόγω των διαφορών στους χώρους που επισκεπτόμαστε και των ιδιομορφιών των αγωνιστικών χώρων. Ο πρώτος αγώνας ήταν σε μια πίστα που δίνει προτεραιότητα στην πρόσφυση και την απόδοση των πίσω ελαστικών, ενώ η Τζέντα είναι μία εντελώς διαφορετική υπόθεση. Μία πίστα δρόμου υψηλής ταχύτητας, θα μπορούσε, κάλλιστα, να αλλάξει τη σειρά κατάταξης των τεσσάρων πρώτων ομάδων.

Ενώ το πλεονέκτημα της Red Bull θα μπορούσε να μειωθεί από μία πίστα που δεν ταιριάζει στο μονοθέσιό της, στις άλλες τρείς ομάδες που ακολουθούν, η διαφορά αυτή θα έφερνε πιο δραστικές αλλαγές.

Κατά την διάρκεια του πρώτου αγώνα, η Aston Martin ήταν αυτή που αναδείχθηκε ο πιο αξιόπιστος αντίπαλος της Red Bull, αν και χρειάστηκε ο Αλόνσο να διανύσει μεγάλο μέρος του αγώνα για να βρεθεί στη τρίτη θέση.

Ο δεύτερος οδηγός της ομάδας, ο Λανς Στρολ οδηγούσε με δύο σπασμένους καρπούς και σπασμένο δάκτυλο και παρόλα αυτά έκανε μία αξιοπρεπή εμφάνιση. Πρέπει δε να προσθέσουμε και τον χρόνο που έχασε στις δοκιμές και το ότι δεν έχει συνηθίσει ακόμα το καινούργιο μονοθέσιο. Οι δύο εβδομάδες μέχρι την Τζέντα, θα του δώσει επιπλέον χρόνο και αυτό για την απόδοση, συνολικά, της ομάδας, είναι πολύ σημαντικό. Το πόσο δυνατός και έτοιμος θα είναι, θα φανεί στις δοκιμές της Παρασκευής, γιατί η πίστα της Τζέντα είναι δύσκολη, με ελάχιστα περιθώρια λάθους σε σύγκριση με το Μπαχρέιν. Η ανάκαμψή του θα αποτελεί έναν καλό οιωνό για τη σεζόν της Aston Martin.

Πως διαμορφώνεται η δυναμική των ομάδων

Το Μπαχρέιν μας έδειξε ότι η Red Bull θα ξεχωρίσει από τις υπόλοιπες ομάδες και πίσω από αυτήν ακολουθούν η Aston Martin, η Ferrari και η Mercedes. Αυτό που μένει να δούμε είναι έαν και οι υπόλοιποι αγώνες θα δείξουν το ίδιο πράγμα και το κυριότερο τι γίνεται πίσω από τις τέσσερις πρώτες ομάδες και πως θα διαμορφωθούν οι συσχετισμοί μεταξύ τους σε σχέση με την περσινή σεζόν.

Οι πρωτάρηδες ετοιμάζονται για μια πιο σκληρή δοκιμασία

Η Σαουδική Αραβία θα προσφέρει ένα νέο τεστ για τους τρεις νεοεισερχόμενους στη Formula 1. Στη Williams, ο Σάρτζεντ ήταν ο βασικός rookie στο Μπαχρέιν, αλλά ο Πιάστρι δεν μπόρεσε να ολοκληρώσει τον αγώνα και ο Νικ Ντε Φρις είδε μία κίνηση στρατηγικής να του γυρίζει μπούμερανγκ. Και για τους τρεις υπήρχαν ενθαρρυντικά σημάδια, αλλά όμως σε μία πίστα που την γνωρίζουν καλά αφού εκεί έκαναν τις δοκιμές τους και έχουν τρέξει και στην κατηγορία junior στην ίδια πίστα. Πέρα των παραπάνω, η πίστα του Σακχίρ επιτρέπει στους rookies να κάνουν λάθη χωρίς να τους κοστίζει.

Η πίστα της Τζέντα είναι μία τεράστια πρόκληση όσον αφορά τις στροφές υψηλής ταχύτητας και τους στενούς τοίχους, πράγμ απου σημαίνει ότι ακόμη και μικρά λάθη μπορούν να οδηγήσουν σε σύγκρουση. Ο Σάρτζεντ το γνωρίζει αυτό καλά αφού είχε σύγκρουση στις κατατακτήριες δοκιμές πέρυσι. Ο Πιάστρι έχει, επίσης, γνώση της πίστας από το 2021 αλλά ο Νικ Ντε Φρις δεν την γνωρίζει και είναι σίγουρο ότι θα πρέπει να προσπαθήσει περισσότερο.

Βελτιώσεις στην πίστα της Τζέντα

Ανταποκρινόμενοι στα σχόλια των οδηγών, οι διοργανωτές του αγώνα μετακίνησαν τους τοίχους στις στροφές 8,10, 14 και 20 για να βελτιώσουν την ορατότητα, ενώ στις δύο τελευταίες στροφές προστέθηκαν γραμμές θορύβου, όπως όταν μπαίνετε σε έναν αυτοκινητόδρομο για να σας προειδοποιούν εάν απομακρύνεστε από μία λωρίδα, έτσι ώστε να διασφαλιστεί ότι οι οδηγοί θα παραμένινουν εντός των ορίων της πίστας.

Υπήρξαν πολλές τροποποιήσεις στα κράσπεδα γύρω από την πίστα για να επιτρέψουν καλύτερη σταθερότητα με τη νέα γενιά αυτοκινήτων, ενώ ένα ιδιαίτερα δύσκολο τμήμα που έχει δει πολλαπλά περιστατικά τα τελευταία δύο χρόνια, το σικέιν στη στροφή 22 και τη στροφή 23, έχει περιοριστεί, με ταχύτητες που αναμένεται να είναι περίπου 30-50 χλμ./ώρα, χαμηλότερες από ό,τι στο παρελθόν.