Η FIA δίνει λύση στο πρόβλημα της τοποθέτησης των μονοθέσιων στην εκκίνηση (vid)

Εκκίνηση αγώνα Μπαχρέιν

i

©Photo by Jakub Porzycki/NurPhoto via Getty Images

Η FIA δίνει λύση στο πρόβλημα της τοποθέτησης των μονοθέσιων στην εκκίνηση (vid)

Άγγελος Φραγκισκάτος 17:39 - 30.03.2023 / Ανανεώθηκε: 17:40 - 30.03.2023

Στο Γκραν Πρι της Αυστραλίας, οι θέσεις εκκίνησης θα είναι 20 εκατοστά φαρδύτερες για να διευκολύνουν τη σωστή τοποθέτηση των μονοθεσίων.

Το αρχικό πλέγμα του Γκραν Πρι της Αυστραλίας της Formula 1 θα έχει μια ελαφρώς διαφορετική διαμόρφωση μετά από αυτό που συνέβη στους δύο πρώτους αγώνες της χρονιάς, όπου στους Φερνάντο Αλόνσο και Εστεμπάν Οκόν επιβλήθηκαν ποινές επειδή τοποθετούσαν τα μονοθέσιά τους έξω από το «κουτί» εκκίνησης, όπως υπαγορεύτηκε από τους κανονισμούς.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα από την Αγγλία, η FIA αποφάσισε να επεκτείνει αυτές τις θέσεις, διευρύνοντες τις κατά 20 εκατοστά, έτσι ώστε να μην είναι τόσο δύσκολο να τοποθετηθεί σωστά το μονοθέσιο. Επιπλέον, θα υπάρχει ένα σημάδι στο κέντρο του «κουτιού» για να δώσει μια ακόμη ένδειξη στους πιλότους.

Τι λέει ο κανονισμός

Οι οδηγοί έχουν παραπονεθεί ότι η πλευρική ορατότητα των φετινών αυτοκινήτων είναι πολύ περιορισμένη και είναι δύσκολη η τοποθέτηση τους στις θέσεις εκκίνησης, παρόλο που εκτός από τα σημάδια που οριοθετούν το κουτί είχαν και μια επιπλέον κίτρινη γραμμή ως στήριγμα.

Το άρθρο 48 του κανονισμού αγώνων της Formula 1 ρυθμίζει τον τρόπο με τον οποίο τα μονοθέσια πρέπει να τοποθετούνται στο πλέγμα εκκίνησης. 

Οι κανονισμοί ορίζουν ότι το μονοθέσιο θα τοποθετηθεί λανθασμένα εάν «ο αναμεταδότης δεν είναι σε θέση να ανιχνεύσει τη στιγμή που το όχημα μετακινείται από τη θέση του μετά το σήμα εξόδου» ή επίσης και εδώ είναι το κλειδί για τις κυρώσεις σε Αλόνσο και Οκόν «εάν οποιοδήποτε μέρος της ζώνης επαφής των μπροστινών ελαστικών του βρίσκεται εκτός των γραμμών (εμπρός και πλάγια) τη στιγμή του σήματος εξόδου)».

Οι κανονισμοί επίσης δεν επιτρέπουν να μετακινηθούν πριν ανάψει το σήμα εκκίνησης (πράσινο φως), κάτι που θα καταγραφεί στον προαναφερθέντα αναμεταδότη που τοποθετεί το αυτοκίνητο.

Δύο κυρώσεις... και αρκετές ακόμη άστοχες

Εκτός από τις παρατηρήσεις των οδηγών, το γεγονός ότι η ίδια κατάσταση επαναλήφθηκε δύο φορές σε δύο αγώνες, ώθησε τη FIA να δώσει κάποια λύση. Μάλιστα, μερικά γενικά πλάνα από το grid του Γκραν Πρι της Σαουδικής Αραβίας φαίνεται να δείχνουν ότι υπήρχαν αρκετοί οδηγοί με το μονοθέσιο σε κακή θέση και όχι μόνο ο Αλόνσο.

Και στις δύο περιπτώσεις οι κυρώσεις, αν και δίκαιες επειδή είναι απολύτως σύμφωνες με τους κανονισμούς, είναι παράλογες, γιατί οι πιλότοι δεν έχουν να κερδίσουν κάτι από αυτό. Με τη λύση που υιοθέτησε η Διεθνής Ομοσπονδία θα πρέπει να λυθεί αυτό το πρόβλημα από το επόμενο Γκραν Πρι.

Tags: