H custom R 18 Iron Annie θυμίζει το θρυλικό αεροσκάφος Junkers Ju 52

R 18 Iron Annie

H custom R 18 Iron Annie θυμίζει το θρυλικό αεροσκάφος Junkers Ju 52

Δημήτρης Μπαλής 18:54 - 06.03.2023

H VTR Motorrad AG & VTR Customs, συνεργάτης της BMW, δημιούργησε ένα σύνολο, εμπνευσμένο από αεροπορικές κατασκευές.

Πώς μπορεί ένα αεροσκάφος να κάνει μηχανικούς… εδάφους, να σχεδιάσουν μια μοτοσυκλέτα; Δεν είναι και πολύ δύσκολο, αν έχεις φαντασία και έμπνευση.

Η VTR Motorrad AG & VTR Customs, συνεργάτης της BMW με έδρα την Ελβετία, για τη δημιουργία μιας και μοναδικής μοτοσυκλέτας, πήρε έμπνευση από ένα αεροσκάφος που έγραψε ιστορία. Το «Aunt Ju» Junkers Ju 52, το τρικινητήριο εμπορικό και μεταφορικό αεροσκάφος της δεκαετίας του 1930, με νηολόγιο D-AQUI και έχοντας γκρι-μαύρα χρώματα της Lufthansa, εν έτει 1936, έγινε διάσημο παγκοσμίως. Κατά τη διάρκεια της θητείας του στις ΗΠΑ, από το 1970 μέχρι το 1984, υπό τον αμερικανικό αριθμό νηολογίου αεροσκάφους N52JU, βαφτίστηκε «IRON ANNIE» για λόγους συντομίας, από τον τότε ιδιοκτήτη του Martin Caidin.

©VTR Motorrad AG & VTR Customs

Αυτό ακριβώς το αεροσκάφος ήταν η έμπνευση για τη δημιουργία της R 18 «IRON ANNIE», καθώς χρησιμοποιήθηκαν στιλιστικά στοιχεία από την κατασκευή αεροσκαφών.

Το καντράν του ταχύμετρου που είναι ενσωματωμένο στο ρεζερβουάρ, παραπέμπει σε παλιά όργανα πιλοτηρίου, τα πάνελ πρόσβασης με τους χαρακτηριστικούς συνδέσμους ταχείας απελευθέρωσης θυμίζουν πολλά αεροσκάφη, υπάρχει και η χαρακτηριστική κυματοειδή επένδυση αλουμινίου από το Ju 52, το κάθισμα θυμίζει σέλα ιππασίας και το χρωματικό μοτίβο «IRON ANNIE» είναι γκρι - μαύρο.

Τη βάση για το customizing αποτέλεσε μία BMW R 18 First Edition. Πρώτα αφαιρέθηκε ο κινητήρας, ο οποίος βάφτηκε μαύρος. Όλα τα χρωμιωμένα εξαρτήματα βάφτηκαν σε μαύρο χρώμα και στα στηρίγματα των πιρουνιών εφαρμόστηκε επίσης μαύρη επίστρωση με τη μορφή ενός στρώματος DLC (Diamond Like Carbon).

Η επένδυση του κόκπιτ έγινε όσο το δυνατόν πιο στενή και επίπεδη για να τονιστεί το αεροδυναμικό σχήμα. Το κατά 7 εκ. κοντύτερο πιρούνι και το ρυθμιζόμενο σε ύψος αμορτισέρ Wilbers τονίζουν την «σκυφτή» στάση της μοτοσικλέτας, η οποία φέρει μεγάλες ζάντες 18 και 21 ιντσών που κατασκεύασε η Kineo.

Μία ακόμα τεχνική λεπτομέρεια ήταν οι αγωνιστικού τύπου αντλίες HC3 της Magura που τοποθετήθηκαν στη θέση των στάνταρ εξαρτημάτων φρένων και συμπλέκτη της R 18. Στο εξατομικευμένο καντράν του ταχύμετρου χρησιμοποιήθηκε κι ένας δείκτης που δημιουργήθηκε ειδικά από την εταιρεία κατασκευής ρολογιών Zeitzone Zurich.

©VTR Motorrad AG & VTR Customs

Εξάλλου, το ρεζερβουάρ καυσίμου, η ουρά που παραπέμπει σε ουραίο αεροπλάνου χάρη στο χαρακτηριστικό πτερύγιο, τα πλευρικά πάνελ και το κόκπιτ, διαμορφώθηκαν αριστοτεχνικά στο χέρι από φύλλα αλουμινίου. Μνήμες από την παραδοσιακή μεταλλική κατασκευή αεροσκαφών ξυπνούν επίσης τα πολυάριθμα πριτσίνια.

Η R 18 IRON ANNIE θα λάβει έγκριση τύπου για χρήση στο δρόμο και θα παραμείνει ένα και μοναδικό μοντέλο.

Tags: