Οι αναβάτες του MotoGP άσκησαν έντονη κριτική για τις πίστες του παγκοσμίου πρωταθλήματος, μετά το ατύχημα του Μαρκ Μάρκεθ με τον Μάρκο Μπετζέκι στην Ινδονησία.
Ο Μαρκ Μάρκεθ, ο οποίος έχει ήδη εξασφαλίσει τον τίτλο του φετινού MotoGP, θα απουσιάσει από δύο αγώνες μετά το ατύχημα που υπέστη στην πίστα της Μανταλίκα της Ινδονησίας. Άλλοι αναβάτες επεσήμαναν ένα πρόβλημα που είχε παραβλεφθεί: το κακής ποιότητας χαλίκι στις ζώνες ασφαλείας.
Ο Μάρκεθ προσήλθε σε νοσοκομείο της Μαδρίτης για μια πιο ενδελεχή εξέταση του δεξιού του ώμου αμέσως μετά την προσγείωσή του από την Ινδονησία, όπου υπέστη σοβαρό τραυματισμό, προκληθέντα από τον Μάρκο Μπετζέκι.
)
15:42 - 06.10.2025
Μαρκ Μάρκεθ: «Σας παρακαλώ, μην κρατάτε κακία στον Μπετζέκι, κανείς δεν το κάνει επίτηδες»
Ο Μαρκ Μάρκεθ προέτρεψε τους οπαδούς να μην κρατούν «κακία» στον Μάρκο Μπετζέκι, μετά τη σύγκρουσή τους στο GP της Ινδονησίας.
Αφού υποβλήθηκε σε νέες εξετάσεις, η Ducati, επιβεβαίωσε ότι ο επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής υπέστη κάταγμα στη βάση της κορακοειδούς απόφυσης και έναν συνδεσμικό τραυματισμό στον δεξιό ώμο.
Μαρκ Μάρκεθ: Συντηρητική αγωγή και δύο χαμένοι αγώνες
Τα καλύτερα νέα είναι ότι η κλινική εξέταση και η ακτινολογική αξιολόγηση απέκλεισαν οποιαδήποτε σύνδεση με προηγούμενες βλάβες και επιβεβαίωσαν επίσης «την απουσία σημαντικής οστικής μετατόπισης». Για τον λόγο αυτό, η ιατρική ομάδα υπό τους Δρ. Σάμουελ Αντούνα και Δρ. Ιγκνάσιο Ρότζερ Ντε Όνα επιλέγει «συντηρητική αγωγή», αποφεύγοντας μια νέα χειρουργική επέμβαση για τον Μάρκεθ.
«Αυτό συνεπάγεται ανάπαυση και ακινητοποίηση του προσβεβλημένου ώμου μέχρι την πλήρη επούλωση και την κλινική εδραίωση του κατάγματος», ανέφερε επίσης η Ducati στην ανακοίνωσή της.
Ο Μάρκεθ θα χάσει τους επόμενους δύο αγώνες, στην Αυστραλία και τη Μαλαισία, για να επικεντρωθεί στην αποκατάσταση. Θα υποβληθεί σε εβδομαδιαίους ελέγχους που θα καθορίσουν την τελική διάρκεια της ανάρρωσης και, συνεπώς, την επιστροφή του στους αγώνες. Μετά τον αγώνα της Σεπάνγκ, θα απομείνουν το GP της Πορτογαλίας και το GP της Βαλένθια για να ολοκληρωθεί η χρονιά.
«Ευτυχώς, ο τραυματισμός δεν είναι σοβαρός, αλλά είναι σημαντικό να τηρήσω τα χρονοδιαγράμματα αποκατάστασης. Στόχος μου είναι να επιστρέψω πριν το τέλος της σεζόν, αλλά χωρίς βιασύνη και κάνοντας ό,τι μου συστήνουν οι γιατροί. Έχω εκπληρώσει τον στόχο τόσο σε ατομικό όσο και σε ομαδικό επίπεδο, και τώρα προτεραιότητα είναι να αναρρώσω καλά και να επιστρέψω στο 100%», δήλωσε ο Μάρκεθ.
Οι αναβάτες διαμαρτύρονται για την κατάσταση των ζωνών ασφαλείας: «Κακής ποιότητας χαλίκι»
Το ατύχημά του Ισπανού, ωστόσο, αποκάλυψε ένα πρόβλημα που σε ορισμένες περιπτώσεις είχε περάσει απαρατήρητο, αλλά το οποίο οι αναβάτες της κορυφαίας κατηγορίας θέλησαν να φέρουν στο προσκήνιο. Ο πρώτος ήταν ο Άλεξ Μάρκεθ, ο οποίος επεσήμανε την κατάσταση των ζωνών ασφαλείας. «Το χαλίκι είναι κακής ποιότητας, συμβαίνει πάντα το ίδιο, υπάρχει ένα σκαλοπάτι», παραπονέθηκε ο Ισπανός της Gresini.
Στη συνέχεια, οι δύο αναβάτες της εργοστασιακής Honda ανέλυσαν επίσης το ατύχημα μεταξύ Μάρκεθ και Μπετζέκι, καταλήγοντας σε ομόφωνο συμπέρασμα: «Το ατύχημα του Μαρκ προκλήθηκε από την πρόσκρουση με το χαλίκι».
Ο Ζοάν Μιρ επέκρινε την ασφάλεια της πίστας. «Υπάρχει ένα σκαλοπάτι στην περιοχή με το χαλίκι. Είναι επικίνδυνο. Αν το χτυπήσεις, η ταχύτητα είναι βίαιη. Δεν καταλαβαίνω γιατί έχουμε χαλίκι εκεί και όχι άσφαλτο. Πρέπει να το συζητήσουμε, γιατί αν συμβεί κάτι, οι συνέπειες θα είναι πιο σοβαρές από ό,τι μέχρι τώρα».
Ο Λούκα Μαρίνι ήταν εξίσου επικριτικός: «Θα έλεγα ότι ναι, ο τραυματισμός προκλήθηκε από την πρόσκρουση με το χαλίκι, γιατί, αρχικά, μου φάνηκε μια φυσιολογική πτώση. Αλλά μετά τόσο ο Μαρκ όσο και ο Μπετζέκι έπεσαν σκληρά και κύλησαν πολύ, επειδή το χαλίκι ήταν κακώς τοποθετημένο», εξήγησε ο Ιταλός.
«Πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί, γιατί δεν είναι κάτι που επηρεάζει μόνο την πίστα της Μανταλίκα. Συμβαίνει και σε άλλες». Ο Μαρίνι επιμένει, όπως και ο Άλεξ Μάρκεθ, ότι «για του χρόνου θα πρέπει να αλλάξει κάτι, χωρίς αμφιβολία. Αλλά το πρόβλημα είναι ότι για τον Μαρκ είναι ήδη πολύ αργά», τόνισε ο πρώτος.