Ο ρόλος που θα παίξει η νέα γόμα της Pirelli στο πρώτο γκραν πρι της χρονιάς

Ελαστικά Pirelli

i

© F1 Pirelli GP Bahrain 2023 Tyres

Ο ρόλος που θα παίξει η νέα γόμα της Pirelli στο πρώτο γκραν πρι της χρονιάς

Δημήτρης Μπαλής 13:56 - 03.03.2023 / Ανανεώθηκε: 14:56 - 03.03.2023

Η νέα C1 μπορεί να είναι μια χρήσιμη επιλογή για τον αγώνα, ανάλογα το πότε θα την επιλέξει η κάθε ομάδα.

Ανέκαθεν η πρόοδος της Formula 1 συμβάδιζε με την πρόοδο των ελαστικών. Η εξέλιξη ήταν παράλληλη και δεν θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά, αν θέλουμε τη μέγιστη ασφάλεια –δηλαδή την αποφυγή κλαταρισμάτων- και τη βελτίωση των χρόνων.

Και τα δύο έχουν επιτευχθεί από την Pirelli, αποκλειστικό προμηθευτή ελαστικών στο κορυφαίο σπορ του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Το φετινό πρωτάθλημα που ξεκινά από σήμερα, με τα ελεύθερα δοκιμαστικά για το πρώτο γκραν πρι στο Μπαχρέιν, έχει πολλές αλλαγές, μία εκ των οποίων αφορά τα ελαστικά, καθώς η Pirelli λανσάρει μια νέα γόμα.

«Ο πρώτος αγώνας της χρονιάς θα είναι ένα σημαντικό τεστ για να αξιολογήσουμε όλη τη δουλειά που κάναμε πέρυσι στην εξέλιξη των ελαστικών. Αυτό μας επέτρεψε να ενισχύσουμε περισσότερο τη δομή των ελαστικών και να δημιουργήσουμε μια νέα γόμα. Η καινούργια γόμα C1 θα κάνει το ντεμπούτο της στο Σακχίρ: Βασίζεται στην περσινή C2, αυτό μας επιτρέπει να μειώσουμε την διαφορά απόδοσης ανάμεσα στις σκληρότερες γόμες της γκάμας μας. Εκτιμούμε ότι θα αποτελέσει χρήσιμη επιλογή για τον αγώνα του Σαββατοκύριακου. Το προσπέρασμα μέσω στρατηγικής, σταματώντας νωρίτερα για αλλαγή ελαστικών ‘undercut’ είναι εφικτό στο γκραν πρι Μπαχρέιν. Θα έχει ενδιαφέρον, λοιπόν, να δούμε πως θα χρησιμοποιήσουν οι ομάδες τη νέα παράμετρο στην τριάδα γομών που επιλέχθηκε για το Σακχίρ», ανέφερε ο Μάριο Ιζολα, διευθυντής μηχανοκίνητου αθλητισμού της Pirelli.

©F1 Pirelli GP Bahrain 2023 Preview

Τα ελαστικά στην πίστα

Η νέα γόμα C1 κάνει ντεμπούτο στον πρώτο αγώνα της χρονιάς στο Σακχίρ. Φέτος η Pirell αύξησε τον αριθμό των διαθέσιμων γομών σε 6, απ’ αυτές θα επιλέγονται οι 3 σε κάθε αγώνα. Η καινούργια γόμα C1 έρχεται να καλύψει το κενό ανάμεσα στην πιο σκληρή C0 (πέρυσι είχε τον κωδικό C1) και στη C2 που παραμένει ίδια με πέρυσι.

Στο γκραν πρι του Μπαχρέιν η C1 θα είναι η P Zero λευκή σκληρή γόμα, η C2 θα είναι η P Zero κίτρινη μέση γόμα και η C3 θα είναι η P Zero κόκκινη μαλακή γόμα. Οι ομάδες θα έχουν στη διάθεσή τους 2 σετ σκληρής γόμας, 3 σετ μέσης γόμας και 8 σετ μαλακής γόμας για κάθε μονοθέσιο. Επίσης θα υπάρχουν οι συνήθεις επιλογές ενδιάμεσων και βρόχινων ελαστικών Cinturato.

Η άσφαλτος στο Διεθνές Αυτοκινητοδρόμιο του Μπαχρέιν είναι από τις πιο τραχείες που απαντώνται στη χρονιά. Την ίδια στιγμή η διαδρομή που έχει στροφές χαμηλής και μέσης ταχύτητας θέτει στα ελαστικά σημαντικές προκλήσεις στη φάση της επιτάχυνσης και του φρεναρίσματος. H χάραξη απαιτεί επίσης καλή σταθερότητα στο πίσω μέρος του μονοθεσίου.

©F1 Pirelli GP Bahrain 2023 Preview track

Η μεγάλη διακύμανση της θερμοκρασίας, πρέπει επίσης να ληφθεί υπόψη. Η θερμοκρασία της ασφάλτου μπορεί να ξεπεράσει τους 45 βαθμούς Κελσίου στη διάρκεια της μέρας. Πέφτει, όμως, τουλάχιστον 15 βαθμούς Κελσίου όταν νυχτώσει. Η δεύτερη περίοδος ελεύθερων δοκιμών (FP2) οι κατατακτήριες δοκιμές και ο αγώνας εκκινούν στις 18:00 τοπική ώρα (17:00 ώρα Ελλάδος) όπου οι συνθήκες διαφέρουν σημαντικά από τις άλλες δυο περιόδους που θα διεξαχθούν νωρίς το απόγευμα.

Το γκραν πρι του Μπαχρέιν διεξάγεται σε μια πίστα που περιβάλλεται από την έρημο του Σακχίρ. Πολλές φορές ο άνεμος φέρνει άμμο στην πίστα και αυτό μεταβάλλει τα επίπεδα πρόσφυσης κατά τη διάρκεια των δοκιμών. Οι αγώνες υποστήριξης που περιλαμβάνουν Formula 2 και Formula 3, συντελούν στο στρώσιμο της αγωνιστικής γραμμής με γόμα που βελτιώνει το κράτημα.

Η πτώση απόδοσης των ελαστικών λόγω θερμικής καταπόνησης (degradation) αποτελεί καθοριστικό παράγοντα στην επιλογή στρατηγικής. Πέρυσι όλοι οι οδηγοί, πλην ενός, σταμάτησαν τρεις φορές (αντί για δυο που περιμέναμε) καθώς εμφανίστηκε λίγο πριν το φινάλε, αυτοκίνητο ασφαλείας. Ο νικητής Σαρλ Λεκλέρ (Ferrari) χρησιμοποίησε τη μαλακή γόμα στα δυο πρώτα μέρη και μετά έβαλε τη μέση γόμα. Εκμεταλλεύτηκε το αυτοκίνητο ασφαλείας και έβαλε ξανά τη μαλακή γόμα μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας μπροστά από τον άλλο οδηγό της ομάδας Κάρλος Σάινθ.

Tags: