Οδηγούμε τη Skoda Fabia 1.0 TSI – 110hp DSG

Οδηγούμε τη Skoda Fabia 1.0 TSI – 110hp DSG

Δημήτρης Μπαλής 15:15 - 16.12.2022 / Ανανεώθηκε: 15:23 - 16.12.2022

Η πιο πλήρης σε εξοπλισμό έκδοση Style, στην 4η γενιά του supermini μοντέλου της τσέχικης μάρκας.

Αν ήταν μικρό παιδί, θα έλεγες πώς μεγάλωσε έτσι. Κάτι ανάλογο συμβαίνει και τώρα, που έχουμε να κάνουμε με αυτοκίνητο. Τα 22 χρόνια κλείνει η Fabia στην αγορά και δεν είναι ότι μεγάλωσε μόνο, αλλά συνέβαλε τα μέγιστα ώστε να μεγαλώσει και τις πωλήσεις της Skoda, προσθέτοντας πάνω από 4,5 εκατ. μονάδες.

Μπορεί η Fabia να βρίσκεται στη σκιά της πολύ δημοφιλούς Octavia, στη γκάμα της τσέχικης μάρκας, ωστόσο οι μηχανικοί φρόντισαν να την κάνουν να αισθανθεί λίγο Octavia, αυξάνοντας τις διαστάσεις της. Ετσι, με 11,1 εκ. παραπάνω από πριν, έφθασε στα 4,108 μ. μήκος, πλησιάζοντας την Octavia πρώτης γενιάς, ενώ αυξήθηκε και το πλάτος κατά 4,8 εκ., φθάνοντας στα 1,78 μ.

Η 4ης γενιάς Fabia, βασίζεται σε μια αξιόπιστη πλατφόρμα του ομίλου VW, γεγονός που επέτρεψε να αυξηθεί και το μεταξόνιο στα 2,550 μ., προκειμένου να χωρέσει 4 ενήλικες επιβάτες.

Οι ακμές στο καπό, η πολυγωνική μάσκα, τα νέα φωτιστικά LED μπροστά και το όνομα της μάρκας που ξεδιπλώνεται στην πόρτα του πορτ-μπαγκάζ, αναδεικνύουν ένα καλόγουστο σχήμα, σε πεντάθυρο αμάξωμα.

Με καλύτερη αεροδυναμική, σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, διαθέτει νέες ζάντες, και παρεμβάσεις σε καθρέπτες, προφυλακτήρα και αεροτομή, προκειμένου να έχει μικρότερη κατανάλωση καυσίμου, οικονομία στα έξοδα και κατά συνέπεια λιγότερους ρύπους.

Η εικόνα της καμπίνας είναι αρκετά σύγχρονη, με ψηφιακό διάκοσμο τόσο στον πίνακα οργάνων όσο και στην οθόνη αφής, τα οποία στην έκδοση δοκιμής Style, έχουν διαστάσεις 10,25 και 9,2 ίντσες.

Τα πλαστικά, μολονότι κάπως σκληρά, είναι καλύτερης ποιότητας από πριν, μου αρέσει που το τιμόνι έχει κάπως επίπεδο κάτω τμήμα, για πιο σπορ εμφάνιση, οι διακόπτες στην κονσόλα βρίσκονται σε εύχρηστη θέση, ενώ τα καθίσματα, με αυτό το καπιτονέ ύφασμα και το μπάκετ στυλ, δίνουν μια καλύτερη αίσθηση.

Εκτός από την αύξηση του χώρου στην καμπίνα, αυξήθηκε και ο χώρος αποσκευών στα 380 λίτρα, με τη Skoda να δίνει διαπιστευτήρια σε αυτόν τον τομέα. Παράλληλα, προσφιλής τακτική της τσέχικης μάρκας, είναι να δημιουργεί πρόσθετους αποθηκευτικούς χώρους, ενώ διαθέτει και πολλά Simply Clever στοιχεία, που καμία άλλη εταιρεία δεν προσφέρει. Μικρές, πρακτικές λύσης αποθήκευσης αντικειμένων.

Η νέα Skoda Fabia, εφοδιάζεται με ένα χιλιάρη, turbo μοτέρ, ο οποίος στην Ελλάδα προσφέρεται με δύο εκδόσεις ισχύος, 80 και 110 ίππων. Οδήγησα την πιο ισχυρή, με την πιο πλούσια έκδοση εξοπλισμού, η οποία είναι πολύ ζωηρή με τα 200 Nm ροπής και συνεργάζεται με ένα 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, DSG.

Η γραμμικότητα του μοτέρ είναι καλή, ανεβάζει εύκολα στροφές, επιταχύνει σχετικά γρήγορα με 9,6 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα, δε βγάζει θόρυβο στις υψηλές ταχύτητες, παρά την τρικύλινδρη δομή του και αν κινηθείς σε φυσιολογικά επίπεδα, μπορείς να κατεβάσεις τη μέση κατανάλωση και κάτω από τα 6,6 λίτρα στα 100 χλμ., που είχα εγώ.

Καλοστημένο στον δρόμο, με ημιάκαμπτο άξονα πίσω, λόγω και της κατηγορίας, όπου δεν χρειάζονται οι πολλαπλοί σύνδεσμοι, και με 16άρες ζάντες που είναι στα μέτρα του αυτοκινήτου, η Fabia, κινείται με τον καλύτερο τρόπο, για supermini μοντέλο.

Εφοδιασμένο με πληθώρα συστημάτων ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού, και με 5 αστέρια ασφάλειας στις δοκιμές του Euro NCAP, είναι μια επιλογή και για πρώτο αυτοκίνητο, ακόμα και για μια νεαρή οικογένεια.