Στο τιμόνι της plug-in hybrid Skoda Octavia iV
i

Skoda Octavia iV / © Δημήτρης Μπαλής, Sportal

Στο τιμόνι της plug-in hybrid Skoda Octavia iV

Δημήτρης Μπαλής 17:51 - 23.01.2023 / Ανανεώθηκε: 17:58 - 23.01.2023

Επιβλητική, με τεράστιους χώρους, αποδοτική και φουλ εξοπλισμένη.

Στην εποχή του εξηλεκτρισμού, λίγα είναι τα μοντέλα δοκιμής τα οποία δεν διαθέτουν κάποιο -μικρό ή μεγάλο- ηλεκτρικό μοτέρ.

Η Octavia, ένα εμβληματικό μοντέλο για τη Skoda, διαθέτει μια έκδοση που χαρακτηρίζεται από πολλές αρετές, καθώς προσφέρει αρκετά χιλιόμετρα αμιγούς ηλεκτρικής λειτουργίας, ενώ και το ρεζερβουάρ καυσίμου σε κάνει να ξεχνάς εύκολα το βενζινάδικο.

Skoda Octavia iV / © Δημήτρης Μπαλής, Sportal

Η plug-in hybrid έκδοση της Octavia, με τον κωδικό iV και το σχετικό λογότυπο να κοσμεί το μοντέλο στο πίσω μέρος, είναι μια λιμουζίνα με κουπέ στυλ, που τραβάει τα βλέμματα στον δρόμο. Φέρει χρωμιωμένα στοιχεία στη μάσκα και στο περίγραμμα των παραθύρων, LED φώτα πίσω και ιδιαίτερες ζάντες.

Η αίσθηση που αποκομίζεις από την καμπίνα, είναι υψηλού επιπέδου, με καλύτερα υλικά, ψηφιακό πίνακα οργάνων και οθόνη αφής 10 ιντσών, σύστημα ενημέρωσης / ψυχαγωγίας και περίτεχνο τιμόνι με χειριστήρια ελέγχου λειτουργιών.

Skoda Octavia iV / © Δημήτρης Μπαλής, Sportal

Η άνεση για 5 ενήλικες επιβάτες είναι υποδειγματική, ενώ τα 450 λίτρα αποσκευών στο πορτ-μπαγκάζ, χωρούν πάρα πολλά. Ο χώρος, λόγω της μπαταρίας, είναι περιορισμένος κατά 150 λίτρα, σε σχέση με την απλή Octavia, όμως αυτό δεν έχει και πολύ μεγάλη σημασία.

Skoda Octavia iV / © Δημήτρης Μπαλής, Sportal
Skoda Octavia iV / © Δημήτρης Μπαλής, Sportal

Η Octavia iV, εφοδιάζεται με έναν κινητήρα βενζίνης 1.4lt – 150hp, που συνδυάζεται με ένα ηλεκτρικό μοτέρ 85 kW. Η συνδυαστική ισχύς ανέρχεται στους 204 ίππους, με 350 Nm ροπής. 

Η δε μπαταρία των 13 kWh, είναι ικανή να χαρίσει αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία έως 55 χλμ., η οποία κρίνεται επαρκής για καθημερινές, αστικές μετακινήσεις. Ετσι, κυκλοφορείς χωρίς να ρυπαίνεις και μάλιστα αθόρυβα, όπως αθόρυβα εκκινεί. 

Η επιτάχυνση των 7,9 δευτ. σημαίνει ότι τραβά το αυτοκίνητο και έχεις ρεπρίζ στις προσπεράσεις, χωρίς να χρειάζεται να αλλάζεις ταχύτητες από λεβιέ, καθώς το μοντέλο εφοδιάζεται με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων με τριπλό συμπλέκτη. Εχεις δε και το πλεονέκτημα να αλλάζεις ταχύτητες και από τα paddles στο τιμόνι, για πιο σπορτίφ οδήγηση.

Η κίνηση μεταδίδεται μόνο στον μπροστινό άξονα και οδηγώντας μπορείς να επιλέξεις ανάμεσα στο ηλεκτρικό πρόγραμμα λειτουργίας, αρκεί να έχεις ενέργεια στη μπαταρία ή ανάμεσα στο hybrid, όπου λειτουργούν και τα δύο μοτέρ.

Skoda Octavia iV / © Δημήτρης Μπαλής, Sportal

Επίσης, μέσω του διακόπτη Driving Mode Select, υπάρχουν τέσσερα προγράμματα οδήγησης: Eco, Normal Sport και Individual.

Με χαμηλή μέση κατανάλωση καυσίμου, στη μικτή χρήση και με τα δύο μοτέρ και πλούσιο εξοπλισμό ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού, η Skoda Octavia iV είναι για να την οδηγείς, για πολλά χιλιόμετρα.