Τα τρομακτικά ατυχήματα στη στροφή Eau Rouge/Raidillon στο Σπα που φέρνουν θάνατο (vid)

Η πίστα του Σπα

i

©Pirelli

Τα τρομακτικά ατυχήματα στη στροφή Eau Rouge/Raidillon στο Σπα που φέρνουν θάνατο (vid)

Δημήτρης Μπαλής 11:45 - 02.07.2023 / Ανανεώθηκε: 11:47 - 02.07.2023

Ο τραγικός θάνατος του Ντιλάνο φαν’τ Χοφ  χθες στο Σπα, σήμανε συναγερμό στους οδηγούς της F1 για να αλλάξει η στροφή.

Η απώλεια ενός ακόμα οδηγού έχει δημιουργήσει προβληματισμό στις τάξεις των οδηγών.

Ο 18χρονος Ντιλάνο φαν’τ Χοφ, αγωνιζόμενος στο Περιφερειακό Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Formula από την Alpine (FRECA), υπό συνθήκες βροχής και πολύ χαμηλής ορατότητας από το σπρέι νερού που βγάζουν τα αυτοκίνητα, είχε σύγκρουση με άλλο αυτοκίνητο στη στροφή Eau Rouge/Raidillon, όμως ο θάνατός του επήλθε επειδή τον χτύπησε ένα άλλο αυτοκίνητο στη μέση του δικού του, ακριβώς επειδή δεν είχε ορατότητα.

Το 2019 είχε χάσει τη ζωή του στο ίδιο σημείο ο Αντουάν Χουμπέρ σε αγώνα της Formula 2, αλλά με στεγνό οδόστρωμα.

Πάντως, όπως κι αν ήταν η κατάσταση στα δύο ατυχήματα, σε αυτή τη στροφή με τα αυτοκίνητα να κινούνται στο όριο, υπάρχει μεγάλη επικινδυνότητα και ενόψει του γκραν πρι της Formula 1 που θα γίνει στο Βέλγιο, στην πίστα του Σπα (28-30 Ιουλίου), οι οδηγοί της F1 ζητούν να ληφθούν μέτρα από τη FIA.

Ο Λανς Στρολ λέει ότι ο μηχανοκίνητος αθλητισμός θα «παίζει με τη φωτιά» εάν δεν αλλάξει η πίστα του Σπα.

«Η ιστορία της ημέρας δεν είναι ο αγώνας», είπε χθες ο Στρολ μετά τον αγώνα σπριντ της F1 στην Αυστρία. «Χάσαμε έναν νεαρό οδηγό στο Σπα σήμερα και οι σκέψεις μου είναι μαζί του και την οικογένειά του. Δεν είναι δίκαιο αυτό που συνέβη και αυτή τη στροφή πρέπει να κοιτάξουμε και να την αλλάξουμε γιατί έχουμε χάσει δύο νεαρά ταλέντα σε περίπου πέντε χρόνια. Πρέπει να αλλάξει, μόνο αυτή η στροφή. Θα πάμε εκεί σε λίγες εβδομάδες. Κάθε φορά που περνάμε από εκεί, βάζουμε τη ζωή μας σε κίνδυνο», είπε ο Στρολ, ο οποίος επισήμανε ότι οι οδηγοί το έχουν θέσει το ζήτημα και πρέπει να αλλάξει η στροφή για όλους όσοι περνούν από αυτή τη στροφή κάθε εβδομάδα.

«Ακόμα κι αν είναι στεγνή η πίστα και κάποιος χάσει το αυτοκίνητό του, είναι μια τυφλή γωνία, χτυπάς τον τοίχο και ξαναμπαίνεις στη μέση της πίστας κι ένα αυτοκίνητο έρχεται κατά πάνω σου με 300 συν χιλιόμετρα την ώρα, και είσαι σαν τοστ», τόνισε χαρακτηριστικά.

Ο Πιέρ Γκασλί, ο οποίος ήταν στενός φίλος του Χουμπέρ έχει ζητήσει βελτιωμένα μέτρα ασφαλείας στο Σπα. «Ελπίζω πραγματικά ότι όλοι οι άνθρωποι που εμπλέκονται στην ασφάλεια και φροντίζουν την ασφάλεια όλων των οδηγών θα λάβουν κάποια μέτρα, γιατί δεν είναι η πρώτη φορά που χάνεται άνθρωπος και δεν έπρεπε να είχε γίνει ποτέ».

Ο Φερνάντο Αλόνσο, ο οποίος έτρεξε για πρώτη φορά στο Σπα όταν κέρδισε τον αγώνα F3000 πριν από 23 χρόνια, τόνισε ότι η ορατότητα με τη βρεγμένη άσφαλτο ήταν το βασικό ζήτημα για το ατύχημα, σημειώνοντας ότι σε τέτοιες συνθήκες, άλλες πίστες υψηλής ταχύτητας μπορεί επίσης να είναι επικίνδυνες.

Ερωτηθείς εάν θα ήταν έτοιμος να χάσει την παραδοσιακή διάταξη Eau Rouge/Raidillon, ο Αλόνσο είπε: «Ναι, φυσικά. Κανείς δεν θέλει να δει κανένα ατύχημα που να είναι επικίνδυνο».

Tags: