Στο τιμόνι του ηλεκτρικού VW ID. Buzz 77kW

VW ID.BUZZ

Στο τιμόνι του ηλεκτρικού VW ID. Buzz 77kW

Δημήτρης Μπαλής 18:18 - 10.05.2023

Ένα αυτοκίνητο σταθμός στην ιστορία της Volkswagen, που μετέφερε στη σύγχρονη εποχή τον αντικαταστάτη του Bulli, που είναι, φυσικά, ηλεκτρικός.

Εδώ και αρκετό καιρό σκέφτονταν στη Volkswagen την παραγωγή ενός αυτοκινήτου που θα διαθέτει σύγχρονο σύστημα κίνησης, δηλαδή ηλεκτρικό, καταφέρνοντας να συνδυάσει δύο εποχές: της ανέμελης του Bulli και της μοντέρνας, που αποκλειστικά θα κινείται με ηλεκτρισμό. Το όνομα αυτού ήταν ID. Buzz, της οικογένειας αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της μάρκας, ID., το οποίο παίρνει μερικές ιδέες από το πρώτο εκείνο μοντέλο και χάρη στις σύγχρονες πινελιές, δίνει έναν εξίσου χαρούμενο τόνο. Αρκεί κανείς να δει τη μάσκα, η οποία φαίνεται σαν να... χαμογελάει. Επίσης, οι αεραγωγοί στο πίσω μέρος παραπέμπουν στο πρωτότυπο, μόνο που τώρα έχουν λάβει περισσότερη φροντίδα και επιμέλεια.

Οι διαστάσεις του είναι 4,712μ. μήκος, 1,985μ. πλάτος και 1,927μ. ύψος, με το τεράστιο μεταξόνιο των 2,989μ. να προσφέρει ό,τι θέλει ο ιδιοκτήτης: χώρους για τα πόδια του, χώρους για το κεφάλι, αλλά και χώρους από τον συνοδηγό και τους πίσω επιβάτες. Όλα αυτά γίνονται εφικτά και εύκολα με το ID. Buzz, το οποίο έχει, μάλιστα και πάρα πολύ καλό βαθμό οπισθέλκουσας. Αυτός ανέρχεται στο 0.29Cd, γεγονός που συνεισφέρει στην αεροδυναμική αντίσταση, στην κατανάλωση και την απουσία θορύβων.

VW ID.BUZZ

Μπαίνοντας στο εσωτερικό, δεν υπάρχει περίπτωση να μην ασχοληθεί κάποιος με την απλότητά του, δίχως, όμως, να στερείται ποιότητας ή συναρμογής των υλικών. Εντοπίζεται χρώμα του αμαξώματος σε παράλληλη γραμμή με το ταμπλό και αρκετοί αποθηκευτικοί χώροι που θα κάνουν τη διαδρομή παιχνιδάκι. Θήκες, έξυπνη κατανομή όγκων, στιλ και άλλα πολλά, κάνουν το σαλόνι να διακρίνεται, φιλοξενώντας τους επιβάτες, δίχως εκείνοι να εκφράσουν κάποιο παράπονο. Ο οδηγός έχει μπροστά του μια οθόνη 5 ιντσών και η κεντρική είναι 10 ή 12 ιντσών. Η θέση οδήγησης είναι ψηλή, άρα ο χειριστής μπορεί να αισθάνεται πολύ καλύτερα με την ορατότητα, που σε συνδυασμό με την καλή πλευρική στήριξη των καθισμάτων, μετατρέπει τη διαδρομή σε μια ευχάριστη και διασκεδαστική εμπειρία.

VW ID.BUZZ

Η πρόσβαση για τους πίσω επιβάτες είναι πανεύκολη, χάρη στις ηλεκτρικά συρόμενες πόρτες, τα καθίσματα χωρίζονται σε ποσοστό 60:40, έχουν αναδιπλούμενες πλάτες και μπορούν να μετακινηθούν εμπρός/πίσω σε διαδρομή 15 εκατοστών. Τι να πει κανείς για τον χώρο φόρτωσης και την ηλεκτρική του πόρτα. Ανέρχεται στα 1.121 λίτρα, αλλά με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα, εκτοξεύεται στα 2.205, περίπου στο διπλάσιο, δηλαδή. Αν λοιπόν πχ. ένας επαγγελματίας θελήσει να μεταφέρει μεγάλα σε όγκο αντικείμενα ή μακριά σε μήκος, δεν θα χρειαστεί να σκεφτεί και πολλά. Οι παραπάνω τιμές, μάλιστα, ξεπερνούν τις αντίστοιχες πολλών SUV.

VW ID.BUZZ

Τα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης είναι πάνω από 30, άρα ο οδηγός έχει ήσυχο το… κεφάλι του για τυχόν άτυχες στιγμές. Διατίθεται μεταξύ άλλων το σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης Travel Assist, αλλά και η δυνατότητα ενημερώσεων ΟΤΑ (over the air), κάτι το οποίο ανεβάζει τον πήχη της τεχνολογίας στο ID. Buzz. Το αυτοκίνητο βασίζεται στην πλατφόρμα ΜΕΒ της Volkswagen και φιλοξενεί έναν ηλεκτρικό κινητήρα ισχύος 204 ίππων, με μπαταρία χωρητικότητας 77kWh. Η φόρτιση στο 5-80% σε σταθμό DC με ταχύτητα έως 170kW διαρκεί μόλις 30 λεπτά, ενώ σε AC, ο on-board φορτιστής των 11kW μπορεί να φορτίσει την μπαταρία σε οικιακό wallbox κατά τη διάρκεια της νύχτας.

VW ID.BUZZ

Σε οδηγικό περιβάλλον, το αυτοκίνητο θα σε αφήσει ικανοποιημένο. Μπορεί το βάρος των 2.475 κιλών να φαντάζει μεγάλο, και να είναι, αλλά το ξεχνάς αμέσως αυτό χάρη στον μικρό κύκλο στροφής των μόλις 11 μέτρων. Αυτά αντιστοιχούν σε οχήματα πολύ μικρότερων διαστάσεων. Σε συνδυασμό, μάλιστα με τους... ανύπαρκτους προβόλους, κάλλιστα μπορεί να χαρακτηριστεί ευέλικτο και δη μέσα στην πόλη. Στο ταξίδι δεν θα σε κουράσει, και ναι μεν η τελική ταχύτητα σταματά στα 145χλμ./ώρα, αλλά αυτά έρχονται πάρα πολύ γρήγορα, χαρακτηριστικό των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

VW ID.BUZZ

Οι 204 ίπποι του «αγριεύουν» αμέσως όταν πατήσεις τέρμα το γκάζι και το 0-100χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 10,2 δευτερόλεπτα. Η αυτονομία κυμαίνεται στα 390-425 χιλιόμετρα, ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης και παρά τον όγκο του, χάρη στις καλές διαστάσεις των μετατροχίων, παραμένει σταθερό στον βαθμό που πρέπει. Δεν θα σε κουράσει στη διαδρομή ούτε στο σταμάτα/ξεκίνα, καθώς το μόνο που θα κάνεις, είναι να πατάς γκάζι και αν το αφήνεις, με το εξαιρετικό σύστημα ανάκτησης ενέργειας, επιβραδύνει σαν να πατάς φρένο. Ούτε κατεβάσματα σχέσεων ούτε «νεκρά» ούτε τίποτα. Ασχολείσαι κυρίως με τους χώρους, την ικανοποιητικότατη ισχύ των κάτι παραπάνω από τους 200 ίππους και χαίρεσαι να το οδηγείς, όπως εκείνοι που κάποτε χαίρονταν να πηγαίνουν από δω κι από κει με το Bulli.

Tags: