«H βασίλισσα των αιθέρων»: Η ιστορία του θρυλικού αεροπλάνου που μετέφερε τον Νεϊμάρ στην Αραβία (vid)

Νεϊμάρ

i

PrtScr

«H βασίλισσα των αιθέρων»: Η ιστορία του θρυλικού αεροπλάνου που μετέφερε τον Νεϊμάρ στην Αραβία (vid)

Κώστας Τόπας 12:43 - 19.08.2023 / Ανανεώθηκε: 12:43 - 19.08.2023

Το αεροσκάφος, Boeing 747, αξίας 500 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο μετέφερε τον Νεϊμάρ στην Σαουδική Αραβία, είναι από τα πιο πολυτελή στον κόσμο, με σαλόνι, μπαρ και υπνοδωμάτια και θρόνο!

Ο Νεϊμάρ έφτασε στην Σαουδική Αραβία ταξιδεύοντας με το ιδιωτικό αεροπλάνο του Σαουδάραβα πρίγκιπα, Αλ Ουαλίντ μπιν Ταλάλ, που δεν είναι ούτε λίγο ούτε πολύ από ένα Boing 747, αξίας 500 εκατομμυρίων ευρώ!

Το περίφημο «Jumbo» της αμερικανικής αεροναυτικής εταιρείας, στην πιο πρόσφατη εκδοχή του, έχει μήκος 76 μέτρα και ύψος 20 μέτρα, χωρητικότητα 530 επιβατών και προσφέρει εμβέλεια πτήσης σχεδόν 15.000 χλμ. Το κεντρικό δωμάτιο του αεροπλάνου χρησιμοποιείται από τον ιδιοκτήτη του, τον πρίγκιπα της Σαουδικής Αραβίας, σε συναντήσεις με συμβούλους και υπουργούς. Διαθέτει δερμάτινους καναπέδες, πολυτελή καλύμματα και τραπέζια από μασίφ ξύλο, καθώς και έξυπνο φωτισμό.

Επιπλέον, το αεροσκάφος διαθέτει μια μεγαλύτερη αίθουσα συσκέψεων, με ένα μεγάλο τραπέζι και καρέκλες τοποθετημένες για μεγαλύτερο αριθμό συμμετεχόντων, ενώ αυτό το δωμάτιο μπορεί να μετατραπεί σε τραπεζαρία. Τα καθίσματα συνοδηγού είναι άνετα, φαρδιά και καλυμμένα με δέρμα, με χειριστήρια στους βραχίονες και τοποθετημένα σε τρεις σειρές με δύο καθίσματα σε κάθε μία.

Το δωμάτιο του αφεντικού και ο θρόνος

Το «δωμάτιο του αφεντικού» χρησιμοποιείται από τον πρίγκιπα, και έχει ένα είδος «θρόνου» στο κέντρο του, με καναπέδες και στηρίγματα για να χρησιμοποιείται από τον μονάρχη, τους καλεσμένους και να ανακοινώνει σπουδαίους παίκτες όπως ο Νεϊμάρ.

Βέβαια, τα θρυλικά Boeing 747 Jumbo (απέκτησε το παρατσούκλι του χάρη στην ευρεία του άτρακτο, που θυμίζει ελέφαντα) έπαψαν πλέον να κατασκευάζονται. Η γραμμή παραγωγής του Jumbo λειτούργησε αδιάλειπτα για 54 χρόνια. Το 747 αποτέλεσε συμβιβαστική λύση μέχρι την αναμενόμενη την εποχή εκείνη επικράτηση των υπερηχητικών αεροσκαφών, όπως το Concorde και το Boeing SST, η κατασκευή του οποίου εγκαταλείφθηκε το 1971. Το Jumbo επρόκειτο αρχικά να χρησιμοποιηθεί αποκλειστικά ως εμπορικό μεταγωγικό αεροσκάφος.

Το 1965, δύο από τους ισχυρότερους άνδρες στην αεροπορική βιομηχανία, ο Μπιλ Αλεν της Boeing και ο ιδρυτής της Pan Am, Χουάν Τριπ, έφθασαν σε συμφωνία για την κατασκευή του μεγαλύτερου επιβατικού αεροσκάφους στον κόσμο. «Αν το φτιάξεις, θα το αγοράσω», είπε χαρακτηριστικά ο Τρίπ για να απαντήσει ο Αλεν: «Θα το φτιάξω, αν το αγοράσεις». Ο Χουάν Τριπ ήθελε διακαώς ένα μεγάλο αεροσκάφος. Ηλπιζε αρχικά ότι οι αεροναυπηγοί του θα σχεδίαζαν αεροσκάφος δύο ορόφων, κολλώντας ουσιαστικά τις ατράκτους δύο 707 τη μία πάνω από την άλλη. Το σχέδιο αυτό όμως ναυάγησε.

Τον Ιανουάριο του 1971, το 747 πραγματοποίησε το παρθενικό του ταξίδι από τη Νέα Υόρκη στο Λονδίνο, ενώ το 1975 ο στόλος των Jumbo είχε ήδη μεταφέρει περισσότερους από 100 εκατομμύρια επιβάτες. Παρά τις ικανοποιητικές παραγγελίες όμως η Boeing συνειδητοποίησε στις αρχές της δεκαετίας του 2000 ότι η εποχή των μεγάλων τετρακινητήριων αεροσκαφών είχε πια παρέλθει. 

Παρά τις ικανοποιητικές παραγγελίες όμως η Boeing συνειδητοποίησε στις αρχές της δεκαετίας του 2000 ότι η εποχή των μεγάλων τετρακινητήριων αεροσκαφών είχε πια παρέλθει. Σήμερα, ένα από τα θρυλικά Boeing 747 Jumbo ανήκει στον πρίγκιπα Αλ Ουαλίντ μπιν Ταλάλ, ο οποίος το έχει για ιδιωτική χρήση