Δεν έχει ξαναγίνει τέτοιο φινάλε θρίλερ στη Formula 1 – Νικητής ο Φερστάπεν

Ο Μαξ Φερστάπεν στην Αυστραλία

i

©Getty Images

Δεν έχει ξαναγίνει τέτοιο φινάλε θρίλερ στη Formula 1 – Νικητής ο Φερστάπεν

Δημήτρης Μπαλής 10:39 - 02.04.2023 / Ανανεώθηκε: 12:58 - 02.04.2023

Τρεις κόκκινες σημαίες, τέσσερα αυτοκίνητα ασφαλείας και ένα εικονικό αυτοκίνητο, έγραψαν την ιστορία του τρίτου γκραν πρι της χρονιάς, στην Αυστραλία.

Φερστάπεν, Χάμιλτον και Αλόνσο, η τριάδα των νικητών στο χιτσκοκικό τέλος του Αλμπερτ Παρκ. Ο Τζορτζ Ράσελ με τη Mercedes από τη 2η θέση της εκκίνησης πέρασε τον Φερστάπεν στην πρώτη στροφή και λίγο αργότερα πέρασε και ο Χάμιλτον τον Φερστάπεν, βάζοντας επικεφαλής τις δύο Mercedes.

Ο Φερστάπεν ανέκτησε την πρώτη θέση λίγους γύρους αργότερα, με τον Ράσελ να εγκαταλείπει από κινητήρα.

Η πρώτη κόκκινη σημαία για να καθαρίσει η πίστα από τα χαλίκια που είχαν μπει σε μια έξοδο του Αλμπον, έστειλε ξανά τα μονοθέσια στο γκριντ.

Είχαμε επανεκκίνηση και ουσιαστικά ένα νέο ξεκίνημα του αγώνα, με τον Φερστάπεν να οδηγεί και πάλι τον αγώνα.

Στη δεύτερη κόκκινη σημαία, από θραύσματα του ελαστικού του Μάγκνουσεν, κι ενώ απέμεναν δύο γύροι για το φινάλε, πρόσθεσε νέο «χρώμα» στον αγώνα.

Ξανά τα αυτοκίνητο στο γκριν για μια εκκίνηση δύο γύρων, με τον Φερστάπεν να ξεκινά καλά, να κλείνει τον Χάμιλτον και στην πρώτη στροφή ο Σάινθ με τη Ferrari να ακουμπά τον Αλόνσο και να τον βγάζει εκτός πίστας. Στην επόμενη στροφή οι δύο Alpine συγκρούστηκαν μεταξύ τους, με αποτέλεσμα να έχουμε και πάλι κόκκινη σημαία, για 3η φορά.

Απόλυτο χάος στον αγώνα της Αυστραλίας. Τιμωρίες επί τιμωριών. Ο Σάινθ έχασε τη θέση στο βάθρο με την ποινή που πήρε, ακουμπώντας τον Αλόνσο και βγάζοντάς τον εκτός πίστας. Ενας γύρος απέμενε για το τέλος του αγώνα που ολοκληρώθηκε με αυτοκίνητο ασφαλείας. 

Αναλυτικά ο αγώνας

Αυτό που συνέβη πραγματικά στο γκραν πρι της Αυστραλίας δεν έχει προηγούμενο. Ο νικητής αναδείχτηκε μετά από περίπου δύο ώρες και 40 λεπτά και αυτός ήταν ο Μαξ Φερστάπεν. Όμως, για να γίνει αυτό, χρειάστηκε να μπει στην πίστα τέσσερις φορές το αυτοκίνητο ασφαλείας, οι οδηγοί να εκκινήσουν άλλες τρεις στην ουσία, ενώ τέσσερις φορές υψώθηκε η κόκκινη σημαία, που σήμαινε διακοπή του αγώνα (η τελευταία, πάντως, εμφανίστηκε μετά το τέλος του αγώνα, άρα κάλλιστα μπορεί να μην προσμετρηθεί). Τέτοιο τέλος, δεν θα μπορούσε να φανταστεί κανείς ούτε ο πιο φανατικός φίλος του σπορ ούτε καν ο Μάικλ Μάσι, που είδε πώς τελείωσε ένας αγώνας που είχε σχεδόν το ίδιο τέλος από εκείνον που είχε διευθύνει αυτός στο Άμπου Ντάμπι το 2021. Τέτοιες καταστάσεις είχαμε χρόνια να δούμε σε γκραν πρι της Formula 1, με την τελική... ετυμηγορία να είναι... αθωωτική για τους κριτές, οι οποίοι έκαναν το καλύτερο και μπορούν να αισθάνονται ικανοποιημένοι από τις αποφάσεις που χρειάστηκε να πάρουν. Και η αλήθεια είναι πως δεν ήταν και λίγες.

Στην εκκίνηση, στις τέσσερις πρώτες θέσεις παρατάχθηκαν τα αυτοκίνητα των Μαξ Φερστάπεν, Τζορτζ Ράσελ, Λιούις Χάμιλτον και Φερνάντο Αλόνσο. Ο Σέρχιο Πέρες από την πλευρά του που ξεκινούσε από τα πιτ, φορούσε τη σκληρή γόμα C2 της Pirelli, ενώ όλοι σχεδόν οι υπόλοιποι, τη μέση. Με το σβήσιμο των κόκκινων φώτων, ο Ράσελ κατάφερε να περάσει τον Ολλανδό πρωταθλητή στην πρώτη στροφή, παίρνοντας την εσωτερική, ενώ στην τρίτη, ήταν η σειρά του Χάμιλτον να περάσει μπροστά από τον Φερστάπεν. Παράλληλα, ο Κάρλος Σάινθ είχε βρεθεί εμπρός από τον Αλόνσο, αλλά λίγο αργότερα, ο αλυτάρχης εισήλθε στην πίστα, επειδή ο Λανς Στρολ, στην πρώτη στροφή, δεν μπόρεσε να βρει χώρο ανάμεσα στους Αλόνσο και Σαρλ Λεκλέρ, χτύπησε με τον εμπρός αριστερό τροχό του, τον πίσω δεξιά του Μονεγάσκου, με συνέπεια την εγκατάλειψη του οδηγού της Ferrari. Συνεχίστηκε λοιπόν η ατυχία του Λεκλέρ που παρέμεινε στους έξι βαθμούς μετά τους τρεις πρώτους αγώνες της σεζόν.

Όταν ο αγώνας συνεχίστηκε, οι τρεις πρώτοι έδιναν μεγάλη μάχη, με τον Ράσελ να έχει απομακρυνθεί από τον Χάμιλτον, που από την πλευρά του είχε ανοίξει διαφορά από τον Φερστάπεν. Όπως, όμως, μια Williams στέρησε τη νίκη και τον τίτλο από τον Χάμιλτον στο Άμπου Ντάμπι το 2021, έτσι και τώρα, μια άλλη Williams, αυτή του Άλεξ Άλμπον, στέρησε κατά κάποιον τρόπο τη νίκη σε μια εκ των δύο Mercedes. Ο Ταϊλανδός έχασε τον έλεγχο της W45 και καθώς όδευσε και έμεινε στην αμμοπαγίδα, η πίστα γέμισε χαλίκι και ως εκ τούτου, υψώθηκε η κόκκινη σημαία για πρώτη φορά προκειμένου να καθαριστεί. Ο μεγάλος χαμένος της υπόθεσης ήταν ο Ράσελ, που μπήκε στα πιτ για αλλαγή ελαστικών, απόφαση που θα του έδινε πολλές ελπίδες για τη νίκη, αν ο αγώνας συνεχιζόταν κανονικά. Όμως, η κόκκινη σημαία τον έριξε στην 7η θέση και εκεί χάθηκαν όλα.

Μετά από διακοπή περίπου 20 λεπτών και αφού οι οδηγοί τοποθέτησαν τη σκληρή γόμα στα ελαστικά τους, δόθηκε νέα εκκίνηση, όπως η αρχική που δίνεται στα γκραν πρι. Από στάση δηλαδή. Εκείνη τη στιγμή διανυόταν ο 10ος γύρος, με τον Χάμιλτον, τον Φερστάπεν και τον Αλόνσο να βρίσκονται στο 1-2-3, αλλά αυτή η κατάταξη δεν έμεινε για πολλή ώρα αναλλοίωτη, καθώς ο Φερστάπεν μείωσε τη διαφορά του από τον Χάμιλτον και τον πέρασε στον 12ο γύρο. Στον 18ο, ο αγώνας για τον Ράσελ έλαβε τέλος, λόγω φωτιάς που ξέσπασε στον κινητήρα της Mercedes και ενώ όλα φαίνονταν πως θα τελειώσουν ομαλά, ήρθε ακόμα μια κόκκινη σημαία στον 54ο γύρο, λόγω επαφής του Κέβιν Μάγκνουσεν στον τοίχο. Κατέρρευσε η ανάρτησή του, κλάταρε το ελαστικό του και ως εκ τούτου, υψώθηκε νέα κόκκινη σημαία. Έκτοτε, οι οδηγοί τοποθέτησαν τη μαλακή τους γόμα, απόλυτα λογικό αυτό και μετά από 12 λεπτά, είχαμε νέα εκκίνηση από στάση.

Η πρώτη 4άδα απαρτιζόταν από τους Φερστάπεν, Χάμιλτον, Αλόνσο και Σάινθ, αλλά με το που έσβησαν τα φώτα και λίγο μετά, ο Σάινθ πέταξε έξω τον Αλόνσο, εγκατέλειψαν οι Ντε Βρίες και Σάρτζεντ λόγω επαφής, αλλά και οι δύο Alpine των Πιερ Γκασλί και Εστεμπάν Οκόν. Μετά από εξέταση των αγωνοδικών και 30 λεπτά διακοπής, καθώς υψώθηκε νέα κόκκινη σημαία, οι κριτές αποφάσισαν να διατηρήσουν τη σειρά εκκίνησης, εκείνης που ίσχυε την προηγούμενη φορά και τιμώρησαν με ποινή πέντε δευτερολέπτων τον Σάινθ, καθώς θεωρήθηκε υπεύθυνος για την επαφή του με τον Αλόνσο. Ο Σάινθ μίλησε για αδικία, στην ενδοσυνεννόηση με την ομάδα και λίγο έλειψε να βάλει τα... κλάματα. 

Ο αλυτάρχης αργότερα μπήκε στα πιτ, τα μονοθέσια επιτάχυναν για λίγα μέτρα, με τον Φερστάπεν να τερματίζει εμπρός από τους Χάμιλτον και Αλόνσο. Ο Σάινθ, λόγω της ποινής του ολοκλήρωσε στη 12η θέση και όχι στην 4η στην οποία τερμάτισε.

Επόμενος αγώνας στο Μπακού του Αζερμπαϊτζάν στις 30 Απριλίου.

Tags: