20 χρόνια από τον πρώτο τίτλο του Αλόνσο

Φερνάντο Αλόνσο και Φλάβιο Μπριατόρε

i

©Imago

20 χρόνια από τον πρώτο τίτλο του Αλόνσο

Άγγελος Φραγκισκάτος 19:34 - 25.09.2025 / Ανανεώθηκε: 19:34 - 25.09.2025

Στις 25 Σεπτεμβρίου 2005, ο Φερνάντο Αλόνσο και η Renault έβαλαν τέλος στην κυριαρχία του Μίκαελ Σουμάχερ και της Ferrari στη Formula 1, καθώς ο Ισπανός κατέκτησε τον παγκόσμιο τίτλο των οδηγών.

Σαν σήμερα (25 Σεπτεμβρίου), πριν από ακριβώς 20 χρόνια, ο Φερνάντο Αλόνσο κατέκτησε τον πρώτο του παγκόσμιο τίτλο στη Formula 1, τερματίζοντας τρίτος στο γκραν πρι της Βραζιλίας στην πίστα του Ιντερλάγκος.

Με αυτόν τον τρόπο, ο Ισπανός έβαλε τέλος στην πενταετή κυριαρχία του Μίκαελ Σουμάχερ και της Ferrari, εκμεταλλευόμενος και τις αλλαγές στους κανονισμούς που έγιναν για τη σεζόν του 2005. Η κυριότερη αλλαγή αφορούσε την απαγόρευση αλλαγής ελαστικών κατά τη διάρκεια των αγώνων, κάτι που έγειρε σημαντικά την πλάστιγγα υπέρ των ομάδων με ελαστικά Michelin. Από τους 19 αγώνες του 2005, η Michelin κέρδισε 18 νίκες, με τη μοναδική εξαίρεση να είναι ο αγώνας στις ΗΠΑ, στον οποίο συμμετείχαν μόνο τα έξι μονοθέσια με ελαστικά Bridgestone.

Οι νίκες του Φερστάπεν δεν ανησυχούν τον Πιάστρι
FORMULA 1

17:30 - 25.09.2025

Οι νίκες του Φερστάπεν δεν ανησυχούν τον Πιάστρι

Ο Όσκαρ Πιάστρι επιμένει ότι δεν ανησυχεί για την ξαφνική επάνοδο του Μαξ Φερστάπεν στη διεκδίκηση του τίτλου της Formula 1, παρά το εφιαλτικό τριήμερο στο Αζερμπαϊτζάν που μείωσε το προβάδισμά του στο πρωτάθλημα.

Ο Αλόνσο κατέκτησε τον τίτλο του με επτά νίκες και συνολικά 15 παρουσίες στο βάθρο σε 18 αγώνες στους οποίους εκκίνησε. Οι μοναδικοί τρεις αγώνες στους οποίους ο Ισπανός δεν βρέθηκε στην πρώτη τριάδα ήταν αυτοί σε Μονακό, Καναδά και Ουγγαρία. Στο Πριγκιπάτο έπεσε «θύμα» της υψηλής φθοράς που αντιμετώπιζε η Renault, τερματίζοντας τέταρτος, στον Καναδά εγκατέλειψε μετά από σύγκρουση με τον τοίχο έπειτα από ένα σπάνιο οδηγικό λάθος, ενώ στην Ουγγαρία έμεινε μόλις 11ος, αφού μπήκε στα pits στον πρώτο κιόλας γύρο για να αλλάξει την εμπρός αεροτομή που έσπασε σε ένα συμβάν στην πρώτη στροφή.

Ο βασικός του ανταγωνιστής τη σεζόν του 2005 ήταν ο Κίμι Ράικονεν με το μονοθέσιο της McLaren, το οποίο για μεγάλο μέρος της χρονιάς ήταν ταχύτερο από αυτό της Renault. Το πρόβλημα για τον Φινλανδό ήταν η εξαιρετικά χαμηλή αξιοπιστία της McLaren και της Mercedes, η οποία οδήγησε σε δύο εγκαταλείψεις από την πρώτη θέση (Σαν Μαρίνο και Γερμανία) και αρκετές ακόμη ποινές για πρόωρη αλλαγή κινητήρα.

Όλα αυτά έδωσαν πλεονέκτημα στον Αλόνσο, ο οποίος εξασφάλισε τον πρώτο του τίτλο δύο αγώνες πριν το τέλος της σεζόν, ενώ ένα χρόνο αργότερα κατάφερε να τον υπερασπιστεί, πλέον σε απευθείας μονομαχία με τον Σουμάχερ. Μέχρι και σήμερα, ωστόσο, ο Ισπανός συνεχίζει την αναζήτηση του τρίτου του τίτλου, στον οποίο βρέθηκε εξαιρετικά κοντά συνολικά τρεις φορές - το 2007, το 2010 και το 2012.