Τα 5+1 πράγματα που μας έμειναν από το γκραν πρι του Μαϊάμι (vids)

Ο Μαξ Φερστάπεν στο Μαϊάμι έχοντας πίσω του τον Λιούις Χάμιλτον στις δοκιμές

i

©Pirelli

Τα 5+1 πράγματα που μας έμειναν από το γκραν πρι του Μαϊάμι (vids)

Άγγελος Φραγκισκάτος 17:47 - 09.05.2023 / Ανανεώθηκε: 17:50 - 09.05.2023

Η επιστροφή της Formula 1 στο Μαϊάμι το περασμένο Σαββατοκύριακο έφερε ένα επαναλαμβανόμενο αποτέλεσμα στο εναρκτήριο γκραν πρι του 2022, καθώς ο Μαξ Φερστάπεν στάθηκε για άλλη μια φορά στην κορυφή του βάθρου.

Με πέντε διαδοχικές νίκες στην αρχή της σεζόν της Formula 1 του 2023, δεν υπήρχαν πολλά να μάθουμε από τον θρίαμβο του Μαξ Φεστάπεν στο γκραν πρι του Μαϊάμι για την ομάδα του, τη Red Bull.

Αλλά για τον δύο φορές παγκόσμιο πρωταθλητή, η επαναφορά του από ένα καταστροφικό Q3 για να τερματίσει μπροστά από τον team mate του Σέρχιο Πέρες ήταν κάτι εξαιρετικό και έκανε πιο δυνατή την διαπίστωση ότι ο κύριος αντίπαλός του είναι ο Μεξικάνος οδηγός.

Στις άλλες ομάδες, το δύσκολο ξεκίνημα της Ferrari για το 2023 συνεχίστηκε, η Alpine έπρεπε να ακούσει κάποια έντονη κριτική από τον διευθύνοντα σύμβολο της, Λοράν Ρόσι. 

Ο Φερστάπεν σπάει την δυναμική τίτλου του Πέρες

Ο Πέρες έφτασε στο Μαϊάμι ανεβασμένος ψυχολογικά μετά τις εντυπωσιακές εμφανίσεις του στο Μπακού, όπου ο Φερστάπεν ήταν εκτός εαυτού. Στη συνέχεια, ο Ολλανδός παραδέχτηκε στη συνέντευξη Τύπου πριν από τον αγώνα ότι δεν του άρεσαν οι πίστες δρόμου, όταν το paddock είχε ξεσηκωθεί στην άλλη άκρη του κόσμου στο Μαϊάμι και τιμωρήθηκε για το λάθος του στο Q3. 

Αλλά, όταν ήρθε ο αγώνας, ο Φερστάπεν έδειξε στον Πέρες πόσο δύσκολο θα είναι να ανταποκριθεί στην πραγματική πρόκληση του τίτλου, καθώς γρήγορα και κυριαρχικά ανέβηκε από την ένατη θέση στο grid για να ακολουθήσει τον team mate του μετά από μόλις 15 γύρους.

Το δίδυμο της Red Bull ενεπλάκη σε μια μονομαχία διαχείρισης ελαστικών, με το σκληρό ελαστικό να αποδίδει καλύτερα και να μπερδεύει τις προσδοκίες της αυστριακής ομάδας πριν από τον αγώνα. Στην πραγματικότητα, ο Πέρες ήταν χειρότερος και αυτό πρέπει να το θυμόμαστε. Αυτός δεν ήταν ένας ίσος αγώνας, αλλά ξεκινώντας οκτώ θέσεις ψηλότερα θα έπρεπε να είχε αποφέρει μεγαλύτερο πλεονέκτημα.

Μόλις αντάλλαξαν τη γόμα, το οι δύο οδηγοί πήγαν τροχό με τροχό ο Πέρες αμύνθηκε και κέρδισε πίστωση χρόνου, αλλά χωρίς αποτέλεσμα. Έδωσαν ο ένας στον άλλον χώρο στη στροφή 1 και ο Φερστάπεν εξαφανίστηκε μπροστά, η κυριαρχία του αποκαταστάθηκε σε μια πίστα με την υψηλότερη ταχύτητα στην οποία υπερέχει σε σύγκριση με τον Μεξικανό .

Με μόνο το Μονακό να επιστρέφει στο έδαφος που προτιμά ο Πέρες για την επόμενη φάση της σεζόν, αυτό έμοιαζε με μια καθοριστική, δυναμική στιγμή στη μάχη του τίτλου.

Ο Φερστάπεν κάνει άλλο ένα ρεκόρ με τη Red Bull

Η επιτυχία του Φερστάπεν ήρθε σε μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, καθώς οι νίκες του Φέτελ ήρθαν λίγο πριν και στη συνέχεια σε όλη την πρώτη περίοδο της Red Bull ως κυρίαρχη ομάδα της F1, καλύπτοντας τέσσερα χρόνια μεταξύ του γκραν πρι της Κίνας του 2009 και του τέλους της σεζόν του 2013 στη Βραζιλία. Επιπλέον, ο Ολλανδός οδηγός εξακολουθεί να βρίσκεται πίσω από τον Φέτελ με δύο τίτλους έναντι τεσσάρων του Γερμανού.

Αλλά είναι σε καλό δρόμο για να πάρει ένα τρίτο διαδοχικό πρωτάθλημα, τώρα το προβάδισμά του έναντι του Πέρες έχει επιστρέψει στους 14 βαθμούς. Και αν το συντριπτικό πλεονέκτημα του μονοθεσίου της Red Bull διαρκέσει μέχρι το τέλος αυτής της εποχής των κανόνων το 2025, υπάρχει κάθε πιθανότητα να πάρει πέντε στη σειρά. Αυτό είναι κάτι που ο άλλος πρωταθλητής της αυστριακής ομάδας δεν κατάφερε ποτέ όταν η έναρξη της υβριδικής εποχής V6 τελείωσε την πρώτη της περίοδο στην κορυφή της σειράς κατάταξης της F1.

Ο Λεκλέρ επέστρεψε στα λάθη της σεζόν του 2020

Έχοντας ξεκινήσει ο Λεκλέρ τη σεζόν του 2023 με το βάθρο του στο γκραν πρι του Μπακού και τη δεύτερη θέση, συν δύο poles, ο Μονεγάσκος οδηγός έκανε στη συνέχεια δύο συνεχόμενα Σαββατοκύριακα, όπου πέρασε στις κατατακτήριες. Αλλά εκεί που η συντριβή του στις κατατακτήριες δοκιμές του Q3 στο Μπακού δεν αποδείχθηκε μοιραία, η υψηλή ταχύτητά του από την έξοδο από τη στροφή 6 στο Μαϊάμι τον εμπόδισε να ξεκινήσει ψηλότερα από την έβδομη θέση και κατέστρεψε τις ελπίδες του τελευταίου μέρους για τους υπόλοιπους πιλότους.

Η αγωνιστική του απόδοση στην πραγματικότητα δεν ήταν τόσο κακή όσο φαινόταν, δεδομένου ότι πάλευε με μια παράξενα μεταβαλλόμενη ισορροπία υπερστροφής και υποστροφής και μια προφανή αδυναμία ανέμου στο SF-23. Αλλά παρόλο που πρόλαβε και πέρασε την Alpine του Πιερ Γκασλί αργά, και πάλι έμεινε πίσω στη μάχη με τη Haas του Κέβιν Μάγκνουσεν και ηττήθηκε από τη Mercedes του Λιούις Χάμιλτον, η οποία είχε ξεκινήσει έξι θέσεις πίσω, αν και με καλύτερη στρατηγική.

Αλλά οι συγκρούσεις αρχίζουν πραγματικά να αυξάνονται. Φαίνεται να έχει υποχωρήσει στις πτώσεις που καταγράφηκαν το 2020, όταν η απογοήτευσή του Λεκλέρ για την παράδοση ενός κακού πακέτου από τη Ferrari - τότε όλα είχαν να κάνουν με την ισχύ της τον οδήγησε να προσπαθήσει πάρα πολύ σκληρά για να καλύψει τη διαφορά. Αυτό οδήγησε σε αρκετές συγκρούσεις, συμπεριλαμβανομένης και αυτής με τον τότε team mate Φέτελ στην Αυστρία.

Το άγριο στυλ οδήγησης του Μονεγάσκου είναι συναρπαστικό και έχει κερδίσει πολλούς οπαδούς, αλλά φαίνεται ότι γίνεται τόσο μεγάλο εμπόδιο για την επιτυχία, καθώς το απογοητευτικό 2023 της Scuderia συνεχίζεται.

Η Mercedes έφτασε στο ορόσημο αναβάθμισης της Ίμολα 

Η ασυνέπεια είναι κάτι που έχουν χαρακτηρίσει τόσο τα πακέτα W13 όσο και W14, με το τελευταίο να έχει τα προβλήματα οδήγησης που τόσο περίφημα αντιμετώπισε στην πρώτη επιστροφή στις στροφές γύρω από το Hard Rock Stadium το περασμένο Σαββατοκύριακο. Τώρα, η Mercedes βρίσκεται στα πρόθυρα της εφαρμογής της πολυδιαφημισμένης αναβάθμισης της Ίμολα, έχοντας αποφασίσει να αλλάξει τη φιλοσοφία του μονοθεσίου μετά από ένα άλλο κακό ξεκίνημα της σεζόν.

Αλλά ο επικεφαλής της γερμανικής ομάδας, Τότο Βολφ αρνείται να δεχθεί ότι υπάρχει φοβερή βελτίωση, ακόμα κι αν η Mercedes ελπίζει ότι το πιο οδυνηρό μέρος του 2023 είναι τώρα πίσω της.

«Πρέπει να διαχειριστούμε τις δικές μας προσδοκίες. Επειδή φέρνουμε ένα πακέτο αναβάθμισης που θα αποτελείται από νέα μέρη ανάρτησης και αμάξωμα και κάποια άλλα πράγματα», δήλωσε ο Βολφ.

«Αυτό που ανυπομονώ είναι να αφαιρέσουμε ορισμένες μεταβλητές από το τραπέζι όπου πιστεύουμε ότι θα μπορούσαμε να εισαγάγουμε κάτι που δεν καταλαβαίνουμε στο μονοθέσιο. Και για να πάμε περισσότερο, ας πούμε, σε μια σταθερή πλατφόρμα. Και τότε θα πρέπει να δούμε πού είναι η βασική γραμμή και τι μπορούμε να κάνουμε από εκεί».

Η Alpine απαντά στις αλήθειες του Λοράν Ρόσι

«Είναι απογοητευτικό, είναι πραγματικά κακό. Είναι προφανές ότι η θέση μας στη βαθμολογία δεν είναι αντάξια των χρημάτων που ξοδεύουμε και είμαστε αρκετά μακριά στην πραγματικότητα πολύ μακριά από τον φετινό τελικό στόχο. Παρατηρώ όχι μόνο μια προφανή έλλειψη απόδοσης και αυστηρότητας στην παράδοση, αλλά και ενδεχομένως μια κατάσταση μυαλού που δεν ανταποκρίνεται στα προηγούμενα πρότυπα αυτής της ομάδας».

Σκληρές αλήθειες από του διευθύνοντα σύμβολου της Alpine, Λοράν Ροσί, ο οποίος μίλησε στον γαλλικό τηλεοπτικό σταθμό Canal+ πριν από τις κατατακτήριες δοκιμές του Μαϊάμι και θυμήθηκε τον καταστροφικό αγώνα της ομάδας του στο Μπακού. Αυτό είχε ακολουθήσει ένα χαοτικό ξεκίνημα στο Μπαχρέιν, συν την οδυνηρή διπλή εγκατάλειψη στην επανεκκίνηση του αγώνα στη Μελβούρνη. Συνολικά, η γαλλική ομάδα είχε πάρει μόλις οκτώ βαθμούς από τους πρώτους τέσσερις αγώνες και έμεινε πίσω από την αντίπαλό της McLaren παρά το αργό ξεκίνημα της βρετανικής ομάδας στη σεζόν.

Αλλά τουλάχιστον ο Πιερ Γκασλί και ο Εστεμπάν Οκόν απέδωσαν στη συνέχεια για τη γαλλική ομάδα και οι δύο μπήκαν στο Q3 και ο πρώτος εκκίνησε πέμπτος χάρη στη συντριβή του Λεκλέρ, διατηρώντας την προσπάθειά του στο Q3. Οι διαφορετικές στρατηγικές οδήγησαν τους δύο πιλότους στην όγδοη και ένατη θέση στον αγώνα. Αλλά αυτό τουλάχιστον έβαλε την Alpine πίσω εκεί που ο Ροσί αναμένει να είναι στο ελάχιστο και η ομάδα είναι τώρα ισόβαθμη με τη McLaren στους 14 βαθμούς.

Η νέα άσφαλτος στο σιρκουί του Μαϊάμι αντέχει και ενισχύει την ίντριγκα των αγώνων

Στο εναρκτήριο γκραν πρι του Μαϊάμι πέρυσι, το βρέξιμο της πίστας θεωρήθηκε ότι συνέβαλε στη διάσπαση της σε πολλά σημεία, πράγμα που σήμαινε ότι οι διοργανωτές του αγώνα επέλεξαν μια πλήρη ανακατασκευή πριν από τον δεύτερο αγώνα. Αυτή τη φορά το νερό ήταν πολύ λιγότερο, πράγμα που σήμαινε ότι η επιφάνεια παρέμεινε υγρή και με πολύ χαμηλή πρόσφυση εκτός γραμμής.

Αυτό, σε συνδυασμό με τη βροχή κατά τη διάρκεια της νύχτας πριν από την ημέρα του αγώνα, σήμαινε ότι οι οδηγοί δυσκολεύονταν να διαχειριστούν τη γόμα τους, ακόμη και όταν τα σκληρά ελαστικά αποδείχθηκαν ανθεκτικά, με το παραμικρό λάθος ή απρόσεκτη προσπέραση να τιμωρείται βαριά.

Αλλά ο κύριος λόγος για αυτή τη δράση ήταν τα αυτοκίνητα που ξεκίνησαν από τη θέση τους και στη συνέχεια έμειναν πίσω, γεγονός που υποδηλώνει ότι ένας πιο θεαματικός αγώνας θα μπορούσε να είχε συμβεί αν δεν υπήρχαν οι αγώνες του Σαββάτου. Αυτές περιλάμβαναν αρκετές ομάδες που μάχονταν για να βάλουν τα μαλακά ελαστικά στο σωστό παράθυρο του pit stop στην επιφάνεια χαμηλής πρόσφυσης.