Βασέρ: «Λάθος της FIA που δεν μίλησε στον Σάινθ για την ποινή του»

Φρεντ Βασέρ

i

©Print Screen

Βασέρ: «Λάθος της FIA που δεν μίλησε στον Σάινθ για την ποινή του»

Άγγελος Φραγκισκάτος 18:13 - 06.04.2023 / Ανανεώθηκε: 13:07 - 07.04.2023

Ο επικεφαλής της Ferrari, Φρεντ Βασέρ λέει ότι η FIA έκανε λάθος που τιμώρησε τον Κάρλος Σάινθ, κατά τη διάρκεια του γκραν πρι της Αυστραλίας χωρίς πρώτα να μιλήσει με τον Ισπανό.

Στην τελική επανεκκίνηση του γκραν πρι της Αυστραλίας με μόλις δύο αγωνιστικούς γύρους να απομένουν για το τέλος του αγώνα, ο Σάινθ ήρθε σε επαφή με τον Φερνάντο Αλόνσο, περιστρέφοντας το μονοθέσιο του οδηγού της Aston Martin

Ο αγώνας ήταν υπό το καθεστώς κόκκινης σημαίας και πάλι και η FIA επέλεξε οι οδηγοί να τρέξουν τον τελευταίο γύρο πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας χρησιμοποιώντας την προηγούμενη σειρά του grid, πράγμα που σήμαινε ότι ο Αλόνσο ανέκτησε την τρίτη θέση του. 

Ο Ισπανός οδηγός καθόταν στο μονοθέσιό του περιμένοντας την επανάληψη του αγώνα, όταν ενημερώθηκε για την ποινή και κατέστησε σαφές στο team radio της ομάδας ότι ένιωθε ότι θα έπρεπε να ήταν σε θέση να δηλώσει την υπόθεσή του στους αγωνοδίκες. Εν τω μεταξύ, οι αντίπαλες ομάδες ήταν σε θέση να πουν στους οδηγούς τους να συμβαδίσουν στην ουρά των αυτοκινήτων ασφαλείας για να επωφεληθούν. Στην τελική κατάταξη, ο Σάινθ έχασε τους βαθμούς και κατέλαβε την 12η θέση. 

Ενδιαφέρον από ομάδες της Formula 1 για την επαναφορά του Ρικιάρντο στο grid
FORMULA 1

16:52 - 06.04.2023

Ενδιαφέρον από ομάδες της Formula 1 για την επαναφορά του Ρικιάρντο στο grid

Ο Ντάνιελ Ρικιάρντο είναι εκτός grid της Formula 1 φέτος και σε εφεδρικό ρόλο για τη Red Bull, αλλά, καθώς επέστρεψε στα paddock για πρώτη φορά στο γκραν πρι της Αυστραλίας, υπήρξε μια φήμη σχετικά για το μέλλον του.

Με τον team mate Σαρλ Λεκλέρ εκτός στον πρώτο γύρο συμπτωματικά μετά από επαφή με την άλλη Aston Martin του Λανς Στρολ, η Ferrari απέτυχε να πάρει βαθμούς στον αγώνα.

«Η απογοήτευση είναι η σωστή λέξη», είπε ο επικεφαλής της Ferrari, Φρεντ Βασέρ στο Motorsport.com όταν ρωτήθηκε για το δύσκολο Σαββατοκύριακο της ομάδας. «Και σήμερα, είναι ακόμα πιο αληθινό και έντονο. Υπήρξε επαφή μεταξύ του Λανς και του Σαρλ στον πρώτο γύρο, στην πρώτη εκκίνηση, και χάσαμε ένα μονοθέσιο. Και η κατάσταση με τον Κάρλος είναι πολύ δύσκολη για την ομάδα. Και η δοκιμασία είναι σκληρή, γιατί αν σκεφτείς τον αγώνα, έπρεπε να κάνει ένα επιπλέον pit stop με το αυτοκίνητο ασφαλείας στην αρχή. Και τότε μπορούμε να μιλήσουμε για το περιστατικό, αν πρόκειται για αγωνιστικό περιστατικό ή όχι. Για μένα, είναι η ίδια ιστορία του πρώτου γύρου. Αλλά η απογοήτευση είναι μάλλον περισσότερο το γεγονός ότι πήραν την απόφαση σε πέντε λεπτά».

Ερωτηθείς αν θα ήταν πιο δίκαιο αν οι αγωνοδίκες είχαν μιλήσει με τον Σάινθ, είπε: «Και να ρίξουν μια ματιά στα δεδομένα. Μπορούν να δουν τα δεδομένα και όλες τις πληροφορίες και να μάθουν αν ο Κάρλος ήταν σε κατάσταση πανικού, αν έχει ήδη πατήσει φρένο».

Ο Βασέρ είπε ότι κατάλαβε γιατί ο Σάινθ είχε συναισθηματική αντίδραση στην είδηση της ποινής. «Πρέπει επίσης να καταλάβετε την κατάσταση ότι έπρεπε να κάνει ένα επιπλέον pitstop στην αρχή με την πρώτη κόκκινη σημαία, ότι δεν ήμασταν πουθενά τότε, και στη συνέχεια είχε μια μεγάλη επιστροφή. «Ο ρυθμός του ήταν πολύ δυνατός και πολύ σταθερός, και επέστρεψε όχι πολύ μακριά από το βάθρο, και στη συνέχεια να το χάσει έτσι, όχι από το πουθενά αλλά πριν από το τέλος, μπορώ να καταλάβω απόλυτα το συναίσθημα και το γεγονός ότι ήταν σοκαρισμένος με αυτό», είπε ο Γάλλος

Ο 54χρονος δήλωσε ότι δεν ανησυχεί για τον τρόπο με τον οποίο η FIA χειρίστηκε τις καταστάσεις κόκκινης σημαίας κατά τη διάρκεια του αγώνα: «Δεν παραπονιέμαι γιατί είναι πάντα δύσκολο να πάρεις αποφάσεις όταν πρέπει να το κάνεις ζωντανά. Αλλά επιστρέφοντας στην απόφαση για τον Κάρλος, είχαν χρόνο να πάρουν την απόφαση. Σε αυτή την περίπτωση, πρέπει να πάρουν χρόνο. Και σίγουρα αν πρέπει να πατήσεις το κουμπί της κόκκινης σημαίας, είναι μια άλλη ιστορία, έχει να κάνει με την ασφάλεια, πρέπει να το κάνεις βιαστικά».