Ο Χάμιλτον στη Μελβούρνη θα συμπληρώσει 10 χρόνια στη Mercedes

Λιούις Χάμιλτον

i

©Photo by Dan Istitene - Formula 1/Formula 1 via Getty Images

Ο Χάμιλτον στη Μελβούρνη θα συμπληρώσει 10 χρόνια στη Mercedes

Άγγελος Φραγκισκάτος 12:41 - 29.03.2023 / Ανανεώθηκε: 12:42 - 29.03.2023

Το Γκραν Πρι της Αυστραλίας αυτό το Σαββατοκύριακο (31-2/4), στη Μελβούρνη αποτελεί μία ιδιαίτερη περίσταση για τον Λιούις Χάμιλτον, αφού είναι το μέρος όπου έκανε το ντεμπούτο του στη Mercedes μόλις πριν από μια δεκαετία.

Μετά από έξι χρόνια στη McLaren και με έναν παγκόσμιο τίτλο στην κατοχή του, ο Χάμιλτον έφυγε για να πάει στη Mercedes το 2013, παρά το γεγονός ότι τα «ασημί βέλη» τερμάτισαν πίσω από την πρώην ομάδα του στη βαθμολογία των κατασκευαστών το 2012. 

Αλλά με τη Mercedes να βρίσκεται τεχνολογικά μπροστά με την έναρξη της εποχής του turbo-hybrid το 2014, η παραμονή του εκεί, του έχει αποφέρει μέχρι στιγμής έξι πρωταθλήματα οδηγών, 82 νίκες σε αγώνες και 77 pole positions.

Καμία από αυτές τις επιτυχίες δεν ήταν εγγυημένες, όταν ο Χάμιλτον έκανε την κίνηση να πάει στη Mercedes, ωστόσο, και σε ένα ειδικό αφιέρωμα για την επίσημη ιστοσελίδα της γερμανικής ομάδας, ο Βρετανός πήρε χρόνο για να σκεφτεί τι ένιωθε πριν από 10 χρόνια.

Μπότας και Πέρες: Βίοι παράλληλοι;
FORMULA 1

11:25 - 29.03.2023

Μπότας και Πέρες: Βίοι παράλληλοι;

Ο οδηγός της Alfa Romeo, Βάλτερι Μπότας βίωσε μια κάπως παρόμοια κατάσταση στη Mercedes μαζί με τον Λιούις Χάμιλτον, όπως αυτή που βιώνει φέτος ο Πέρες με τον Φερστάπεν στη Red Bull.

«Μήπως ήταν ρίσκο; Φυσικά! Όταν παίρνεις αποφάσεις, περνάς από αλλαγές και υπάρχει πάντα ένας κίνδυνος», είπε ο Χάμιλτον, ο οποίος προκρίθηκε τρίτος και τερμάτισε πέμπτος το πρώτο Σαββατοκύριακο της καριέρας του στην ομάδα του Μπράκλεϊ.

«Αλλά θα ένιωθα ότι δεν ζω αν δεν ρισκάρω παρά το γεγονός ότι δεν προκαλώ συνεχώς τον εαυτό μου και τους γύρω μου. Ήταν μονόδρομος η απόφαση, που έπρεπε να πάω, και ένιωθα ότι έκανα το σωστό. Ήταν ένα συναίσθημα που είχα. Ήθελα κάτι καινούργιο. Ήμουν ενθουσιασμένος που συνεργάστηκα με νέους ανθρώπους και μπήκα σε μια ομάδα που είχε δυσκολευτεί πριν. Παίρνω όλα όσα είχα μάθει και βλέπω αν θα μπορούσα να τα εφαρμόσω κάπου αλλού.

Ήμουν ενθουσιασμένος από τα σχέδια που είχα ακούσει ότι είχαν τεθεί σε εφαρμογή για να αναβαθμίσουν την ομάδα και να γίνουμε πρωταθλητές. Πήγα με αυτό που ένιωθα στην καρδιά μου. Με οδήγησε σε αυτή την καταπληκτική ομάδα και σε αυτό το απίστευτο ταξίδι που διανύουμε. Δεν έκανα δεύτερες σκέψεις... αν και θυμάμαι τα Χριστούγεννα να καθόμουν έξω στο κρύο κοιτάζοντας τα χιονισμένα βουνά και σκεφτόμουν: «Ελπίζω να πήρα τη σωστή απόφαση».

Είχα μια στιγμή προβληματισμού και σκέφτηκα: «Το κάναμε, οπότε θα τα δώσουμε όλα. Επικεντρώθηκα στο να προπονούμαι όσο καλύτερα μπορούσα και να φέρω ό,τι καλύτερο μπορούσα στην ομάδα. Σκέφτηκα επίσης πόσο υπέροχο θα ήταν να κερδίσουμε εκείνη την πρώτη σεζόν – κάτι που καταφέραμε να πετύχουμε (στο Γκραν Πρι της Ουγγαρίας)».

Μια σειρά από poles, νίκες, τίτλους και ανανεώσεις συμβολαίων αργότερα, ο Χάμιλτον δείχνει προβληματισμένος στην 11η χρονιά του ως οδηγός της Mercedes με όλα τα σημάδια, όμως, να δείχνουν προς μια νέα νέα συμφωνία μετά το 2023.

«Αν δεν αισθάνομαι ότι με προκαλούν, δεν προοδεύω ή δεν εξελίσσομαι, τότε αρχίζεις να σκέφτεσαι την επόμενη κίνησή σου. Και απλά δεν το ένιωσα αυτό σε αυτά τα 10 χρόνια», είπε. 

«Αισθάνομαι ότι ολόκληρη η ομάδα εξελίσσεται, με νέους ανθρώπους, νέες δομές που τίθενται σε εφαρμογή, νέους στόχους. Νιώθω ότι είχα την κατάλληλη ομάδα για να εξελιχθώ. Όχι μόνο ως οδηγός αλλά και ως άνθρωπος. Μου δόθηκε η δυνατότητα να είμαι ο εαυτός μου και με αποδέχτηκε η Mercedes».

Όσον αφορά τις σχετικά δύσκολες στιγμές, που αντιμετώπισε η Mercedes το 2022 και το 2023, ο Βρετανός οδηγός εξέφρασε την πλήρη πεποίθηση ότι καλύτερες μέρες πλησιάζουν στον ορίζοντα και ότι η δυναμική της Red Bull μπορεί να ανατραπεί.

«Ξέρουμε ότι δεν είμαστε τέλειοι και μπορούμε πάντα να είμαστε καλύτεροι – αυτό προσπαθούμε πάντα να κάνουμε», πρόσθεσε ο 38χρονος, ο οποίος βρίσκεται στο κυνήγι για τον όγδοο τίτλο του.

«Δεν έχουμε καλό μονοθέσιο αυτή τη στιγμή, αλλά βάζουμε το ένα πόδι μπροστά από το άλλο. Ξέρουμε ότι μπορούμε να επιστρέψουμε. Θα είναι το πιο δύσκολο έργο που έχουμε αντιμετωπίσει μαζί για να επιστρέψουμε εκεί που θέλουμε να είμαστε και να πιάσουμε τη Red Bull. Αλλά τι επίτευγμα θα είναι αυτό!».