Η διάκριση μεταξύ εργοστασιακών και δορυφορικών ομάδων αναμένεται να καταργηθεί το 2027

Άλεξ Ρινς και Μιγκέλ Οιλβέιρα

i

©Imago

Η διάκριση μεταξύ εργοστασιακών και δορυφορικών ομάδων αναμένεται να καταργηθεί το 2027

Άγγελος Φραγκισκάτος 09:25 - 11.10.2025 / Ανανεώθηκε: 04:04 - 12.10.2025

Όλες οι αγωνιστικές ομάδες του MotoGP θα θεωρούνται ανεξάρτητες, όπως στη Formula 1, κατόπιν εντολής της Liberty Media, της νέας ιδιοκτήτριας της Dorna.

Οι συζητήσεις μεταξύ των ομάδων του MotoGP και της Dorna, του διοργανωτή της κορυφαίας κατηγορίας, προχωρούν με γοργούς ρυθμούς. Ένα από τα βασικά θέματα είναι το τέλος της διάκρισης μεταξύ εργοστασιακών και ιδιωτικών ή δορυφορικών ομάδων.

Από τότε που η Liberty Media - ιδιοκτήτρια και της Formula 1 - εξαγόρασε την Dorna, τα paddock του MotoGP παρακολουθεί με προσοχή τις πιθανές αλλαγές. Κάποιες έχουν ήδη ξεκινήσει, όπως η τελετή του εθνικού ύμνου πριν από τους αγώνες, αλλά άλλες υπόσχονται να αλλάξουν πιο βαθιά τη δομή του πρωταθλήματος - και είναι εμπνευσμένες από το μοντέλο της Formula 1.

Η Ducati ανακοίνωσε τον αντικαταστάτη του Μαρκ Μάρκεθ στην Αυστραλία
MOTOGP

16:08 - 10.10.2025

Η Ducati ανακοίνωσε τον αντικαταστάτη του Μαρκ Μάρκεθ στην Αυστραλία

Η Ducati όρισε τον δοκιμαστή της, Μικέλε Πίρο, ως αντικαταστάτη του τραυματία Μαρκ Μάρκεθ για το GP της Αυστραλίας, χωρίς ωστόσο να έχει επιβεβαιώσει ακόμη ποιος θα πάρει τη θέση του στον αγώνα της Μαλαισίας.

Αυτή είναι μια κομβική στιγμή: οι ομάδες διαπραγματεύονται τώρα με την Dorna το νέο συμβόλαιο που θα καθορίσει τους κανόνες του παιχνιδιού για την περίοδο μεταξύ 2027 και 2031. Μεταξύ των θεμάτων που συζητούνται είναι μια πιο ισορροπημένη κατανομή εσόδων και, κυρίως, το τέλος της διαφοράς μεταξύ εργοστασιακών και ιδιωτικών ομάδων. Η ιδέα είναι ότι, από το 2027, όλες οι ομάδες θα θεωρούνται ανεξάρτητες, με τον ίδιο τύπο οικονομικής υποστήριξης από την Dorna - αν και το ακριβές ποσό παραμένει ανοιχτό.

Σήμερα, οι ιδιωτικές ομάδες λαμβάνουν περίπου 5 εκατομμύρια ευρώ, τα οποία χρησιμοποιούνται για την πληρωμή της ενοικίασης των μοτοσικλετών στους κατασκευαστές. Αυτοί, με τη σειρά τους, λαμβάνουν περίπου 3 εκατομμύρια ευρώ για τα πρωτότυπα που παρέχουν.

Η αλλαγή έχει και έναν άλλο στόχο: να προσελκύσει νέους επενδυτές στο MotoGP, παρόμοια με αυτό που συμβαίνει ήδη στη Formula 1, όπου πολλές ομάδες έχουν πολλούς μετόχους. Ένα παράδειγμα είναι η Mercedes, της οποίας η ομάδα μοιράζεται μεταξύ της Mercedes, του ομίλου INEOS και του επικεφαλής Τότο Βολφ.

Στο MotoGP, αυτή η κίνηση έχει ήδη ξεκινήσει. Ο πρώην διευθυντής της Haas, Γκίντερ Στάινερ, και μια ομάδα επενδυτών αγόρασαν πρόσφατα την Tech3. Επιπλέον, η KTM εξετάζει το ενδεχόμενο να πουλήσει ένα μέρος του τμήματος αγώνων της, που τώρα εδρεύει στην Ελβετία, σε μια πιο ανεξάρτητη δομή από τη μητρική αυστριακή εταιρεία.

Εάν επιβεβαιωθούν, αυτές οι αλλαγές μπορούν να επαναπροσδιορίσουν τον τρόπο διαχείρισης και χρηματοδότησης του MotoGP, φέρνοντας το παγκόσμιο πρωτάθλημα ακόμη πιο κοντά στο επιτυχημένο μοντέλο που έχει ήδη εδραιωθεί στη Formula 1.

Tags: