Οδηγούμε το Opel Astra 1.2 με τους 130 ίππους
i

Opel Astra 1.2 / © SPORTAL

Οδηγούμε το Opel Astra 1.2 με τους 130 ίππους

Δημήτρης Μπαλής 10:42 - 04.01.2023 / Ανανεώθηκε: 10:42 - 04.01.2023

Με 8άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, σπορ χαρακτήρα, ψηφιακή τεχνολογία και καλή κατανάλωση

Είναι το καλύτερο Astra όλων των εποχών; Δύσκολη απάντηση, διότι κάθε εποχή έχει το δικό της τεχνολογικό momentum, τις δικές της φόρμες. Το σημερινό Astra 6ης γενιάς, είναι ένα πράγματι θαυμάσιο αυτοκίνητο, από σχεδιαστικής πλευράς, αλλά και από τεχνολογικής.

Στην εποχή της πλημμύρας των SUV, το νέο Astra, σε hatchback αμάξωμα, έρχεται να μας θυμίσει μια κατηγορία που κάποτε ήκμαζε και που κατά τη γνώμη μου έχει παρόν και μέλλον. Διότι, δεν μπορείς να αναδείξεις έναν τόσο σπορτίφ χαρακτήρα σε άλλο αμάξωμα.

Με ελαφρώς μεγαλύτερες διαστάσεις από το προηγούμενο Astra, το σημερινό Astra μάκρυνε κατά 4 χλστ. κι έφθασε τα 4,374μ., πήρε πλάτος κατά 5,1 εκ. και πήγε στα 1,860μ., δείχνοντας πολύ πιο στιβαρό, ενώ αυξήθηκε και το μεταξόνιο κατά 1,3 εκ., στα 2,675μ.

Σχεδιαστικά, το Astra έχει μια εξαιρετικά φιλοσοφημένη φόρμα, χωρίς τονισμένα μέρη και ακμές, αλλά και λείες και ελαφρώς στρογγυλεμένες επιφάνειες. Μπροστά, γίνεται αιχμηρό, με τη μάσκα Opel Visor να μας θυμίζει το Mokka, που πρώτο την υιοθέτησε. 

Η σκούρα μάσκα, με τις οριζόντιες γρίλιες, έρχεται σε αρμονία με τις εισαγωγές αέρα στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα, αέρα που τον χρειάζεται το θερμικό μοτέρ για την ψύξη του.

Τα λεπτά φωτιστικά, οι 18άρες ζάντες τύπου μαργαρίτας, η διχρωμία της οροφής, και η ψηλά τοποθετημένη αεροτομή, συνθέτουν ένα προσεγμένο σύνολο που δεν περνά απαρατήρητο στον δρόμο.

Opel Astra 1.2 / © SPORTAL

Στην καμπίνα, η καλόγουστη εξωτερική σχεδίαση βρίσκει απόλυτη συνέχεια, με ένα οδηγοκεντρικό κόκπιτ χάρμα οφθαλμών, με αυτή την ενιαία πλακέτα που ουσιαστικά είναι δύο οθόνες των 10 ιντσών, έκαστη, η μία για τα όργανα και η άλλη για το σύστημα ενημέρωσης / ψυχαγωγίας. 

Αυτή τη σχεδίαση, η Opel την ονομάζει Pure Panel, με την ψηφιακή τεχνολογία να είναι διάχυτη. Πάντως, ενώ διακόπτες απουσιάζουν, υπάρχουν πλήκτρα σε δύο σειρές, κάτω από την οθόνη αφής, και για ρυθμίσεις πέραν της αφής.

Opel Astra 1.2 / © SPORTAL

Η κονσόλα είναι επίπεδη και φιλοξενεί σε μια σειρά τον διακόπτη για το 8άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, έναν δεύτερο διακόπτη για τα προγράμματα οδήγησης και έναν τρίτο για το χειρόφρενο. Οι αποθηκευτικοί χώροι συμπληρώνουν τη διάταξη της κονσόλας, ενώ στο πάνω μέρος υπάρχουν και δύο θύρες φόρτισης εξωτερικών συσκευών.

Το σπορτίφ τιμόνι με επίπεδο κάτω τμήμα, οι πενταλιέρες αλουμινίου, τα μαλακά υλικά και τα θαυμάσια, πιστοποιημένα για την ποιότητα καθίσματα με Αλκαντάρα, ολοκληρώνουν την εικόνα μιας καμπίνας που φιλοξενεί άνετα πέντε ενήλικες επιβάτες, λόγω και της αύξησης του μεταξονίου. 

Υπάρχει, δε και χώρος για ασύρματη φόρτιση smartphone, εφόσον είναι συμβατό. Εξίσου μεγάλος είναι και ο χώρος των αποσκευών, με τα 422 λίτρα να κρίνονται υπερ-αρκετά.

Opel Astra 1.2 / © SPORTAL

Βασισμένο σε μια νέα πλατφόρμα του ομίλου Stellantis, πλέον, το νέο Astra στην έκδοση δοκιμής, εφοδιάζεται με έναν κινητήρα βενζίνης μικρού κυβισμού, υπερτροφοδοτούμενο, 1.2lt – 130hp, που χρησιμοποιείται και από άλλα μοντέλα του ομίλου. 

Τα 230 Nm ροπής έρχονται από αρκετά χαμηλά και αυτό φαίνεται στον δρόμο, με το Astra να επιταχύνει σε 9,7 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα, με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 210 χλμ./ώρα, όμως δεν τη χρειάζεσαι επ’ ουδενί.

Το καλοζυγισμένο τιμόνι στρίβει όμορφα, έχει μικρό κύκλο στροφής και δεν έχει καθόλου τζόγο.

Σε συνδυασμό με την αυξημένη στρεπτική ακαμψία, οι κλίσεις είναι πολύ περιορισμένες, με την ανάρτηση να φέρει γόνατα MacPherson μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, ώστε να αφήσει περισσότερο χώρο για το πορτ-μπαγκάζ.

Opel Astra 1.2 / © SPORTAL

Προς το σκληρή η ανάρτηση, ενθουσιάζει όσους χρησιμοποιούν το sport πρόγραμμα οδήγησης, ενώ στα άλλα δύο έχεις φυσιολογική συμπεριφορά στο normal και οικονομική στο eco. Σε αυτό το πρόγραμμα μπορείς να κατεβάσεις τη μέση κατανάλωση, σε κάτω από 7,5 λίτρα στα 100 χλμ. και ίσως κοντά στα 7 λίτρα, με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο να έχει αρκετά κοντές τις πρώτες 5 σχέσεις.

Γενικά το νέο Astra είναι το πιο ισορροπημένο Astra όλων των εποχών, διότι συνάδει η εμφάνιση με την ψυχή του, με τον πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. Κι έπεται συνέχεια, με το ηλεκτρικό Astra.

Opel Astra 1.2 / © SPORTAL