Ασύλληπτος Φερστάπεν στην Ουγγαρία, σχεδόν μισό λεπτό πιο γρήγορος από τον δεύτερο Νόρις

Δεν βλέπει κανέναν μπροστά του ο Φερστάπεν

i

©redbullcontentpool

Ασύλληπτος Φερστάπεν στην Ουγγαρία, σχεδόν μισό λεπτό πιο γρήγορος από τον δεύτερο Νόρις

Δημήτρης Μπαλής 17:39 - 23.07.2023 / Ανανεώθηκε: 20:44 - 23.07.2023

Απιαστος ο Ολλανδός οδηγός της Red Bull που ξεκίνησε δεύτερος αλλά τερμάτισε με διαφορά σχεδόν μισό λεπτό πρώτος από τον Νόρις.

Ο Μαξ Φερστάπεν πέτυχε την 7η σερί νίκη του φέτος σε 11 γκραν πρι (12η συνεχόμενη και για τη Red Bull), αφήνοντας δεύτερο τον Νόρις με τη McLaren (και πάλι δεύτερος μετά το Σίλβερστοουν) και τρίτο τον Πέρες με την άλλη Red Bull, που έκανε φοβερό αγώνα. Μεγάλος χαμένος ο Χάμιλτον που είχε την πολ ποζίσιον, αλλά έμεινε εκτός βάθρου. Μάλιστα τα ελαστικά του Φερστάπεν ήταν λιωμένα στο παρκ φερμέ.

Φοβερή εκκίνηση με τον Φερστάπεν να ξεκινά θαυμάσια από την εσωτερική και τον Χάμιλτον να δυσκολεύεται να κρατήσει την πρωτοπορία. Κι ενώ ο Φερστάπεν έστριψε πρώτος και ο Χάμιλτον άνοιξε λίγο τη γραμμή του για να αποφύγει τη σύγκρουση με τη Red Bull του Ολλανδού, ο Πιάστρι βρήκε χώρο από την εσωτερική και πέρασε δεύτερος, ενώ στην επόμενη στροφή και ο Νόρις πέρασε τον Χάμιλτον.

Η δύναμη της McLaren που εντυπωσίασε με την εμφάνισή της στο Σίλβερστοουν, δείχνει ότι έχει συνέχεια.

Καταστροφή για τον Βρετανό της Mercedes, ο οποίος από την πολ ποζίσιον βρέθηκε τέταρτος με το ξεκίνημα του αγώνα.

Την ίδια στιγμή ο Σάινθ με μαλακή γόμα της Pirelli, κατάφερε να κερδίσει 5 θέσεις και από 11ος στο γκριντ πέρασε 6ος πίσω από τον ομόσταβλό του Σαρλ Λεκλέρ.

Στις πιο πίσω θέσεις οι μικροεπαφές οδήγησαν σε εγκατάλειψη και τις δύο Alpine, με Οκόν και Γκαλσί.

Ηδη στον 9ο από τους 70 γύρους ο Φερστάπεν είχε φθάσει τη διαφορά στα 3 δευτ. από τον Πιάστρι και ακόμα 2,3 δευτ. πιο πίσω ήταν ο Νόρις, ενώ με 2 δευτ. πίσω του ήταν ο Χάμιλτον.

Κι όσο περνούσαν οι γύροι, τόσο οι διαφορές αυξάνονταν.

Ο Πέρες ανέβηκε δύο θέσεις και από 9ος ήταν 7ος.

Εν τω μεταξύ άρχισαν οι πρώτες αλλαγές ελαστικών, με τη διαφορετική στρατηγική που ακολουθούσαν οι οδηγοί. Οι περισσότεροι θα πήγαιναν για δύο πιτ στοπ και λίγοι σε τρία.

Με μόλις 2 δευτ. αλλαγή ελαστικών στον Νόρις, κι ενώ νωρίτερα στον Πιάστρι ήταν λίγο πιο αργοί, η McLaren άλλαξε, άθελά της, τη θέση των οδηγών στην πίστα, καθώς ο Νόρις βγήκε μπροστά από τον ομόσταβλό του και ήταν 2ος.

Ο Φερστάπεν εξακολουθούσε να έχει την πρωτοπορία με τη μέση γόμα και χωρίς να έχει μπει στα πιτς και ο Νόρις άρχιζε να μειώνει τη διαφορά έχοντας μακριά μπροστά του τον Φερστάπεν, ο οποίος μπήκε να αλλάξει λάστιχα στον 23ο γύρο.

Μόλις βγήκε ήταν μπροστά από τον Πέρες 2,7 δευτ. που μπήκε στον επόμενο γύρο για αλλαγή ελαστικών και βγήκε 7ος ανάμεσα στις δύο Ferrari, καθώς ο Λεκλέρ έχασε πολύ χρόνο στην αλλαγή ελαστικών διότι δεν έβγαινε ένας τροχός. Επειτα από λίγο πέρασε και τον Σάινθ, αλλά και τον Ράσελ που μετά την αλλαγή ελαστικών ήταν 11ος.

Για μια ακόμα φορά ο Φερστάπεν ήταν σε δικό του αγώνα. Στον 34ο γύρο είχε 10 δευτ. διαφορά από τον Νόρις, άλλα 6,5 δευτ. πίσω ήταν ο Πιάστρι και ακόμα 6,7 δευτ. πιο πίσω ο Χάμιλτον. Τεράστιες διαφορές. Η McLaren πήγαινε για δύο θέσεις στο βάθρο, κάτι που έχασε για λίγο στο Σίλβερστοουν, όταν ο Χάμιλτον πέρασε τον Πιάστρι στη διαδικασία αλλαγής ελαστικών και πήρε την 3η θέση, πίσω από Φερστάπεν και Νόρις.

Ο Πέρες βρισκόταν ήδη στον… σβέρκο του Χάμιλτον στον 40ό γύρο θέλοντας να περάσει και να κυνηγήσει, όσο μπορούσε, την 3η θέση στο βάθρο. Τη στιγμή που δεν περνούσε μπήκε στα πιτς να αλλάξει ελαστικά σε μόλις 1,9 δευτ.!!!

Ο Λεκλέρ πήρε και 5 δευτ. ποινή για υπέρβαση ορίου ταχύτητας στα πιτς, με τον Πέρες να περνά τον Πιάστρι στον 49ο γύρο και να βρίσκεται 3ος.

Με όλους τους οδηγούς να έχουν κάνει από δύο πιτ στοπ, η κατάταξη ήταν: Φεστάπεν, Νόρις, Πέρες, Πιάστρι, Χάμιλτον, Λεκλέρ, Σάινθ και Ράσελ (είχε ξεκινήσει 18ος) με πολύ μεγάλες διαφορές μεταξύ τους που ήτα αδύνατο να καλυφθούν από κάποιον.

Πλησιάζοντας στους τελευταίους 10 γύρους, μόνο ο Πέρες απειλούσε τον Νόρις, με 3,2 δευτ. πίσω του, όμως ήταν δύσκολο να τον φθάσει. Πάντως, με την εμφάνισή του ήταν ο άνθρωπος του αγώνα, μαζί με τον Ράσελ που ήταν 7ος και με την ποινή του Λεκλέρ πήγαινε για την 6η θέση.

Στους τελευταίους τρεις γύρους έκανε απέλπιδα προσπάθεια ο Χάμιλτον να περάσει τον Πέρες που είχε ταλαιπωρημένα λάστιχα. Τελικά έμεινε τέταρτος.

Τον ταχύτερο γύρο σημείωσε ο Φερστάπεν που πήρε έναν έξτρα πόντο, συν τους 25 της νίκης. Στη βαθμολογία οδηγών: Φερστάπεν 281, Πέρες 171, Αλόνσο 139, Χάμιλτον 133. Στους κατασκευαστές: Red Bull 452, Mercedes 223, Aston Martin 184, Ferrari 167, McLaren 87. Επόμενο γκραν πρι στο Σπα του Βελγίου στις 30 Ιουλίου.