Στο τιμόνι του VW T-Roc cabrio 1.5 TSI

Μοναδικό στο είδος του

Στο τιμόνι του VW T-Roc cabrio 1.5 TSI

Δημήτρης Μπαλής 12:38 - 27.05.2023

Η περίπτωση του VW T-Roc cabrio 1.5 TSI είναι αρκετά ιδιαίτερη, καθώς τολμάει σε μια κατηγορία όπου το κοινό της δεν είναι πάρα πολύ μεγάλο.

Τόσες και τόσες κατηγορίες υπάρχουν στην αγορά, αλλά μερικές δεν είναι και τόσο δημοφιλείς. Ναι μεν κυκλοφορούν πολλά 5θυρα hatchback, 4θυρα sedan, πάρα πολλά SUV και λίγα sport, αλλά υπάρχει και μια άλλη, εκείνη των cabrio. Το κοινό της δεν είναι πάρα πολύ μεγάλο, και γενικότερα οι κατασκευαστές δεν έχουν επικεντρωθεί πολύ σε αυτή, αλλά για τη Volkswagen δεν υπήρξε κανένα πρόβλημα, ώστε να ρισκάρει. Και μάλιστα να δημιουργήσει ένα SUV cabrio!

Η VW αποτελεί διαθέτει πολλά μοντέλα, διάφορων κατηγοριών στην πλούσια γκάμα της, και το VW T-Roc cabrio αποτελεί μια ξεχωριστή πρόταση, ενσωματώνοντας πάνω του και μέσα του, πολλά στοιχεία των υπόλοιπων, καταφέρνοντας να προσφέρει στον πελάτη μια διαφορετική πρόταση.

Το T-Roc cabrio, λοιπόν, δανείζεται τη μηχανική και σχεδιαστική ταυτότητα ενός κανονικού T-Roc. Ολα αυτά, όμως, έως τη μέση περίπου του αμαξώματος. Δηλαδή, το εμπρός τμήμα είναι ίδιο και απαράλλαχτο της ανανεωμένης γενιάς, ενώ από εκεί και πέρα, αλλάζουν όλα. Οι θύρες είναι δύο, η οροφή δημιουργεί μια όμορφη αίσθηση coupe, ενώ τη δική τους νότα βάζουν τα χρωμιωμένα μέρη και το πίσω σπόιλερ. Η οροφή έχει κατασκευαστεί από καλά υλικά και ο μηχανισμός της είναι γρήγορος. Μπορεί να λειτουργήσει, μάλιστα, σε μικρές ταχύτητες και αναδιπλώνεται πίσω από τη δεύτερη σειρά καθισμάτων.

Πάντως, σε αυτό το σημείο θα πρέπει να γίνουν μερικές παραχωρήσεις που έχουν άμεση σχέση με τον τύπο του αυτοκινήτου. Τα πίσω καθίσματα μπορούν να φιλοξενήσουν άτομα με χαμηλό ύψος, ενώ ο χώρος φόρτωσης αρκείται στα 284 λίτρα. Όμως, επειδή το T-Roc cabrio απευθύνεται σε ένα ιδιαίτερο κοινό, οι συμβιβασμοί θα πρέπει να γίνουν.

Συμβιβασμοί, όμως, δεν γίνονται σε καμία περίπτωση στον χώρο του ταμπλό, το οποίο είναι της ανανεωμένης γενιάς, διαθέτοντας παράλληλα στα «σπλάχνα» του νέο σύστημα πολυμέσων και ψηφιακό πίνακα οργάνων. Η ποιότητα κατασκευής είναι άριστη και μπορεί η έκδοση cabriolet να προσφέρεται με μόνο ένα επίπεδο εξοπλισμού, αλλά περιλαμβάνει όλα τα βασικά συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού, σε συνδυασμό με μια πλούσια γκάμα λειτουργιών για την ψυχαγωγία και τα πολυμέσα.

«Καρδιά» του οχήματος είναι η δεύτερη και πιο εξελιγμένη γενιά κινητήρα Evo 2 των 1.5lt TSI. Μπορεί να μην έχουν αλλάξει οι αριθμοί ισχύος και ροπής (150 ίπποι/250Nm), αλλά χάρη στις βελτιώσεις που έχουν γίνει, εμφανίζεται αποδοτικότερος, οικονομικότερος και πολιτισμένος. Επίσης, το μοτέρ δέχεται τη φροντίδα του ACTplus (Ενεργή Διαχείριση Κυλίνδρων), το οποίο βοηθά περαιτέρω στην οικονομία καυσίμου, αφού μπορεί να απενεργοποιήσει δύο κυλίνδρους σε συνθήκες χαμηλών απαιτήσεων. Η μονάδα είναι 21 κιλά ελαφρύτερη από την προηγούμενη, γεγονός το οποίο μόνο καλό κάνει σε όλη την κατασκευή. Η VW δίνει τιμές στο 0-100χλμ./ώρα 9,6 δευτερόλεπτα, τελική 205χλμ./ώρα, κατανάλωση 6,2 λίτρα/100χλμ. και εκπομπές 149γρ./χλμ., όμως εμείς «κάψαμε» λίγο παραπάνω από τα 7 λίτρα.

Στον δρόμο το T-Roc cabrio εμφανίζει έναν θόρυβο που φθάνει από τον κινητήρα μετά τα 130χλμ./ώρα, αλλά σκοπός του δεν είναι να πατηθεί τέρμα το γκάζι και ό,τι γίνει, αλλά να οδηγηθεί όπως πρέπει, ώστε ο οδηγός να απομυζήσει τα πάντα. Αυτά είναι η άνεση και η ελευθερία στην κίνηση, όταν η οροφή είναι ανοικτή. Αν γίνουν αυτά τα δύο, τότε το αυτοκίνητο έχει τη δυνατότητα να προσφέρει στον χρήστη όμορφες συγκινήσεις και εμπειρίες. Φρένα και διεύθυνση ανταποκρίνονται στο πλαίσιο της κατηγορίας και θα κινηθεί ακόμα και σε off-road διαδρομές, όσο, όμως, του επιτρέπουν τα ελαστικά και η εμπρός κίνηση που διαθέτει. Οι 150 ίπποι του μοτέρ, το οποίο συνεργάζεται με το κιβώτιο DSG επτά σχέσεων, κινούν εξαιρετικά το αμάξωμα βάρους 1.536 κιλών, κρίνονται επαρκείς και επειδή όπως αναφέρθηκε πρωτύτερα, προορίζεται για ένα κοινό μιας δύσκολης κατηγορίας, αυτό σημαίνει πως όποιος το κάνει δικό του, ξέρει γιατί θα το αγοράσει.

Tags: