Τα υπέρ και τα κατά όλων των ομάδων/αυτοκινήτων

Γκραν πρι Τζέντα

i

©Pirelli

Τα υπέρ και τα κατά όλων των ομάδων/αυτοκινήτων

Δημήτρης Μπαλής 08:37 - 30.03.2023

Λίγο πριν το τρίτο φετινό γκραν πρι που γίνεται στην Αυστραλία, τα δεδομένα των αυτοκινήτων και η απόδοσή τους, δίνουν μια ενδιαφέρουσα εικόνα.

Δύο αγώνες έχουν γίνει έως τώρα στο φετινό παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 (αυτή την Κυριακή ο τρίτος), με τη Red Bull να έχει κάνει το απόλυτο. Τέσσερα βάθρα, δύο φορές το 1-2, μεγάλη διαφορά από τις υπόλοιπες ομάδες και μόνο ο ταχύτερος γύρος στο Μπαχρέιν της ξέφυγε, καθώς τον πήρε ο Γκιουάνου Ζου. Λίγο πριν τον τρίτο αγώνα στην Αυστραλία, που ακολουθεί εκείνους σε Μπαχρέιν και Σαουδική Αραβία και με τις ομάδες λίγο πολύ να δείχνουν για το τι είναι ικανές να κάνουν μέσα στην πίστα (μαζί με τα αυτοκίνητά τους), τα δεδομένα και τα data φανερώνουν τα πάντα.

Όπως, για παράδειγμα, ποιες ομάδες/αυτοκίνητα είναι οι καλύτερες στη διαχείριση ελαστικών, ποιες έχουν αξιόπιστο μοτέρ, ποιες έχουν καλό αεροδυναμικό πακέτο κλπ. Όλες έχουν δυνατά και αδύναμα σημεία, και χάρη στα στοιχεία που έχουν συγκεντρωθεί από τηλεμετρίες, δηλώσεις ή αποκαλύψεις κάποιων στελεχών, δείτε κι εσείς σε ποιον τομέα κάποια ομάδα μπορεί να βελτιωθεί, πού χρήζει άμεσης αλλαγής και άλλα πολλά.

Σαφώς τον κυρίαρχο ρόλο τον έχει η Red Bull, που συνολικά διαθέτει το καλύτερο πακέτο, αλλά για παράδειγμα η Mercedes έχει μεγαλύτερη τελική ταχύτητα. Αυτό αποδείχτηκε στο γκραν πρι του Μπαχρέιν, εκεί όπου η υψηλότερη σημειώθηκε από τον Λιούις Χάμιλτον (334,5χλμ./ώρα), μόνο που για να κυριαρχήσει ένα μονοθέσιο δεν θα πρέπει να είναι μόνο γρήγορο, αλλά αποδοτικό σε κάθε περίπτωση.

Τα υπέρ και τα κατά όλων των ομάδων/αυτοκινήτων

Red Bull-RB19

Υπέρ: Ταιριάζει στους δύο οδηγούς, διαχείριση ελαστικών, σταθερότητα, ρυθμός στον αγώνα και στον έναν γύρο

Κατά: Αξιοπιστία σε εξαρτήματα πλησίον της κεντρικής μονάδας ελέγχου, περιορισμοί στην αεροδυναμική σήραγγα

Aston Martin-AMR23

Υπέρ: Κάθετη δύναμη, φρένα, γρήγορες στροφές, διαχείριση ελαστικών

Κατά: Τελική ταχύτητα, οπισθέλκουσα

Mercedes-W14

Υπέρ: Αξιοπιστία, πίσω μέρος, τελική ταχύτητα, ρυθμός αγώνα

Κατά: Οπισθέλκουσα, κάθετη δύναμη στις αργές στροφές, υπερβολικό ζέσταμα ελαστικών, απόδοση του αεροδυναμικού πακέτου

Ferrari-SF23

Υπέρ: Υψηλή τελική, ρυθμός ενός γύρου, κάθετη δύναμη

Κατά: Φθορά ελαστικών, χαμηλότερα επίπεδα κάθετης δύναμης σε σχέση με πέρυσι, αξιοπιστία

Alpine-A523

Υπέρ: Υψηλή τελική, ρυθμός αγώνα, σταθερότητα, αποδοτικότητα

Κατά: Χαμηλά επίπεδα κάθετης δύναμης, διαχείριση ελαστικών, απροσδιόριστο όριο απόδοσης

Alfa Romeo-C43

Υπέρ: Μικρό βάρος, καλό πακέτο, διαχείριση ελαστικών

Κατά: Χαμηλή τελική, υψηλή οπισθέλκουσα, ρυθμός ενός γύρου

Haas-VF-23

Υπέρ: Ρυθμός ενός γύρου, ομαδική δουλειά, καλό πακέτο

Κατά: Διαχείριση ελαστικών, αγωνιστικά stints

Williams-W45

Υπέρ: Υψηλή τελική, ρυθμός, αεροδυναμικό πακέτο

Κατά: Αργή στις αργές στροφές, υψηλή κάθετη δύναμη

Alpha Tauri-AT04

Υπέρ: Καλή στις στροφές, καλύτερη στις γρήγορες στροφές, κινητήρας

Κατά: Κακή στις αργές στροφές, διαχείριση ελαστικών, υψηλά επίπεδα οπισθέλκουσας, αστάθεια

McLaren-MCL60

Υπέρ: Καλή διαχείριση στα ελαστικά

Κατά: Άσχημα επίπεδα κάθετης δύναμης, μεγάλο βάρος, ρυθμός, αξιοπιστία

Tags: