Οι πιο μαλακές γόμες της Pirelli για το γκραν πρι του Μονακό

Θα παίξει ρόλο η στρατηγική διαχείρισης των ελαστικών και στο Μονακό

i

©Pirelli

Οι πιο μαλακές γόμες της Pirelli για το γκραν πρι του Μονακό

Δημήτρης Μπαλής 09:46 - 23.05.2023

Σε αυτό το θρυλικό σιρκουί δρόμου, το ερχόμενο τριήμερο θα έχουμε ξανά πρωτάθλημα, μετά την ματαίωση του γκραν πρι της Ιμολα.

Με τον καιρό να παραμένει ένας αστάθμητος παράγοντας, καθώς την περασμένη εβδομάδα οι έντονες βροχοπτώσεις και οι πλημμύρες στην Ιταλία, στην περιοχή της Εμίλια Ρομάνια όχι μόνο ματαίωσαν το γκραν πρι, αλλά οδήγησαν σε απώλειες ανθρώπινων ζωών και μεγάλες καταστροφές, πηγαίνουμε στο Μονακό αυτό το τριήμερο και πάλι με ευμετάβλητες καιρικές συνθήκες.

Εχουμε δει το Μονακό με λιακάδες και καλλίγραμμα γυναικεία κορμιά να κάνουν ηλιοθεραπεία στα γιοτ, πλάι στον παραλιακό δρόμο, αλλά και δραματικά γκραν πρι με βροχή, ατυχήματα και διακοπές αγώνα. Εχουμε δει τα πάντα ή δεν έχουμε δει τίποτα; Το επισημαίνω διότι κάθε γκραν πρι είναι διαφορετικό και σχεδόν πάντα όλο και κάτι καινούργιο συμβαίνει.

Σύμφωνα με τον Μάριο Ιζολα, αγωνιστικό διευθυντή της Pirelli «το Μονακό έχει γράψει το δικό του κεφάλαιο στην ιστορία της Formula 1. Τα χαρακτηριστικά αυτής της μοναδικής πίστας, σε μεγάλο βαθμό αναλλοίωτη για περισσότερα από 60 χρόνια, την καθιστούν μια πραγματική μοναδική που έχει συχνά εκπλήξεις. Καμία άλλη πίστα δεν μπορεί να επιτρέψει σε έναν οδηγό να αντισταθμίσει τυχόν τεχνικές ελλείψεις του αυτοκινήτου του με τον ίδιο τρόπο, και μόνο ένα περιστατικό μπορεί να ταράξει εντελώς τα πράγματα. Η δυσκολία προσπέρασης μπορεί μερικές φορές να μειώσει το θέαμα στον αγώνα, αλλά αυτό κάνει τις κατατακτήριες του Σαββάτου ακόμα πιο συναρπαστικές, καθώς η θέση του γκριντ προσλαμβάνει ιδιαίτερη σημασία στο τελικό αποτέλεσμα της Κυριακής.»

Όπως συμβαίνει συχνά στις πίστες δρόμου, η Pirelli έχει ορίσει τα πιο μαλακά ελαστικά της για το τριήμερο του αγώνα. Μια από τις ιδιαιτερότητες του Μονακό είναι το γεγονός ότι η πίστα ανοίγει σε κανονική κυκλοφορία κάθε απόγευμα, πράγμα που σημαίνει ότι είναι πολύ δύσκολο να συσσωρευτεί λάστιχο στην αγωνιστική γραμμή, κάνοντας την επιφάνεια ακόμα πιο ολισθηρή. Με την Ιμολα να έχει ματαιωθεί, αν βρέξει στο Μονακό θα κάνει ντεμπούτο το νέο ελαστικό Cinturato Blue.

Στο Μονακό θα είναι διαθέσιμες οι τρεις πιο μαλακές γόμες ελαστικών: C3 ως το P Zero White σκληρό, C4 ως το P Zero Yellow μεσαίο και C5 ως το P Zero Red μαλακό.

Το συνολικό μήκος αυτής της ιστορικής πίστας είναι μόλις 3.337 χιλιόμετρα, με 68 αγώνες να έχουν πραγματοποιηθεί. Εκεί σημειώνεται η χαμηλότερη μέση ταχύτητα γύρου, με περίπου 150 χλμ/ώρα. Υπάρχει πολύ μικρό κράτημα και περιορισμένη φθορά. Οι πιο μαλακές γόμες προσφέρουν καλό επίπεδο πρόσφυσης, αλλά η μηχανική πρόσφυση είναι περιορισμένη.

Tags: