Λίγο πριν τα μονοθέσια του 2026 πατήσουν για πρώτη φορά πίστα, μια κλιμακούμενη διαμάχη έχει ξεσπάσει μεταξύ των κατασκευαστών.
Φήμες θέλουν ορισμένους κατασκευαστές να έχουν εκφράσει παράπονα στη FIA σχετικά με ένα πιθανό «παράθυρο» στους κανονισμούς για τις μονάδες ισχύος του 2026, το οποίο φέρεται να έχουν εντοπίσει η Mercedes και η Red Bull Powertrains.
Οι μονάδες ισχύος θα βρεθούν ξανά στο επίκεντρο του επόμενου κύκλου κανονισμών της Formula 1, θυμίζοντας την κατάσταση του 2014 με την αυγή της υβριδικής εποχής. Παρόλο που οι νέοι κινητήρες θα παραμείνουν V6 turbo 1,6 λίτρων, θα υποστούν σημαντικές αλλαγές σε σχέση με τους σημερινούς.
20:57 - 20.12.2025
Φερστάπεν: «Πονάει η καρδιά μου βλέποντας τον Χάμιλτον να δυσκολεύεται»
Ο Λιούις Χάμιλτον βίωσε μια απογοητευτική πρώτη σεζόν με τη Ferrari, μια κατάσταση που, όπως παραδέχτηκε ο Μαξ Φερστάπεν, δεν του αρέσει να βλέπει.
Η κυριότερη αλλαγή είναι η αφαίρεση της μονάδας MGU-H, η οποία κρίθηκε υπερβολικά περίπλοκη και δαπανηρή, με την απώλειά της να αντισταθμίζεται από τον τριπλασιασμό της ηλεκτρικής ισχύος.
Μια άλλη κρίσιμη πτυχή των νέων κινητήρων θα είναι η σχέση συμπίεσης - η παράμετρος που περιγράφει πόσο συμπιέζεται το μείγμα αέρα-καυσίμου μέσα στον κύλινδρο πριν από την ανάφλεξη - η οποία θα μειωθεί από το σημερινό 18:1 στο 16:1.
Εντόπισαν «παράθυρο» στους κανονισμούς οι Mercedes και Red Bull;
Σύμφωνα με το Motorsport-Magazin, ακριβώς αυτό το σημείο έχει προκαλέσει την ανησυχία των Ferrari, Audi και Honda. Οι υποψίες στρέφονται προς τη Mercedes και, ενδεχομένως, την Red Bull Powertrains, οι οποίοι φέρεται να έχουν βρει έναν νόμιμο τρόπο να αυξήσουν τη σχέση συμπίεσης. Αυτό θα μπορούσε θεωρητικά να ξεκλειδώσει έως και 15 επιπλέον ίππους, που ισοδυναμούν με περίπου τρία δέκατα του δευτερολέπτου ανά γύρο.
Οι έλεγχοι για τη μέτρηση της νομιμότητας της σχέσης συμπίεσης, όπως συνέβη πέρυσι με τις εύκαμπτες αεροτομές, πραγματοποιούνται στατικά σε θερμοκρασία περιβάλλοντος. Αυτό το σενάριο είναι προφανώς πολύ διαφορετικό από τις συνθήκες λειτουργίας του μονοθεσίου στην πίστα.
«Οι κανονισμοί ορίζουν με σαφήνεια τη μέγιστη σχέση συμπίεσης και τη μέθοδο μέτρησής της, η οποία βασίζεται σε στατικές συνθήκες σε θερμοκρασία περιβάλλοντος. Αυτή η διαδικασία παρέμεινε αμετάβλητη παρά τη μείωση του επιτρεπόμενου ορίου για το 2026», δήλωσε εκπρόσωπος της FIA στο The Race.
«Είναι αλήθεια ότι η θερμική διαστολή μπορεί να επηρεάσει τις διαστάσεις σε θερμοκρασία λειτουργίας, αλλά οι τρέχοντες κανόνες δεν απαιτούν προς το παρόν μέτρηση υπό θερμές συνθήκες. Παρόλα αυτά, το θέμα έχει συζητηθεί και συνεχίζει να συζητείται στα τεχνικά φόρουμ με τους κατασκευαστές μονάδων ισχύος (PUMs), καθώς το νέο όριο εγείρει φυσικά ερωτήματα σχετικά με την ερμηνεία και τη συμμόρφωση», πρόσθεσε ο εκπρόσωπος.
«Η FIA εξετάζει συνεχώς τέτοια ζητήματα για να διασφαλίσει τη δικαιοσύνη και τη σαφήνεια, και εάν χρειαστεί, μπορούν να εξεταστούν προσαρμογές στους κανονισμούς ή στις διαδικασίες μέτρησης για το μέλλον», κατέληξε.
Εάν αυτό το πλεονέκτημα όντως υφίσταται, υπάρχει ορατός κίνδυνος να φτάσουμε στη Μελβούρνη με σημαντικές διαφορές απόδοσης μεταξύ των κορυφαίων ομάδων του grid. Σε μια τέτοια περίπτωση, δεν αποκλείεται να υπάρξουν ενστάσεις από τις αντίπαλες ομάδες κατά τη διάρκεια του εναρκτήριου αγώνα της σεζόν.