Η ανασκόπηση της Formula 1 για το 2023: Το τρίτο «στέμμα» του Φερστάπεν, η Red Bull και τα ρεκόρ

Μαξ Φερστάπεν

i

©Photo by Bob McCaffrey/Getty Images

Η ανασκόπηση της Formula 1 για το 2023: Το τρίτο «στέμμα» του Φερστάπεν, η Red Bull και τα ρεκόρ

Η 74η σεζόν της Formula 1 έχει περάσει πλέον στα βιβλία της ιστορίας. Στην ανασκόπηση που σας παρουσιάζει το Sportal θα δούμε πως ο Μαξ Φερστάπεν στέφθηκε για τρίτη διαδοχική χρονιά παγκόσμιος πρωταθλητής, την αποτυχία της Mercedes να κοντράρει τη Red Bull, αλλά και την άνοδο των Aston Martin και McLaren.

Το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 για τη σεζόν του 2023 ολοκληρώθηκε με τον αγώνα στο Άμπου Ντάμπι Νικητής αναδείχθηκε ο Μαξ Φερστάπεν με τη Red Bull, αφήνοντας σχεδόν 20 δευτερόλεπτα πίσω του τoν ανταγωνισμό.

Κάπως έτσι κύλησαν και οι υπόλοιποι 21 αγώνες της χρονιάς που ολοκληρώθηκε. H Red Bull κατάφερε να κερδίσει όλους τους αγώνες πλην ενός (νικητής ήταν ο Κάρλος Σάινθ στη Σιγκαπούρη), ενώ και ο Φερστάπεν ήταν ο απόλυτος πρωταγωνιστής της σεζόν με 19 νίκες σε 22 αγώνες. Στο καλεντάρι του 2023 είχαν συμπεριληφθεί 23 αγώνες, αλλά ο αγώνας της Ίμολα ακυρώθηκε λόγω των πλημμυρών που έπληξαν την ευρύτερη περιοχή.

Από τις 5 Μαρτίου και τον πρώτο αγώνα του Μπαχρέιν είχε φανεί η τεράστια διαφορά απόδοσης που είχε η Red Bull έναντι των υπολοίπων ομάδων του grid. Η αυστριακή ομάδα είχε κάνει εύκολα το 1-2, με τον Σέρχιο Πέρες να κάνει καλό ξεκίνημα και να φαντάζει σαν τη μοναδική απειλή για τον Φερστάπεν, στο δρόμο για το τρίτο σερί τίτλο οδηγών του Ολλανδού. 

Μέχρι τον πέμπτο γύρο της χρονιάς φαινόταν ότι ο Μεξικανός θα μπορούσε να ζορίσει έστω λίγο τον Ολλανδό, αφού όλοι γνωρίζαμε ότι η Red Bull πάντοτε προωθεί τον Φερστάπεν και είναι ξεκάθαρα ο νούμερο ένα οδηγός της. 

©Red Bull Content Pool/ Μαξ Φερστάπεν και Σέρχιο Πέρες

Το σκορ μέχρι τότε ήταν δύο-δύο στις νίκες και η διαφορά τους πολύ μικρή στη βαθμολογία. Αλλά στο Μαϊάμι που ο Μεξικανός εκκινούσε πρώτος και ο Φερστάπεν δέκατος, δεν κατάφερε να κερδίσει, χάνοντας με κάτω τα χέρια από τον Ολλανδό. Εκείνη η ήττα στοίχισε και ψυχολογικά στον Πέρες, ενώ ακολούθησε και η πρώτη αναβάθμιση της ομάδας που υπάκουσε στα θέλω του Ολλανδού πρωταθλητή. 

Έτσι ο Μεξικανός ξαφνικά δεν βολευόταν στο μονοθέσιο του και πλέον τα πράγματα είχαν πάρει το δρόμο τους. Σίγουρα δεν πιστεύουμε ότι ο Πέρες θα έπαιρνε τον φετινό τίτλο, αλλά δεν θα ήταν τόσο κυριαρχική η χρονιά του Φερστάπεν.

Το πόσο κυριαρχική ήταν για τον Ολλανδό και την αυστριακή ομάδα φαίνεται από τα πολλά ρεκόρ που έσπασαν τη φετινή χρονιά. Η Red Bull με τις 21 νίκες σε 22 αγώνες έσπασε την επίδοση νικών σε μια χρονιά, αλλά και το ποσοστό νικών σε μια σεζόν από μια ομάδα. Ο Φερστάπεν έγινε ο πρώτος πιλότος που φτάνει τις 19 επιτυχίες σε μια σεζόν, σπάζοντας και αυτός το ποσοστό νικών από ένα οδηγό σε μια χρονιά. 

Επίσης έγινε ο πρώτος πιλότος που έσπασε το φράγμα των 1000 γύρων στην πρωτοπορία σε μια σεζόν. Η αυστριακή ομάδα μετράει 31 νίκες στους τελευταίους 33 αγώνες, αριθμοί ασύλληπτοι που δεν έχουν προηγούμενο. Αυτά είναι τα πιο σημαντικά ρεκόρ, υπάρχουν βεβαίως και άλλα.

Ο ανταγωνισμός τα έκανε όλα λάθος και βοήθησε στην απόλυτη κυριαρχία των ταύρων. Η Ferrari που πέρυσι ήταν αρκετά κοντά στη Red Bull, δεν κατάφερε να βελτιώσει αρκετά το μονοθέσιο της και μάλιστα στους πρώτους αγώνες είχε θέμα και με τη φθορά των ελαστικών. Ήταν όμως και η μοναδική ομάδα πλην Red Bull που κατάφερε να κερδίσει αγώνα φέτος, με τον Σάινθ να κυριαρχεί στη Σιγκαπούρη.

Η Mercedes θαμπώθηκε από τα καλά αποτελέσματα στο τέλος του 2022 και αποφάσισε λανθασμένα να συνεχίσει με το zero- pod concept της. Μετά από τους πρώτους μέτριους αγώνες για τα «ασημί βέλη», ο επικεφαλής της ομάδας, Τότο Βολφ και το τεχνικό τμήμα πήραν την απόφαση να αλλάξουν σχεδίαση, κάτι που τους έφερε πίσω σε εξέλιξη. Δεν κατάφεραν για πρώτη φορά από το 2011 να κερδίσουν έστω έναν αγώνα. 

Η χρονιά παρότι έκλεισε με τη δεύτερη θέση στους κατασκευαστές, δεν κρίνεται επιτυχημένη, καθώς η απόσταση που έχουν να καλύψουν από τη Red Bull αγγίζει το ένα δευτερόλεπτο. Οι δύο ομάδες που έκλεψαν την παράσταση το 2023, εκτός από την πρωταθλήτρια Red Bull, ήταν η Aston Martin και η Mclaren. Η Aston Martin έκανε τη μεγαλύτερη πρόοδο το χειμώνα και βρέθηκε να είναι η δεύτερη δύναμη στην αρχή της χρονιάς. 

Με τον Φερνάντο Αλόνσο να κατακτά οκτώ βάθρα είχε μια καλή χρονιά, παρότι στο τέλος κατέληξε στην πέμπτη θέση των κατασκευαστών ελέω και της κακής χρονιάς του Λανς Στρολ. 

Από την άλλη πλευρά, η McLaren ξεκίνησε πολύ άσχημα τη χρονιά, πάλευε στις τελευταίες θέσεις, αλλά μετά τη μεγάλη αναβάθμιση πριν το βρετανικό GP βρέθηκε στη δεύτερη θέση από πλευράς απόδοσης. Νίκη δεν πήρε, αλλά κατέκτησε εννιά βάθρα και μια νίκη σε Αγώνα Σπριντ.

Το καλεντάρι της Formula 1 του 2024 περιλαμβάνει 24 αγώνες, με τον πρώτο αγώνα να είναι προγραμματισμένος για τις 2 Μαρτίου στο Μπαχρέιν και την αυλαία να πέφτει στις 8 Δεκεμβρίου στο Άμπου Ντάμπι.