Πριν από 16 χρόνια, ο Μίκαελ Σουμάχερ προκάλεσε παγκόσμιο ενθουσιασμό ανακοινώνοντας την επιστροφή του στη Formula 1 με τη Mercedes.
Στις 23 Δεκεμβρίου 2009, ο κόσμος της Formula 1 ταράχτηκε από μια ανακοίνωση που ελάχιστοι πίστευαν ότι θα γινόταν ποτέ πραγματικότητα.
Ο Μίκαελ Σουμάχερ, επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής και ο πιο επιτυχημένος οδηγός που είχε δει ποτέ το άθλημα, επιβεβαιώθηκε επίσημα ως οδηγός της Mercedes για τη σεζόν του 2010. Τρία χρόνια μετά την αποχώρησή του στο τέλος του 2006, η επιστροφή του Γερμανού έγινε αμέσως το κυρίαρχο θέμα συζήτησης στα paddock.
16:12 - 22.12.2025
Ο Αντονέλι ελπίζει σε μια νέα κυριαρχία της Mercedes
Ο Κίμι Αντονέλι εξέφρασε την επιθυμία του πως ελπίζει σε μία νέα κυριαρχία της Mercedes, με φόντο το 2026 στη Formula 1.
Στα 40 του χρόνια, ο Σουμάχερ ετοιμαζόταν να αγωνιστεί ξανά στο υψηλότερο επίπεδο, αναζωπυρώνοντας την ελπίδα, την περιέργεια και τις συζητήσεις. Θα μπορούσε η πιο κυρίαρχη φιγούρα του αθλήματος να γράψει ένα τελευταίο κεφάλαιο μεγαλείου; Η επιβεβαίωση έβαλε τέλος σε μήνες φημολογίας που ακολούθησαν την εξαγορά της πρωταθλήτριας Brawn GP από τη Mercedes.
Με τον Ρος Μπρον - τον μακροχρόνιο σύμμαχο του Σουμάχερ από την εποχή τους στη Ferrari - πλέον στο τιμόνι, τα κομμάτια του παζλ άρχισαν να μπαίνουν αθόρυβα στη θέση τους. Μέχρι τα Χριστούγεννα, η Mercedes το έκανε επίσημο: ο Σουμάχερ επέστρεφε.
Ελάχιστοι οδηγοί στην ιστορία της Formula 1 είχαν μια τόσο επιβλητική κληρονομιά. Από το εντυπωσιακό του ντεμπούτο στο Σπα το 1991 - όπου κατετάγη έβδομος χωρίς να έχει αγωνιστεί ποτέ στην πίστα- η άνοδος του Σουμάχερ αναδιαμόρφωσε το άθλημα.
Η συνεργασία του με τη Ferrari απέφερε πέντε συνεχόμενους παγκόσμιους τίτλους μεταξύ 2000 και 2004, εγκαινιάζοντας μια εποχή απόλυτης κυριαρχίας. Μέχρι τη στιγμή που αποχώρησε για πρώτη φορά, ο Σουμάχερ κατείχε ρεκόρ που έμοιαζαν άπιαστα: 91 νίκες, 68 πολ ποζίσιονς και 155 τερματισμούς στο βάθρο. Και τώρα, είχε επιστρέψει.
Ένα υπολογισμένο ρίσκο για τη Mercedes
Η επιστροφή του Σουμάχερ στο cockpit παραλίγο να συμβεί μήνες νωρίτερα. Όταν ο Φελίπε Μάσα υπέστη σοβαρούς τραυματισμούς στο κεφάλι κατά τις κατατακτήριες δοκιμές του GP της Ουγγαρίας το 2009, η Ferrari στράφηκε αμέσως στον πρώην πρωταθλητή της για να τον αντικαταστήσει. Για μια στιγμή, μια εντυπωσιακή επιστροφή στα μέσα της σεζόν φαινόταν αναπόφευκτη. Αντ' αυτού, το σχέδιο κατέρρευσε το ίδιο γρήγορα.
Ένας παλιός τραυματισμός στον αυχένα από ατύχημα με μοτοσικλέτα νωρίτερα εκείνη τη χρονιά, απέκλεισε τον Σουμάχερ πριν καν προλάβει να αγωνιστεί, αναγκάζοντας τη Ferrari να στραφεί στον Λούκα Μπαντοέρ και αργότερα στον Τζιανκάρλο Φιζικέλα. Αυτή η αποτυχημένη προσπάθεια επιστροφής απλώς αύξησε το ενδιαφέρον όταν η Mercedes μπήκε στο παιχνίδι αργότερα μέσα στη χρονιά. Αυτή τη φορά, ο Σουμάχερ ήταν σε φόρμα - και απόλυτα αφοσιωμένος.
Έχοντας κληρονομήσει την πρωταθληματική υποδομή της Brawn GP, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία τοποθέτησε τον Σουμάχερ δίπλα στον Νίκο Ρόσμπεργκ, σε μια ξεκάθαρη δήλωση προθέσεων. Η εμπειρία, η ηγεσία και η εξέλιξη του μονοθεσίου είχαν προτεραιότητα, παράλληλα με την καθαρή απόδοση.
Εκ των υστέρων, οι τρεις σεζόν του Σουμάχερ με τη Mercedes αποδείχθηκαν δύσκολες. Δεν κατάφερε να κερδίσει κανέναν αγώνα, σημείωσε μόλις ένα βάθρο - στο Ευρωπαϊκό GP του 2012 - και συχνά ήταν πιο αργός από τον Ρόσμπεργκ.
Οι τεχνικοί κανονισμοί, τα χαρακτηριστικά των ελαστικών και το αδυσώπητο πέρασμα του χρόνου έπαιξαν τον ρόλο τους. Ωστόσο, τίποτα από αυτά δεν μειώνει τη σημασία εκείνης της στιγμής τον Δεκέμβριο του 2009, και ίσως η μεγαλύτερη ειρωνεία είναι αυτό που ακολούθησε.
Ο Σουμάχερ αποχώρησε από τη Mercedes στο τέλος του 2012 χωρίς νίκη, αλλά τα θεμέλια που βοήθησε να τεθούν συνέβαλαν άμεσα στην εποχή κυριαρχίας της ομάδας από το 2014 και μετά. Εκείνη τη χειμωνιάτικη μέρα του 2009, όμως, τίποτα από αυτά δεν είχε γραφτεί ακόμα. Η Formula 1 απλώς καλωσόριζε πίσω τον βασιλιά της - και περίμενε να δει αν μια τελευταία κατάκτηση ήταν ακόμα δυνατή.