Ποιοι έχασαν και ποιοι κέρδισαν στο γκραν πρι της Αυστραλίας

Από την εκκίνηση φαινόταν ότι θα έχουμε επεισοδιακό γκραν πρι στην Αυστραλία

i

©Getty Images

Ποιοι έχασαν και ποιοι κέρδισαν στο γκραν πρι της Αυστραλίας

Δημήτρης Μπαλής 15:28 - 02.04.2023 / Ανανεώθηκε: 15:37 - 02.04.2023

Κορυφαίος κερδισμένος ο Μαξ Φερστάπεν που νίκησε και αποσπάστηκε στη βαθμολογία – μεγάλη χαμένη η άποντη στη Μελβούρνη, Ferrari.

Το να βλέπεις 12 στα 20 μονοθέσια να τερματίζουν, έστω και πίσω από αυτοκίνητο ασφαλείας, σε αυτό το ανεπανάληπτο –από κάθε πλευρά- γκραν πρι της Αυστραλίας, δεν είναι κάτι συνηθισμένο. Κι άλλες φορές, σε επεισοδιακά γκραν πρι έχει συμβεί να τερματίζουν λίγα μονοθέσια, όμως στο Αλμπερτ Παρκ αυτό συνέβη με 3 κόκκινες σημαίες και 4 αυτοκίνητα ασφαλείας στην πίστα.

Το φινάλε του αγώνα έδωσε τροφή για σχόλια σε πάρα πολλούς, και μάλλον θα χρειαστούν περισσότερες συζητήσεις και εντός της FIA αλλά και μεταξύ της Ομοσπονδίας, των οδηγών και των ομάδων, ώστε και θέαμα να έχουμε καλύτερο, και αγώνες να τελειώνουν όπως αρμόζει στο σπορ.

Και βέβαια, θέαμα δε σημαίνει ατυχήματα που προκαλούν το «μάτι», αλλά κυρίως ωραίες κόντρες, μάχες και προσπεράσεις.

Στη Μελβούρνη όλα έδειχναν ότι θα είχαμε μάχη, εξαρχής. Το είχα γράψει από χθες, ότι η εκκίνηση με Φερστάπεν μπροστά, πλάι του τον Ράσελ, πίσω από τον Φερστάπεν τον Χάμιλτον και πίσω από τον Ράσελ τον Αλόνσο, θα είχε πολύ μεγάλο ενδιαφέρον. Και δεν έπεσα έξω, καθώς οι δύο Mercedes πέρασαν μπροστά μόλις στην 3η στροφή, ενώ και ο Αλόνσο κυνηγούσε.

Η Mercedes δίψαγε για νίκη και το είχε δηλώσει, μεταξύ σοβαρού και αστείου, ο Ράσελ το Σάββατο, έχοντας τη δεύτερη θέση στο γκριντ. Ο Τότο Βολφ είπε, βέβαια, ότι από το γκραν πρι της Ιμολα θα έρθουν οι βελτιώσεις στο μονοθέσιο, όμως όταν είναι στην πρώτη γραμμή της εκκίνησης ένα μονοθέσιό του, δεν περιμένεις τίποτα άλλο από το να δώσει μάχη για τη νίκη.

Οι μεγάλοι κερδισμένοι και οι μεγάλοι χαμένοι της Αυστραλίας.

Ο Μαξ Φερστάπεν νίκησε από την πολ ποζίσιον, μολονότι βρέθηκε τρίτος στην 3η στροφή μετά την εκκίνηση. Τον βοήθησε η πρώτη κόκκινη σημαία και το αυτοκίνητο ασφαλείας, ώστε να μπει και πάλι μπροστά και παρά τις δύο ακόμη κόκκινες σημαίες και τις δύο, επανεκκινήσεις, πήρε μια δίκαιη νίκη.

Κερδισμένος και ο Χάμιλτον από τη δεύτερη θέση, αν και ίσως η κατάσταση να ήταν διαφορετική αν δεν είχαμε την πρώτη κόκκινη σημαία.

Στους κερδισμένους και ο Αλόνσο, που δεν δικαιούταν τίποτα παραπάνω στον αγώνα. Ηταν κερδισμένος κυρίως επειδή από την επαφή με τον Σάινθ, κι ενώ είχε βγει εκτός πίστας, στο τέλος, η απόφαση των αγωνοδικών να ξεκινήσουν τα μονοθέσια από τα πιτς, για να κάνουν τον τελευταίο γύρο μετά την επεισοδιακή δεύτερη επανεκκίνηση, με τη σειρά που είχαν σε αυτό το γκριντ, τον έβαλε ξανά στον αγώνα και πήρε τους βαθμούς της 3ης θέσης. Μάλιστα, για τρίτη συνεχόμενη φορά ανέβει στο βάθρο, κάτι που είχε να κάνει από το 2013.

Με τον Λανς Στρολ στην 3η θέση, η Aston Martin είδε ψηλά τα δύο της μονοθέσια, άρα κερδισμένη και η βρετανική ομάδα.

Αν ξεκινάς προτελευταίος και μάλιστα από τα πιτς, τότε όσο πιο ψηλά φθάσεις, τόσο το καλύτερο. Αρα, ο Πέρες ανήκει στους κερδισμένους με την 5η θέση, ενώ και η McLaren είδε και τα δύο μονοθέσια στη βαθμολογούμενη δεκάδα και τον Πιάστρι, μπροστά στους συμπατριώτες του να παίρνει 4 βαθμούς.

Το να πάρουν βαθμούς η Haas με Χούλκενμπεργκ, η Alfa Romeo με Γκουανγιού και η AplhaTauri με Τσουνόντα, έτσι όπως εξελίχθηκε ο αγώνας, δίνει αξία στην προσπάθεια των οδηγών, σε αυτό το χάος που συνέβη.

Πάντως, η Haas διαμαρτυρήθηκε για το αποτέλεσμα, με τον Χούλκεμπεργκ να πέφτει από την τέταρτη στην έβδομη θέση ως συνέπεια της απόφασης για τερματισμό με τη σειρά κατάταξης πριν από τα ατυχήματα.

Στους μεγάλους χαμένους πρώτιστα και κυρίως, η Ferrari. Ο Λεκλέρ βγήκε στα χαλίκια και κόλλησε, όταν τον ακούμπησε ο Στρολ στο ξεκίνημα του αγώνα, εγκαταλείποντας άδικα. Ο δε Σάινθ, η επαφή του με τον Αλόνσο, στο τέλος του αγώνα, μετά τη δεύτερη επανεκκίνηση, θεωρήθηκε υπαιτιότητά του (ίσως άδικα), πήρε ποινή 5 δευτ., με αποτέλεσμα να βρεθεί 12ος και εκτός βαθμών. Συνολικά άποντη στον αγώνα η Ferrari.

Χαμένος και ο Ράσελ, τόσο που ήταν επικεφαλής του αγώνα και το πρώτο αυτοκίνητο ασφαλείας τον έστειλε 7ο όσο και επειδή εγκατέλειψε από μονάδα ισχύος στον 17ο γύρο.

Διπλά χαμένη η Alpine, που είδε τα δύο της μονοθέσια, με Γκασλί και Οκόν, να συγκρούονται δύο γύρους πριν το φινάλε του αγώνα, οδηγώντας εκ νέου σε κόκκινη σημαία. Στον ίδιο γύρο εγκατέλειψαν και οι Νικ ντε Βρίες και Λόγκαν Σάρτζεντ.

Tags: