Τι θα αλλάξει με τα ελαστικά στο γκραν πρι της Ουγγαρίας και αν θα επηρεαστούν οι οδηγοί

Μειώνει το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα η Pirelli

i

©Pirelli

Τι θα αλλάξει με τα ελαστικά στο γκραν πρι της Ουγγαρίας και αν θα επηρεαστούν οι οδηγοί

Δημήτρης Μπαλής 19:10 - 19.07.2023

Λιγότερα ελαστικά θα έχουν διαθέσιμα οι οδηγοί στην Ουγγαρία που ίσως αλλάξουν τα δεδομένα.

Ηδη έχω γράψει για το γεγονός ότι η Pirelli, ως αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών στη Formula 1, έχει αποφασίσει να μειώσει το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα, ως προς τη δραστηριότητά της στο σπορ.

Στο γκραν πρι της Εμίλια Ρομάνια, θα εφαρμοζόταν ο νέος τρόπος κατανομής ελαστικών προς τις ομάδες, όμως το γκραν πρι ματαιώθηκε λόγω των καταστροφικών πλημμυρών στην περιοχή.

Ο,τι δεν έγινε στην Ιταλία, θα γίνει στην Ουγγαρία και στο επικείμενο γκραν πρι αυτό το τριήμερο.

Οι οδηγοί της Formula 1, λοιπόν, θα έχουν λιγότερα σετ ελαστικών διαθέσιμα από ό,τι συνήθως, ως μέρος μιας δοκιμής βιωσιμότητας από την Pirelli, μειώνοντας την ποσότητα των απορριμμάτων που παράγει κατά τη διάρκεια ενός γκραν πρι.

1. Λιγότερα ελαστικά διαθέσιμα για ομάδες

Σύμφωνα με τους κανόνες εναλλακτικής κατανομής ελαστικών, οι οδηγοί θα λάβουν μόνο 11 σετ αντί για τα συνηθισμένα 13 σετ.

Αυτό σημαίνει μόνο τρία σετ σκληρών ελαστικών, τέσσερα σετ μεσαίας γόμας και τέσσερα σετ μαλακών ελαστικών. Ένα σετ πρέπει να επιστραφεί μετά το FP1 και το FP2, μετά άλλα δύο μετά το FP3, με τους οδηγούς να πρέπει να διατηρήσουν ένα σετ σκληρό και ένα μεσαίο για τον αγώνα της Κυριακής.

2. Οι οδηγοί δεν έχουν ελεύθερη επιλογή ελαστικών για την προκριματικά

Συνήθως οι οδηγοί μπορούν να επιλέξουν οποιαδήποτε από τις τρεις ενώσεις για κάθε μέρος των κατατακτήριων δοκιμών. Τώρα θα περιορίζονται από τους κανονισμούς για το ποια γόμα μπορούν να χρησιμοποιήσουν κατά τη διάρκεια των Q1, Q2 και Q3.

Για το πρώτο μέρος οι οδηγοί πρέπει να χρησιμοποιήσουν το σκληρό ελαστικό, το μεσαίο για το δεύτερο μέρος και μετά το μαλακό για την πρώτη δεκάδα.

Η Pirelli έφερε τις πιο μαλακές ενώσεις στη γκάμα των ελαστικών της αυτό το Σαββατοκύριακο: C3, C4 και C5. Αυτή είναι μια αλλαγή από πέρυσι όπου ήταν οι μεσαίες κατηγορίες C2, C3 και C4.

3. Περισσότερες επιλογές στρατηγικής αγώνα

Με περισσότερα σετ μεσαίας και σκληρής γόμας διαθέσιμα από ό,τι σε άλλους αγώνες, αυτό θα έχει σημαντικό αντίκτυπο στη στρατηγική του αγώνα.

Είναι πιθανό οι ομάδες να έλκονται προς την μεσαία και τη σκληρή γόμα ως το κύριο ελαστικό του αγώνα, ενώ η μαλακή γόμα θα είναι περισσότερο για ρυθμό ενός γύρου.

Προφανώς αυτό θα είναι μια σημαντική απόφαση που πρέπει να λάβουν όλες οι ομάδες, πώς θα διαμορφώσουν τη στρατηγική τους.

4. Επίπτωση στην ουδετερότητα ως προς τον άνθρακα

Ο κύριος λόγος πίσω από τη δοκιμή της Pirelli είναι να δούμε πόσο μεγάλο αντίκτυπο θα έχει στους αγώνες εάν μειώσουν τον αριθμό των ελαστικών που θα πάρουν οι ομάδες σε κάθε γκραν πρι.

Σύμφωνα με το πρόγραμμα, μπορούν να εξοικονομηθούν δύο σετ ελαστικών ανά αυτοκίνητο, ανά τριήμερο, τα οποία θα γίνουν συνολικά 46 σετ σε μια ολόκληρη σεζόν.

Με 20 αυτοκίνητα στο σπορ, αυτό θα σήμαινε ότι συνολικά σχεδόν 1.000 ελαστικά δεν θα έπρεπε να δημιουργηθούν ή να αποσταλούν σε όλο τον κόσμο.

5. Ο πλήρης αντίκτυπος δεν έχει ακόμη προσδιοριστεί

Ενώ δεν προβλέπεται βροχή για το τριήμερο στην Ουγγαρίας, δεν αποκλείεται να υπάρχουν καταιγίδες στην περιοχή. Σε περίπτωση που συμβεί αυτό, οι οδηγοί θα εξακολουθούν να μπορούν να κάνουν χρήση της ενδιάμεσης και της πλήρως βρόχινης γόμας, χωρίς περιορισμούς.

Tags: