Τι να περιμένουμε από τα ελαστικά για το γκραν πρι της Σαουδικής Αραβίας

Διαθέσιμη η κίτρινη (μέση) γόμα στην Τζέντα

i

©Pirelli

Τι να περιμένουμε από τα ελαστικά για το γκραν πρι της Σαουδικής Αραβίας

Δημήτρης Μπαλής 12:43 - 16.03.2023 / Ανανεώθηκε: 12:43 - 16.03.2023

Σε έναν τελείως διαφορετικό αγώνα από το Μπαχρέιν, το σωστό σετάρισμα ελαστικών είναι καθοριστικό.

Αντίστροφη μέτρηση για το δεύτερο γκραν πρι της χρονιάς στην Τζέντα. Αυτή τη φορά η πρόκληση είναι διαφορετική, καθώς στο Μπαχρέιν είχαμε αγώνα σε μια πραγματική πίστα, ενώ στη Σαουδική Αραβία ο αγώνας πραγματοποιείται στους δρόμους της πόλης.

Η Pirelli επέλεξε να έχει διαθέσιμες για την Τζέντα τις περσινές γόμες: τη C2 που είναι η P Zero λευκή σκληρή γόμα, την C3 - η P Zero κίτρινη μέση γόμα και τη C4 - η P Zero κόκκινη μαλακή γόμα.

Προαναγγελία αγώνα Σαουδικής Αραβίας ©Pirelli

Η Τζέντα είναι η ταχύτερη – εντός πόλης – διαδρομή της χρονιάς. Η πίστα σχεδιάστηκε πριν 3 χρόνια και βελτιώνεται συνεχώς από τότε. Φέτος υπάρχει νέα σηματοδότηση στις εξόδους διαφυγής, ενώ κάποια κερμπ είναι πιο ήπια. Μερικοί τοίχοι άλλαξαν θέση, όπως αυτοί στις στροφές 8 και 10, ώστε να βελτιωθεί η ορατότητα στην είσοδο, αλλά και στη στροφή 23 για να μειωθεί η ταχύτητα διέλευσης.

Το σετάρισμα του μονοθεσίου είναι τελείως διαφορετικό από το Μπαχρέιν. Στην Τζέντα παίζει ρόλο η σταθερότητα στις γρήγορες καμπές, που είναι το χαρακτηριστικό αυτής της πίστας.

Η διαδρομή προσφέρει μεσαία επίπεδα πρόσφυσης, αλλά η άμμος που φέρνει ο αέρας από την παραλία επηρεάζει την χαμηλή τραχύτητα της ασφάλτου. Η πίστα βρίσκεται δίπλα στην Κόκκινη Θάλασσα και δεν είναι απαιτητική σε πρόσφυση στην έξοδο των στροφών ή σε σταθερότητα στο φρενάρισμα. Τα πλευρικά φορτία πιέζουν περισσότερο τα λάστιχα.

Όπως στο Μπαχρέιν, έτσι και στη Σαουδική Αραβία ο αγώνας θα γίνει υπό το φως των προβολέων αλλά η εκκίνηση θα δοθεί δυο ώρες αργότερα στις 19:00 ώρα Ελλάδος (20:00 τοπική). Την ίδια ώρα θα διεξαχθούν οι κατατακτήριες δοκιμές αλλά και το FP2 της Παρασκευής. Οι θερμοκρασίες αέρα και οδοστρώματος αναμένονται σταθερές κατά τη διάρκεια αυτών των δοκιμών και του αγώνα. Η πρώτη και η τρίτη περίοδος ελεύθερων δοκιμών, που θα διεξαχθούν αργά το απόγευμα θα έχουν θερμοκρασίες υψηλότερες κατά 10 βαθμούς Κελσίου.

«Για την γρήγορη πίστα της Τζέντα κάναμε τις ίδιες επιλογές γομών με πέρυσι καθώς επέδειξαν πολύ καλή σταθερότητα στο αγωνιστικό Σαββατοκύριακο. Στους δυο αγώνες που έχουν γίνει ως τώρα στη Σαουδική Αραβία, το γκραν πρι αποδείχτηκε απρόβλεπτο λόγω της συχνής εμφάνισης του αυτοκινήτου ασφαλείας και του μηδενισμού των διαφορών, μια εικόνα τυπική για διαδρομή εντός πόλης. Η ταχύτερη επιλογή πέρυσι ήταν η στρατηγική μιας αλλαγής. Η εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας είχε ως αποτέλεσμα οι περισσότεροι οδηγοί να αλλάξουν ελαστικά νωρίς και να τερματίζουν τον αγώνα με τη σκληρή γόμα. Πέρυσι Μαξ Φερστάπεν και Σαρλ Λεκλέρ έδωσαν σκληρή μάχη, με τον οδηγό της Red Bull να κερδίζει με διαφορά λιγότερη του δευτερολέπτου. Στο Μπαχρέιν έπαιζε καθοριστικό ρόλο η ελκτική πρόσφυση στην έξοδο των στροφών και η σταθερότητα στο φρενάρισμα, ενώ στην Τζέντα κυρίαρχο ρόλο έχουν τα πλευρικά φορτία», σύμφωνα με τον Μάριο Ιζολα, διευθυντή Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της Pirelli.

Tags: