Από δύο νίκες Πέρες και Φερστάπεν στα 4 μέχρι τώρα γκραν πρι, μετά την επικράτηση του Μεξικανού στο Μπακού.
Με πολύ καλές καιρικές συνθήκες και υψηλή θερμοκρασία σε αέρα και άσφαλτο, όλα έδειχνα ιδανικά για έναν αγώνα γεμάτη ένταση.
Ο Σαρλ Λεκλέρ από την πολ ποζίσιον είχε ενδιαφέρον να δούμε αν μπορούσε να κρατήσει τα ηνία του αγώνα και να κερδίσει καθώς και χθες Σάββατο, στον αγώνα Sprint είχε την πολ ποζίσιον, όμως ο Πέρες τον πέρασε και νίκησε και παράλληλα πλησίασε τον Φερστάπεν στη βαθμολογία με 6 βαθμούς διαφορά. Βαθμολογία στους οδηγούς: Φερστάπεν 93, Πέρες 87, Αλόνσο 60, Χάμιλτον 48, Σάινθ 34 β. Στους κατασκευαστές: Red Bull 180, Aston Martin 87, Mercedes 76, Ferrari 62β.
Ένα ακόμα στοιχείο που έδινε κίνητρο στον Λεκλέρ να κάνει το κάτι παραπάνω, ήταν τον γεγονός ότι τόσο το 2022 όσο και το 2021, είχε και πάλι την πρώτη θέση στην εκκίνηση. Ομως το βάθρο ήρθε, πρώτο φέτος για τη Ferrari, αλλά όχι η πρώτη θέση. Η νίκη πήγε στον Πέρες, που είναι ο μόνος με δύο νίκες στο Αζερμπαϊτζάν, συν τη νίκη χθες στον αγώνα Sprint.
Ο αγώνας ξεκίνησε καθαρά. Ο Λεκλέρ κράτησε την πρώτη θέση, ενώ πίσω ο Φερστάπεν δεν πίεσε, ούτε ο Πέρες, αλλά ούτε και ο Σάινθ. Ολοι τους, μαζί με τον Χάμιλτον και τον Αλόνσο διατήρησαν τις θέσεις τους. Εν τω μεταξύ, ο Στρολ με την Aston Martin ανέβηκε από την 9η θέση στην 7η, περνώντας Νόρις και Τσουνόντα. Στην αρχή του αγώνα ουδείς ήθελε να ρισκάρει σε αντίθεση με χθες, στον αγώνα Sprint που είχαμε γερές κόντρες στους 17 γύρους του αγώνα.
09:43 - 30.04.2023
Το «μαύρο Σαββατοκύριακο» της Ίμολα: Ο οδηγός της Formula 1 που σκοτώθηκε 24 ώρες πριν τον Άιρτον Σένα (vid)
Ο Ρόλαντ Ράτζενμπεργκερ σκοτώθηκε κατά τη διάρκεια των κατατακτήριων δοκιμών για το γκραν πρι του Σαν Μαρίνο στις 30 Απριλίου του 1994, την ημέρα πριν από τον θάνατο του Άιρτον Σένα.
Οκον και Χούλκενμπεργκ ξεκίνησαν από το πιτ λέιν, λόγω αλλαγών στις ρυθμίσεις, με την Alpine και τη Haas, αντίστοιχα.
Στον 4ο γύρο, ο Φερστάπεν αξιοποιώντας τη δύναμη που του έδωσε το ανοικτό DRS στη μεγάλη ευθεία και με ταχύτητα πάνω από 340 χλμ./ώρα, πέρασε τον Λεκλέρ ο οποίος δεν μπόρεσε να κάτι κάτι, ούτε στον 6ο γύρο, που πάλι στην ίδια μεγάλη ευθεία των άνω των 2 χλμ., τον πέρασε και ο Πέρες με τη δεύτερη Red Bull. Ηταν εμφανές ότι τα 20 χλμ./ώρα που δίνει παραπάνω το ανοικτό DSR έκανε τη δουλειά του και επιβεβαίωσε τα λόγια του Λεκλέρ, χθες, μετά τον Sprint Race, ότι ναι μεν η Ferrari έχει βελτιωθεί πολύ, όμως σε ρυθμό αγώνα υπολείπεται της Red Bull.
Αξίζει να σημειωθεί ότι μολονότι στο Αζερμπαϊτζάν έχουμε συχνά ατυχήματα και έλευση του αυτοκινήτου ασφαλείας, όπως και χθες στον αγώνα Sprint, σήμερα ο αγώνας κύλησε χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα, με μόνο ένα αυτοκίνητο ασφαλείας που έπαιξε ρόλο, όμως, για την έκβαση της νίκης, καθώς άλλαξαν θέσεις οι δύο Red Bull.
Στον 10ο γύρο ξεκίνησαν ορισμένοι οδηγοί να αλλάζουν ελαστικά, με πρώτο τον Χάμιλτον και τη Mercedes. Ακολούθησε ένα γύρο μετά ο Φερστάπεν.
Ο ντε Βρίες βγήκε εκτός πίστας, δίχως να τραυματίσει την Aplha Tauri, αλλά αυτό το γεγονός οδήγησε στην παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας μέχρι να απομακρυνθεί το μονοθέσιο (εγκατέλειψε), στον 11ο γύρο. Τότε βρήκαν ευκαιρία οι υπόλοιποι οδηγοί να αλλάξουν ελαστικά, με αποτέλεσμα να χάσουν θέσεις ο Χάμιλτον και ο Φερστάπεν που έκαναν νωρίτερα πιτ στοπ. Ατυχία και για τους δύο, αρχικά αλλά και για άλλους οδηγούς που έχασαν έδαφος, όταν άλλοι οδηγοί επωφελήθηκαν, όπως ο Πέρες που τέθηκε επικεφαλής!
Όμως ο Φερστάπεν, μόλις έφυγε το αυτοκίνητο ασφαλείας, κατάφερε να περάσει τον Λεκλέρ που ήταν δεύτερος και ο Αλόνσο τον Σάινθ, με μια απίθανη κίνηση σε δεξιά στροφή και με κίνδυνο.
Εν τω μεταξύ ο Φερστάπεν έκανε τον καλύτερο χρόνο σε γύρο, προκειμένου να πλησιάσει τον Πέρες καθώς ήταν 1,6 δευτ. πίσω και έπρεπε να πιάσει διαφορά κάτω από 1 δευτ. προκειμένου να μπορεί να χρησιμοποιήσει το DRS.
Ο Λεκλέρ με σχεδόν 4 δευτ. πίσω, στον 17ο από τους 51 γύρους φάνηκε ότι μέχρι εκεί ήταν τα όρια της Ferrari, ενώ Χάμιλτον και Ράσελ με τις δύο Mercedes, από την 7η και την 8η θέση, προσπαθούσαν να πιάσουν αρχικά τις Aston Martin και εν συνεχεία τις Ferrari και ειδικά τον Σάινθ που ήταν 5ος. Την ίδια ώρα, Νόρις και Πιάστρι, που έδειξαν καλά στοιχεία στις δοκιμές, έμεναν στην 11η και 13η θέση. Τελικά ο Χάμιλτον πέρασε τον Στρολ, που έκανε ένα μικρό λάθος με υποστροφή, στον 20ό γύρο.
Ο Πέρες άρχισε να πιέζεται έντονα από τον Φερστάπεν, αλλά ο Μεξικανός είχε καλό ρυθμό και η διαφορά δεν έπεφτε κάτω από το 1,3 δευτ., με τον Λεκλέρ να είναι έτη φωτός πίσω, στα 10 δευτ. στον 24ο γύρο!!!
Πλέον το ενδιαφέρον είχε επικεντρωθεί στη μάχη των δύο Red Bull για τη νίκη, με τον Πέρες να ανοίγει τη διαφορά, όσο περνούσαν οι γύροι, σε πάνω από 2 δευτ. και στην προσπάθεια του Αλόνσο να πλησιάσει τον Λεκλέρ για την 3η θέση, ενώ η διαφορά του Οκον από την 9η θέση (ξεκίνησε 19ος, αλλά εκμεταλλεύτηκε το αυτοκίνητο ασφαλείας, όπως και ο 10ος Χούλκενμπεργκ) με τον Ράσελ στην 8η ήταν 10 δευτ.!!! Μεγάλες διαφορές με Χάμιλτον, Στρολ και Ράσελ να είναι στο κατόπι του 5ου Σάινθ.
Στον 39ο γύρο ο Φερστάπεν ήταν πίσω από τον Πέρες 3,6 δευτ. δείχνοντας να συμβιβάζεται με τη δεύτερη θέση, ενώ ο τρίτος Λεκλέρ είχε εξαφανιστεί πίσω στα 16,6 δευτ. από τον Φερστάπεν, με τον Χάμιλτον να κυνηγά τον Σάινθ για πολλούς γύρους.
Τελικά ο αγώνας τελείωσε με την ίδια σειρά: Πέρες, Φερστάπεν, Λεκλέρ στο βάθρο και Αλόνσο, Σάινθ, Χάμιλτον να ακολουθούν, με μόλις δύο αυτοκίνητα να εγκαταλείπουν: Ζου και ντε Βρίες.
Αναλυτικά ο αγώνας
Την 6η νίκη της καριέρας του και τη δεύτερη φετινή σε τέσσερις αγώνες που έχουν διεξαχθεί μέχρι στιγμής πανηγύρισε ο Σέρχιο Πέρες με Red Bull, με τους «ταύρους» να έχουν το 4/4 στις νίκες φέτος, καθώς τους άλλους δύο αγώνες τους έχει κερδίσει ο Μαξ Φερστάπεν. Η νίκη του Μεξικανού ήταν άνετη και βάζει... φωτιά στο πρωτάθλημα, καθώς κατάφερε να μειώσει κι άλλο τη διαφορά του από τον Ολλανδό. Πλέον, ο Πέρες είναι ο μοναδικός οδηγός που έχει κερδίσει δυο φορές στο Αζερμπαϊτζάν.
Λίγο πριν την έναρξη του αγώνα, οι Εστεμπάν Οκόν και Νίκο Χούλκενμπεργκ είχαν τοποθετήσει τα μονοθέσιά τους στην έξοδο των πιτ και τη μία και μοναδική τους αλλαγή ελαστικών την έκαναν προς το τέλος του αγώνα των 51 γύρων, επιλογή που δεν τους βγήκε σε καλό, διότι δεν μπόρεσαν να πάρουν κανέναν βαθμό. Ξεκίνησαν με τη σκληρή γόμα και έβαλαν τη μαλακή στη συνέχεια, αλλά όπως προαναφέρθηκε, δεν αποκόμισαν τίποτα από την κούρσα. Με το που έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ο πολ-μαν Σαρλ Λεκλέρ κατάφερε να κρατηθεί στην πρώτη θέση, όπως και οι Φερστάπεν και Πέρες στη 2η και 3η αντίστοιχα. Η εκκίνηση ήταν καθαρή και από τους μεγάλους κερδισμένους ήταν ο Τζορτζ Ράσελ, που από 11ος ανέβηκε 9ος.
Ήταν φανερό πως οι δύο Red Bull θα πίεζαν τη Ferrari του Λεκλέρ και μόλις στον 4ο γύρο, ο παγκόσμιος πρωταθλητής τον άφησε πίσω του, όπως έκανε δύο μετά ο Πέρες. Ήταν φανερό επίσης πως η Ferrari δεν μπορούσε να ανταγωνιστεί τα αυστριακά μονοθέσια, που στη συνέχεια του αγώνα πάλεψαν περισσότερο μεταξύ τους, παρά με τους αντιπάλους. Στον 9ο γύρο ο Πέρες άρχισε να πιέζει τον ομόλογό του στην ομάδα, όπως και ο Φερνάντο Αλόνσο τον Λιούις Χάμιλτον. Εκείνη τη στιγμή, στον 10ο γύρο, τόσο ο Βρετανός όσο και ο Φερστάπεν μπήκαν στα πιτ για να αλλάξουν τη μέση, σε σκληρή γόμα, επιλογή που τελικά αποδείχτηκε λανθασμένη, καθώς λίγο μετά εισήλθε στην πίστα ο αλυτάρχης, λόγω προβλήματος του Νικ ντε Βρίες στη στροφή 3. Είχε σπάσει την αριστερή εμπρός ανάρτησή του, κάτι που σήμαινε πως όλοι οι υπόλοιποι οδηγοί, αντί να χάσουν περίπου 20 δευτερόλεπτα, έχασαν σχεδόν 11 ελέω αλυτάρχη. Ως εκ τούτου, όταν όλοι οι οδηγοί εξήλθαν των πιτ, η πρώτη 10άδα απαρτιζόταν από τους Πέρες, Λεκλέρ, Φερστάπεν, Σάινθ, Αλόνσο, Ράσελ, Στρολ, Οκόν, Χούλκενμπεργκ και Χάμιλτον. Περιττό να αναφερθεί πως οι μεγάλοι χαμένοι της υπόθεσης ήταν οι Φερστάπεν και Χάμιλτον, καθώς ο πρωταθλητής έχασε δύο θέσεις, ενώ ο Βρετανός παραλίγο να βρεθεί εκτός 10άδας.
Με το που αποχώρησε από την πίστα το αυτοκίνητο ασφαλείας, αμέσως αμέσως οι Φερστάπεν, Αλόνσο και Χάμιλτον πέρασαν τους Λεκλέρ, Σάινθ και Ράσελ αντίστοιχα, ανακατεύοντας για μια ακόμα φορά το γκριντ και στον 17ο γύρο, η πρώτη 8άδα πλαισιωνόταν από τους οδηγούς των μεγάλων ομάδων, των Red Bull, Ferrari, Aston Martin και Mercedes δηλαδή, κάτι που σήμαινε πως η σειρά είχε διαμορφωθεί ως εξής: Πέρες, Φερστάπεν, Λεκλέρ, Αλόνσο, Σάινθ, Στρολ, Χάμιλτον, Ράσελ. Ο Μεξικανός και πρωτοπόρος του αγώνα, κρατούσε σε μια διαφορά της τάξεως του 1,4 δευτερολέπτου πίσω του τον αρνούμενο να δεχτεί την «ήττα», Φερστάπεν, τη στιγμή που ο Λεκλέρ, έχανε διαφορά όλο και περισσότερο, κάνοντας έναν μοναχικό αγώνα στην 3η θέση. Ο Χάμιλτον εν τω μεταξύ κατάφερε να περάσει τον Στρολ στον 20ό γύρο, στη μάχη για την 6η θέση και ενώ ο Φερστάπεν συνέχιζε να πιέζει τον Πέρες, ο Μεξικανός κατάφερνε να κρατηθεί μπροστά, κάνοντας μια πραγματικά αλάνθαστη οδήγηση.
Προς τα τελευταία στάδια του γκραν πρι, ο Χάμιλτον πλησίασε τον Σάινθ, προσπάθησε άπειρες φορές να τον περάσει, αλλά δεν τα κατάφερε, έστω και αν ζήτησε αλλαγή χαρτογράφησης στον κινητήρα από τους υπεύθυνους της Mercedes, μπας και βρει λίγη έξτρα ισχύ παραπάνω. Ο ομόλογός του, Ράσελ, πίεζε τον Στρολ, αλλά ούτε εκεί είχαμε κάποια αλλαγή, με τον Πέρες εν τέλει να φτάνει σε μια σπουδαία νίκη, αφήνοντας πίσω του τον Φερστάπεν. Πρώτο βάθρο για φέτος για τον Λεκλέρ, ο Αλόνσο από τη μεριά του δεν μπόρεσε να βρεθεί σε μία από τις τρεις πρώτες θέσεις, με τη βαθμολογούμενη 10άδα να ολοκληρώνεται από τους Σάινθ, Χάμιλτον, Στρολ, Ράσελ, Νόρις και Τσουνόντα. Αξίζει να τονιστεί πως τον επιπλέον πόντο για τον ταχύτερο γύρο τον εξασφάλισε ο Ράσελ, που έχοντας μεγάλη διαφορά από αυτούς που τον ακολουθούσαν, μπήκε στα πιτ, έβαλε τη μαλακή γόμα, καταφέρνοντας να φέρει εις πέρας την αποστολή του.
Επόμενο γκραν πρι στο Μαϊάμι των ΗΠΑ στις 7 Μαΐου.
Βαθμολογία κατασκευαστών
1 Red Bull 180
2 Aston Martin 87
3 Mercedes 76
4 Ferrari 62
5 McLaren 14