Η FIA κλείνει άλλο ένα «παραθυράκι» στους κανονισμούς του 2026

Όσκαρ Πιάστρι

i

©Imago

Η FIA κλείνει άλλο ένα «παραθυράκι» στους κανονισμούς του 2026

Η FIA προχώρησε σε περαιτέρω αυστηροποίηση των τεχνικών κανονισμών που θα διέπουν τις μονάδες ισχύος της Formula 1 από το 2026.

Η FIA ενήργησε άμεσα για να μπλοκάρει άλλη μια πιθανή οδό εκμετάλλευσης των επαναστατικών κανονισμών για τις μονάδες ισχύος του 2026, υπογραμμίζοντας τον συνεχή έλεγχο που αντιμετωπίζουν οι κατασκευαστές στο νέο τεχνικό πλαίσιο.

Ενώ η διαμάχη για την αναλογία συμπίεσης, στην οποία εμπλέκονται η Mercedes και η Red Bull, συνεχίζεται, πρόσφατες τροποποιήσεις στους κανονισμούς αποκάλυψαν ότι οι ομάδες διερευνούσαν «γκρίζες ζώνες» που αφορούσαν την πιθανή χειραγώγηση του μετρητή ροής καυσίμου.

Το διοικητικό όργανο του αθλήματος έχει αυστηροποιήσει σημαντικά τους περιορισμούς σχετικά με τον έλεγχο της θερμοκρασίας των υποχρεωτικών μετρητών ροής καυσίμου της Allengra, οι οποίοι θα τοποθετηθούν σε όλα τα μονοθέσια.

Αρχικά, οι κανονισμοί ανέφεραν ότι «απαγορεύεται οποιαδήποτε εσκεμμένη θέρμανση ή ψύξη του μετρητή ροής καυσίμου». Ωστόσο, μετά τη συνεδρίαση του Παγκόσμιου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού τον Δεκέμβριο, η διατύπωση αυτή αντικαταστάθηκε από μια πιο περιεκτική γλώσσα: «Απαγορεύεται οποιαδήποτε συσκευή, σύστημα ή διαδικασία, σκοπός της οποίας είναι η αλλαγή της θερμοκρασίας του μετρητή ροής καυσίμου».

Αυτή η αλλαγή εξαλείφει πιθανά «παραθυράκια» που θα μπορούσαν να επιτρέψουν στις ομάδες να χειραγωγήσουν τις θερμοκρασίες του μετρητή, χωρίς αυτό να μπορεί να χαρακτηριστεί ως «εσκεμμένη» παρέμβαση. Η εξέλιξη αυτή πηγάζει από τη μετάβαση της Formula 1 σε πλήρως βιώσιμα καύσιμα για το 2026, αντικαθιστώντας το τρέχον όριο ροής μάζας των 100 κιλών/ώρα με ένα ανώτατο όριο ροής ενέργειας 3000MJ/ώρα.

Το νέο σύστημα απαιτεί έναν ενιαίο, τυποποιημένο μετρητή ροής υπερήχων από την Allengra, ο οποίος θα παρέχει δεδομένα τόσο στις ομάδες όσο και στη FIA. Θεωρητικά, η χειραγώγηση της θερμοκρασίας του μετρητή ροής καυσίμου θα μπορούσε να αλλοιώσει τις μετρήσεις της σύνθεσης του καυσίμου ή την ακρίβεια της μέτρησης, παρέχοντας πλεονεκτήματα απόδοσης.

Αν και η αυστηροποίηση των κανονισμών δεν υποδηλώνει απαραίτητα ότι οι ομάδες ακολουθούσαν ενεργά αυτή την τακτική, καταδεικνύει την αποφασιστικότητα της FIA να κλείσει πιθανές οδούς εκμετάλλευσης προτού αυτές αξιοποιηθούν.

Tags: