Το νέο υβριδικό μοτέρ βενζίνης της Peugeot
i

© PEUGEOT

Το νέο υβριδικό μοτέρ βενζίνης της Peugeot

Δημήτρης Μπαλής 18:26 - 18.02.2023

Ο κινητήρας PureTech 136 ίππων αντικαθιστά τον PureTech 130 EAT8 και λανσάρεται πρώτα στα μοντέλα 3008 και 5008 HYBRID.

Ακόμα πιο εξηλεκτρισμένη γίνεται η γκάμα των μοντέλων της Peugeot, έστω και με την εισαγωγή ενός ήπιου υβριδικού συστήματος 48V.

Το σύστημα αυτό εξέλιξε η Stellantis, η μεγάλη εταιρεία που δημιουργήθηκε από τη συνένωση των ομίλων PSA Peugeot Citroen και Fiat Chrysler Automobiles.

Η Peugeot αρχικά λανσάρει το υβριδικό σύστημα στα ανανεωμένα μοντέλα 3008 και 5008 (προς το καλοκαίρι). Σύντομα θα επεκταθεί και σε άλλα μοντέλα.

© Peugeot

Το σύστημα Peugeot 48V HYBRID αποτελείται από έναν νέας γενιάς βενζινοκινητήρα PureTech 136 ίππων (στις 5.500 σ.α.λ.) και 230Nm ροπής, που αντικαθιστά τον κινητήρα PureTech 130 EAT8 (8άρι αυτόματο κιβώτιο) και θα συνδυάζεται με ένα νέο 6τάχυτο ηλεκτρικό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, και έναν ηλεκτροκινητήρα.

Παράλληλα, η μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου (μικτής χωρητικότητας 898Wh και ωφέλιμης χωρητικότητας 432Wh) που επαναφορτίζεται κατά την οδήγηση, χαρίζει επιπλέον ροπή στις χαμηλές στροφές, και περιορίζει έως και 15% την κατανάλωση (-1 λίτρο στα 100 χλμ. και εκπομπές CO2 από 126 γρ./χλμ. στο 3008, και από 128 γρ./χλμ. στο 5008).

Μάλιστα, εντός πόλης η Peugeot υπολογίζει ότι μπορεί σε πάνω από 50% της κίνησης, το μοντέλο να λειτουργεί αμιγώς ηλεκτρικά, καθώς ο κινητήρας εσωτερικής καύσης και ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργούν μαζί ή μεμονωμένα. 

Στις επιταχύνσεις ο ηλεκτροκινητήρας, που αποδίδει μέγιστη ισχύ 21kW (28hp) και ροπή 55Nm, παρέχει επιπλέον ροπή στον βενζινοκινητήρα, ενώ στα φρεναρίσματα ο βενζινοκινητήρας απενεργοποιείται και ο ηλεκτροκινητήρας μετατρέπεται σε γεννήτρια, επαναφορτίζοντας τη μπαταρία των 48V. Υπολογίζεται ότι στην έντονη επιτάχυνση, ο ηλεκτροκινητήρας παρέχει 9kW επιπλέον ισχύ (περίπου 12 ίππους).

© Peugeot

Σε υψηλότερες ταχύτητες (έως 145 χλμ./ώρα), ο κινητήρας βενζίνης σταματά μόλις αφήσεις το γκάζι και το αυτοκίνητο κινείται με σταθερή ταχύτητα.

Οσον αφορά στο νέο εξηλεκτρισμένο αυτόματο κιβώτιο 6ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη, ενσωματώνεται ο ηλεκτροκινητήρας και η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου (ECU).

Τα Peugeot που εφοδιάζονται με τον νέο κινητήρα HYBRID διαθέτουν νέα ψηφιακή οθόνη, που εμφανίζει πληροφορίες για την 100% ηλεκτρική οδήγηση (ταχύμετρο σε μπλε χρώμα), τη ροή ενέργειας στο σύστημα, το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας, την κατάσταση λειτουργίας της μέσω ενός μετρητή ισχύος (Charge, Eco, Power), και το ποσοστό της απόστασης που διανύθηκε με ηλεκτροκίνηση, οποιαδήποτε στιγμή ή στο τέλος του ταξιδιού.

© Peugeot

Επιπρόσθετα, αυτά τα μοντέλα θα είναι εξοπλισμένα με σύστημα AVAS (Acoustic Vehicle Alerting System), το οποίο εκπέμπει έναν ήχο στο περιβάλλον, με ταχύτητα έως και 30χλμ./ώρα, ώστε να προειδοποιεί τους πεζούς και τους ποδηλάτες ότι το όχημα πλησιάζει.

Tags: